Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Elektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_10.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRÁCE A VÝKON STEJNOSMĚRNÉHO PROUDU
Advertisements

Výkon elektrického proudu
Název materiálu: ELEKTRICKÝ VÝKON – výklad učiva.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Elektrická práce. Elektrická energie
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_110.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
III. Stacionární elektrické pole, vedení el. proudu v látkách
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Práce a výkon elektrického.
7.5 Energie elektrostatického pole 8. Stejnosměrné obvody
VÝPOČET PRÁCE Z VÝKONU A ČASU. ÚČINNOST
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Činnosti ve výrobním.
Číslo-název šablony klíčové aktivity III/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_105.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastMechanika DUMVY_32_INOVACE_MF_135 TémaKeplerovy.
Ohmův zákon, Kirchhoffovy zákony a jejich praktické aplikace
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_111.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Fyzika + Elektřina. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 1 Číslo.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Digitální učební materiál
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Elektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_10.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_101.
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_101.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_339.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_16 Tematická.
Elektrické jevy III. Elektrická práce, výkon, účinnost
Této práci říkáme elektrická práce.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_337.
Číslo-název šablony klíčové aktivity III/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_112.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_115.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_114.
Číslo-název šablony klíčové aktivity III/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_104.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_106.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Při přemístění částic s nábojem Q ve vnější části obvodu z jedné svorky zdroje na druhou vykonají síly elektrického pole práci W. Elektrická práce ve.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Fyzika + Elektřina. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 1 Číslo.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název materiálu: Elektrická práce – výklad učiva.
ELEKTRICKÁ PRÁCE A VÝKON
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_102.
Práce a výkon v obvodu stejnosměrného proudu
ELEKTRICKÝ PROUD Název školy
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickou prací a energií. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak vypočítat elektrickou.
Reostat Potenciometr- dělič napětí
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrická práce Číslo DUM: III/2/FY/2/2/15 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické a.
P ř íkon a energie elektrického proudu.  elektrický proud má tepelné účinky  topná spirála – el. sporák, žehlička, fén, varná konvice apod. – využívají.
Usměrněný pohyb částic s elektrickým nábojem. Kovy: usměrněný pohyb volných elektronů Vodivé kapaliny a ionizované plyny: usměrněný pohyb iontů.
E LEKTRICKÁ PRÁCE A VÝKON Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ELEKTRICKÁ ENERGIE.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Sestavení elektrického obvodu a jeho součásti
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
VÝKON ELEKTRICKÉHO PROUDU
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Elektrická práce a elektrická energie
Elektrická energie, elektrická práce, výpočtové úlohy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výkon elektrického proudu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ELEKTRICKÁ PRÁCE A VÝKON
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_36_ Příkon a energie elektrického proudu Číslo.
Transkript prezentace:

Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Elektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_10 7 TémaEle ktrická práce, výkon, energie AutorMgr. Kateřina Ruprichová AnotaceVýklad Druh učebního materiáluPrezentace Věková skupina žáků (popř. ročník) 2. ročník, 3. ročník Časový rozsah40 minut Nutné technické vybaveníNotebook, dataprojektor, interaktivní tabule, Power Point

 Proč se elektrický vodič při průchodu elektrického proudu zahřívá?  Po připojení vodiče ke zdroji elektrického napětí se ve vodiči vytvoří elektrické pole, které způsobí usměrněný pohyb volných elektronů. Elektrony se přemísťují od jednoho konce vodiče k druhému a tím konají práci.

 Při průchodu elektrického proudu vodičem konají síly elektrického pole práci.  Tato práce se nazývá elektrická práce.  Prochází-li vodičem, mezi jehož konci je napětí U, proud I po dobu t, vykoná elektrické pole práci: W = U.I.t

 P rotože elektrické pole koná práci, přisuzujeme mu energii, kterou nazýváme elektrická energie.  Elektrická energie pochází ze zdroje elektrického napětí.  Změny vnitřní energie vodičů způsobené průchodem proudu vedou ke zvýšení jejich teploty a k tepelné výměně mezi vodiči a okolím.  Takto přenesená energie (teplo) se nazývá Joulovo teplo. Pokud nedochází zároveň k jiným přeměnám elektrické energie, je Joulovo teplo rovno elektrické práci:

 Elektrická energie se může v obvodu měnit na energii mechanickou (mixér, vrtačka, magnetofon, …), tepelnou (kulma, toustovač, …), světelnou, …

 Elektrický výkon je elektrická práce W vykonaná za dobu t elektrickým proudem I ve vodiči, mezi jehož konci je napětí U: P = W / t = U. I

 V tepelných elektrických spotřebičích se přeměňuje elektrická energie na vnitřní energii spotřebičů, které se zahřívají a odevzdávají teplo do okolí. Takto se část energie ztrácí a proto zavádíme takzvaný příkon - tj. elektrická práce, která se skutečně za 1 s vykonala. Jednotkou příkonu je Watt. P 0 = U. I = R. I 2

 Známe-li elektrický příkon P 0 a dobu t, po kterou vodičem procházel proud, určíme elektrickou práci ze vztahu: W = P 0.t Jednotk a je wattsekunda Ws, nebo větší jednotka kilowatthodina kWh.

    Fyzika pro střední školy. Praha: Prometheus, ISBN