Pravěk – vymezení pojmu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opakování – dějepis 6.třída Milan Šimek
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
PRAVĚKÉ UMĚNÍ.
VY_32_INOVACE_Dj.6.01-Pravěk-prezentace
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektu EU Peníze školám
PRAVĚK.
Dějepis 6. ročník Mgr. Lenka Venclová 2009.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Pravěk.
Mladší doba kamenná - neolit
Čtvrtohory a evoluce člověka
1 HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ Postup v rámci bakalářského studia oboru Dějin křesťanského umění na KTF UK: INTERDISCIPLINÁRNÍ CVIČENÍ HISTORICKÝ PROSEMINÁŘ SEMINÁŘ.
Periodizace dějin 6. ročník.
Doba železná Petr Machala.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Vznik Země a člověka Petr Machala.
Paleolit 6. ročník.
Prezentace na téma vývoje bydlení člověka.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Život člověka v době kamenné
Rozdělení pravěku na jednotlivé etapy
Pravěk – člověk zručný Petr Machala.
Doba bronzová Petr Machala.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Náboženství - úvod Petr Machala.
6. ročník Pravěk.
Pravěk – člověk rozumný
Střední doba kamenná - mezolit
Opakování – starší doba kamenná
ZÁKLADNÍ POJMY §História - 1. objektivní proces historického vývoje = dějiny; 2. vědecká reflexe historického vývoje, zkoumání a výklad minulosti = dějepis.
PRAVĚK 6. ročník.
Býčí skála  Leží v střední části CHKO Moravský kras severně od města Brna, v Křtinském údolí mezi městy Adamov a Křtiny. Spolu s Rudickým propadáním tvoří.
HISTORY PARK LEDČICE Jaký je účel HISTORY PARKU? Seznamovat návštěvníky s historií naší krajiny, jejích obyvatel a způsobu života od pravěku po středověk.
(PRAVĚK) MGR. IVETA ŠLAHAŘOVÁ. 1) doba kamenná - starší= paleolit (3 mil přnl.) - střední = mezolit ( přnl.) - mladší = neolit (5500-
DUM Č.1 DUM Č.1 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy:
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV:Pravěk TÉMATICKÝ CELEK:Nejstarší civilizace,
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
VY _12_INOVACE_D.6.05 DĚLENÍ PRAVĚKU – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 11. září 2012 Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Městské muzeum.
MĚŘENÍ ČASU Základem měření času se stalo pozorování opakujících jevů na obloze. Tak vznikly pojmy den, měsíc a rok. Jedním z důvodů měření času byla potřeba.
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
(PRAVĚK) Mgr. Iveta Šlahařová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PRAVĚK).
PRAVĚK Starší paeolit Střední paeolit
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Pravěk 6.ročník
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_16
(PRAVĚK) Mgr. Iveta Šlahařová
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
O nejstarších dějinách Čech
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
  NÁZEV: VY_32_INOVACE_16 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
Úvod do učiva dějepisu.
Úvod do období pravěku Vývoj člověka.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
České země v době kamenné
Lidský věk VY_32_INOVACE_12
ÚVOD DO DĚJEPISU.
Transkript prezentace:

Pravěk – vymezení pojmu Petr Machala

Pravěk Na co se můžeme těšit? 1) Základní periodizace a pojmy

2) Teorie o vzniku Země a člověka X 3) Vývojové fáze člověka

4) Bude nás zajímat, jak žili lidé:

5) Zajímat se rovněž budeme jak lidé: bydleli lovili a živili se pohřbívali čím se zabývali

Vymezení pravěku nejdelší a nejstarší úsek dějin začíná se vznikem prvních lidských předchůdců končí se vznikem prvních států a písma

Základní pojmy Archeologie Antropologie Hominizace

Periodizace 1) podle způsobu obživy: období přisvojovací produktivní hospodářství

2) podle materiálu: doba kamenná Paleolit Mezolit Neolit Eneolit (splývá s dobou měděnou)

b) doba bronzová Starší Střední Mladší

c) doba železná Halštatské období Laténské období

Co jsme si zapamatovali? 1) Pravěk je……………….a…………………. úsek lidských dějin. 2) Pravěk začíná……………………………... 3) Pravěk končí se vnikem………………….. a……………………………………………...

4) Přiřaď obrázek k pojmům a vysvětli. (hominizace, archeologie, antropologie)

5) Podle materiálu dělíme pravěk na dobu: (napiš materiál a přiřaď ho k obrázku)

6) Dokážeš z obrázku poznat periodizační období 6) Dokážeš z obrázku poznat periodizační období? (popiš jednotlivá období)

Moc všem děkuji, pro dnešek je to všechno.