Lucie Papežová Michaela Zahradníčková. Proč sníme?  Snění = myšlenkové pochody během spánku  Sny vycházejí z vnějších i vnitřních podnětů a vzpomínek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, BRNO, KAMÍNKY BRNO – Nový Lískovec, Kamínky 5
Advertisements

Závěrečná práce E - learning
Počítačová chemie: reakce zblízka
Orientece v čase Romana Straussová
VYLUČOVÁNÍ ODPADNÍCH LÁTEK
Gestikulace, pantomima
Lomy Mořina Jana Linhartová. Kde se lomy nacházejí? Lomy Mořina se nacházejí v CHKO Český kras Poblíž Karlštejna Jsou z vápence.
DAVOVÉ CHOVÁNÍ JANA ZEMANOVÁ, C2A.
Český jazyk 4.ročník Skloňování podstatných jmen rodu středního a ženského (interaktivní tabule)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Vagová stimulace a možnosti léčby
Modul Xperimania RNDr. Jarmila Čeperová
Pohádka, hlavní postavy, hlavní myšlenka (ponaučení)
Lego Mindstorms Martin Flusser.
Jiří Gazárek, Martin Havlíček Analýza nezávislých komponent (ICA) v datech fMRI, a ICA necitlivá ke zpoždění.
F LEXIBILNÍ SENZORY PRO SNÍMÁNÍ ČINNOSTI MOZKU John Tomáš Kalabisová Hana Vymětalová Pavlína.
SPÁNEK Šárka Blatná.
NewTime Languages Karolína Soukupová. O nás  zaměstnáváme zkušené lektory a několik rodilých mluvčích,  lekce jsou cenově přijatelné,  v učebnách se.
Meditace a vnímání emocí
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_06.
HMYZ Členovci Autor: Bronislav Šenkeřík
KOF/FI – Gravitační síla Země
Spánek Vypracoval: Dominik Bobek Obor: Technické lyceum Třída: 1L
SPÁNEK Ročníková práce Klára Jelínková 6.tř..
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Eva Slováčková, Ondřej Smékal, Jana Mlatečková
NERVOVÁ SOUSTAVA. NERVOVÁ SOUSTAVA STAVBA Základem je nervová buňka (neuron) CNS (centrální nervový systém) - mozek mícha PNS (periferní.
Vliv hudby na mozek Michal KOROL.
Funkční magnetická rezonance
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Objednávka v restauraci
Obrazotvornost či představivost
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Tasmánie – poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
Člověk jako přírodní a společenská bytost
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Měření napětí Měření napětí Ing. Jaroslav Bernkopf Elektrická měření.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Příprava projektu Komunitární program PROGRESS. Výzva 0&langId=enhttp://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=63.
Lidské tělo Prvouka 3.ročník VY_32_ZAZNAM_Prv.I.3.D.03 – Lidské tělo
Зз. знамя запад завтрак золото зуб змея звезда.
Poezie, písnička (V domě straší duch)
Cembalo Kristýna Sadloňová SEKUNDA.
Geotermální elektrárna
Kalvinismus Anglikánská církev
PORUCHA OSOBNOSTI NARCISMUS
Neexistuje zlatý standard, pouze konvergence fyziologických metod
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Vesmír – Sluneční soustava
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Lucie Pryclová, tercie.  demokratický stát v Malé Asii a z menší části v JV Evropě  hlavní město – Ankara  turecká kuchyně patří mezi nejvyhledávanější.
Označení DUM 14 _ 05 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Plejtvák obrovský Předmět: Biologie Třída: 1L
Vietnamská hudba.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_05A12 AutorMgr. Michaela Kubáčková Období vytvořeníDuben.
Projekty podporující přírodní vědy a moderní výuku koordinované European Schoolnet, naše škola je pilotní školou projektů:
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Informační zdroje pro molekulární biologii M. Jurajda.
Brain computer interface. Co je BCI? BCI obecně BCI připojení, někdy nazývané i neurální připojení a nebo brain- machine připojení, je přímou komunikační.
MYŠLENKOVÉ MAPY ÚVOD A PRÁCE S NIMI MODUL KURZU PRÁCE S INFORMACEMI
At the Doctor By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Automechanik, Opravář zemědělských strojů Název projektu: Zkvalitnění výuky.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Brouci.
Bugatti Veyron Valérie Grodová.
Vedení VN a VVN Ing. Jaroslav Bernkopf Vedení VN a VVN
Brno University of Technology What should we do?.
Spánek Vypracoval: Michael Hajný Obor: Technické Lyceum
Fantazie Anotace: Prezentace navazuje na výukový materiál –
Nevědomí.
Transkript prezentace:

Lucie Papežová Michaela Zahradníčková

Proč sníme?  Snění = myšlenkové pochody během spánku  Sny vycházejí z vnějších i vnitřních podnětů a vzpomínek a představ spícího.  Sny jako kompenzace (Carl Jung)  Sny jako upevňování paměti  Sny jako řešení problémů  Sny jako splněná přání (Sigmund Freud)  Hobsonova teorie

Fyziologické stavy snění  Hypnagogické snění – při usínání  Hypnopompické snění – v momentě spontánního probuzení  „Přemýšlivé“ snění – non-REM  „Klasické“ snění – REM  Lucidní sny – převážně REM, uvědomělé

Metody zobrazování snů  Využívají funkční MRI  fMRI – zobrazuje funkční oblasti mozku aktivované při provádění určitého úkolu či stimulace  Mapování: - na základě změny prokrvení dané oblasti (perfuze) - na základě změny oxygenace krve (tzv. BOLD efektu)

Neural Decoding of Visual Imagery During Sleep  ATR Computational Neuroscience Laboratories, Kyoto, 3 May 2013, Science  Hypnagogické snění  Výpovědi testovaných osob  Lexikálně-obrázkové kategorie  Úspěšnost 70 %

Reconstructing Visual Experiences from Brain Activity Evoked by Natural Movies  University of California, Berkeley, 22 September 2011, Current Biology  2 sady filmových ukázek, fMRI  PC – spojení vizuálních vzorů s mozk. aktivitou  18 miliónů sekund náhodných videí, výběr 100 nejvíc podobných klipů  vytvoření rozmazaného filmu  eature=youtu.be eature=youtu.be

Zdroje     dokazi-ovlivnit-o-cem-se-ma-zdat.html dokazi-ovlivnit-o-cem-se-ma-zdat.html  v-lidske-mysli.htm v-lidske-mysli.htm   scientists-can-read-dreams-breakthrough-mri-scans scientists-can-read-dreams-breakthrough-mri-scans  theories.htm theories.htm  