Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s n á zvem „ Výuka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Shodnost rovinných útvarů Shodnost trojúhelníků
Advertisements

Věty o shodnosti trojúhelníků
POZNÁMKY ve formátu PDF
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
IV/ Množiny bodů dané vlastnosti
Podobnost.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
VY_42_INOVACE_113_SHODNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
IV/ Polorovina, úhel Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Věty o shodnosti trojúhelníků
IV/ Podobnost trojúhelníků
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
IV/ Úhly příslušné k oblouku kružnice
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
IV/ Obvody a obsahy geometrických obrazců
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Podobnost trojúhelníků
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Shodnost trojúhelníků
Polohové vlastnosti – vzájemná poloha rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
ANALYTICKÁ GEOMETRIE SOUŘADNICE Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
SHODNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním a doplněním znalostí o shodnosti. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají shodnost.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Trojúhelník.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Věty o podobnosti trojúhelníků
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
Shodnost věty o shodnosti trojúhelníků
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
IV/ Přímka a její části Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Shodnost rovinných útvarů Shodnost trojúhelníků
SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ
Shodnost rovinných útvarů Shodnost trojúhelníků
Transkript prezentace:

Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka na gymn á ziu podporovan á ICT “. Tento projekt je spolufinancov á n Evropským soci á ln í m fondem a st á tn í m rozpočtem Česk é republiky. Zpracov á no , autor: Mgr. Jindři š ka Janečkov á Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročn í k gymn á zia Planimetrie IV/ Shodnost trojúhelníků

Shodné trojúhelníky C B A A´ B´ C´ ?

Shodné trojúhelníky Přemístěním jednoho trojúhelníku na druhý se trojúhelníky překryjí. C B A A´ B´ C´

Shodné trojúhelníky Bod A přejde do bodu A´, bod B do B´ a bod C do bodu C´. C B A A´ B´ C´ A´B´C´

Věta sss C B A A´ B´ C´ Dva trojúhelníky, které se shodují ve všech třech stranách, jsou shodné.

Věta usu Dva trojúhelníky, které se shodují v jedné straně a úhlech přilehlých k této straně, jsou shodné. β β C B A C´ A´ B´ α α

Věta sus Dva trojúhelníky, které se shodují ve dvou stranách a úhlu jimi sevřeném, jsou shodné. C B A α C´ A´ B´ α

Věta Ssu Dva trojúhelníky, které se shodují ve dvou stranách a úhlu proti větší z nich, jsou shodné. C B A γ B´ C´ A´ γ

Rovnostranné trojúhelníky C B A B´ C´ A´ γ αα α α αα ? Věta sss: Věta usu: Věta sus: Věta Ssu:

Rovnostranné trojúhelníky C B A B´ C´ A´ αα α α αα Dva rovnostranné trojúhelníky jsou shodné, shodují – li se v jedné straně.

Rovnoramenné trojúhelníky C BA B´ C´ A´ ? Věta sss: Věta usu: Věta sus: Věta Ssu: αα α α γ γ

Rovnoramenné trojúhelníky C BA B´ C´ A´ Dva rovnoramenné trojúhelníky jsou shodné, shodují – li se v jedné straně a jednom úhlu. αα α α γ γ

Pravoúhlé trojúhelníky C BA B´ C´ A´ ? Věta sss: Věta usu: Věta sus: Věta Ssu: 90° α α β β

Pravoúhlé trojúhelníky C BA B´ C´ A´ Dva pravoúhlé trojúhelníky jsou shodné, shodují – li se v jedné straně a jednom ostrém úhlu nebo ve dvou stranách. 90° α α β β

Použité obrázky Použitá literatura POMYKALOVÁ, Eva. Matematika pro gymnázia: planimetrie. 4. vyd. Praha: Prometheus, 2001, 206 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN