URČOVÁNÍ SVĚTOVÝCH STRAN

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Advertisements

Práce s mapou – určování azimutu
Zdroj obrazového materiálu
Světové strany SEVER ZÁPAD VÝCHOD
Cestujeme a poznáváme svět - světové strany
Určení světových stran VY_32_INOVACE_12 Sada 4
PROJEKT ZACHRÁNÍME PLANETU
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Orientace na mapě a v krajině
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Identifikátor materiálu: EU
Orientace na mapě a v krajině
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
SVĚTOVÉ STRANY , POLEDNÍKY A ROVNOBĚŽKY
Práce s plánem obce 3. ročník
VY_32_INOVACE_24_ Prvouka 3. ročník Orientace v krajině
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: KRAJINA V NAŠEM OKOLÍ
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Moje vlast, moje bydliště Světové strany VY_32_INOVACE_01 Sada 9
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
DOPRAVNÍ ZNAČKY 3. ročník
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Prvouka 3.ročník ZŠ „Mapa a krajina, světové strany na mapě“
Rozklad čísel na desítky a jednotky
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zápis čísla v desítkové soustavě
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSELNÁ OSA 0-20 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ÚSEČKA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
29.1 Kompas a světové strany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ Svět kolem nás Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_02.
ORIENTACE V KRAJINĚ. Světové strany Hlavní světové strany jsou: sever (S) jih (J) východ (V) západ (Z) Pro přesnější určení směru používáme vedlejší světové.
Opakovací test – kraje ČR
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
ORIENTACE V KRAJINĚ ANOTACE
Světové strany Autor: Mgr. Iveta Váňová
Světové strany Autor: Mgr. Iveta Váňová
URČOVÁNÍ SVĚTOVÝCH STRAN V PŘÍRODĚ
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_ORIENTACE_V_KRAJINE Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org.
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
VY_32_INOVACE_18_Orientace v krajině
SEVER ZÁPAD VÝCHOD JUH Hlavné svetové strany
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Jméno autora Datum vytvoření Listopad 2011 DUM 03 Ročník Vzdělávací
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_19_Vlastivědný kvíz
Transkript prezentace:

URČOVÁNÍ SVĚTOVÝCH STRAN Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Zdenou Kabešovou URČOVÁNÍ SVĚTOVÝCH STRAN 3. ročník

ORIENTACE V KRAJINĚ: Určování světových stran: S Hlavní světové strany: sever - jih - západ - východ - S J Z V Z V J Světové strany můžeme určovat směrovou růžicí.

Vedlejší světové strany: S SV SZ severozápad - severovýchod - jihozápad - jihovýchod - SZ SV JZ JV Z V JZ JV J Určete na směrové růžici hlavní světové strany. Společně určete vedlejší světové strany.

Světové strany přesně určíme podle kompasu nebo buzoly: Střelka kompasu směřuje vždy k severu. Pokud nemáme kompas ani buzolu, můžeme světové strany určovat i podle směrové růžice, kterou si každý vyrobíme.

Na základě pozorování přírodních jevů se naučíme určovat světové strany: Tam, kde vychází slunce, je východ. Tam, kde zapadá, je západ. Postavíme-li se čelem k východu, pak vpravo je jih. Postavíme-li se čelem k východu, pak vlevo je západ. Postavíme-li se v poledne čelem ke slunci, díváte se směrem na jih. Váš polední stín směřuje na sever. Letokruhy na pařezech nejsou pravidelné, ze severu jsou více nahuštěny , fouká odtud vítr severák. 8) Lišejníky na stromech a skalách najdeme ze severu.

Práce s buzolou, směrovou růžicí a mapou: Výroba směrové růžice, zakreslení hlavních a vedlejších světových stran. 2) Orientace na mapě: práce ve dvojicích – a) Najdi město ležící na severozápad od Mimoně. b) Hledejte město na jih od Mimoně. c) Které město je směrem na západ? d) Je na mapě město na východě od naší obce?

PRACOVNÍ LIST: Dopište správně hlavní i vedlejší světové strany do směrových růžic: SZ Z V JV J

PRACOVNÍ LIST: Společná kontrola: Dopište správně hlavní i vedlejší světové strany do směrových růžic: S S SV SZ SV SZ Z V Z V JZ JV JV JZ J J

Zdroj informací: www.wikipedie.cz www.obrazkyzdarma.cz