EVENT MARKETING, MICE A ŘÍZENÍ JEHO PROCESU v regionální praxi Nic nového pod sluncem Roman Vacho © Generální ředitel Clarion Congress Hotel Praha Hotel Slovan, Brno,
AGENDA MICE Definování pojmů nutných k pochopení problematiky Regionální a mezi regionální působení a jeho dopady Nový pohled na konkurenci v regionu a dopady do nutně vzájemné spolupráce Vznik destinačních managamentů Je nutné o této problematice hlouběji uvažovat ? Tedy závěr…..
Použité podklady a zdroje Použité podklady a zdroje CzechTourism MAG Consulting, Ing. Jiří Beránek Publikace Event marketing, Ing. Petr Šindler, Ph.D., Grada 2003 ČSÚ Ročenky cestovního ruchu Osobní praxe
O čem budeme mluvit ? O čem budeme mluvit ?
O čem budeme diskutovat ? Teorie patří do školy Co si z teorie vzít pro praxi Jak si s novým pohledem na komunikaci poradit Půjdeme spíše do regionu
M I C E MEETING INCENTIVE Congess Exhibition
Proč MICE ? Odpověď je jednoduchá Tourist : MICE 100 : 280
Proč MICE ? Výhodnost Širší prostor pro sdělení, komunikaci Možnost zapojení několika subjektů Spojení několika komunikačních kanálů Přes vyšší náklady vyšší efekt
Definování pojmů nutných k pochopení problematiky Událost a dobře když bude opakovaná !!! Marketing není jen propagace, ale uplatnění produktu na trhu, čili prodej, nejlépe úspěšný Event marketing není nic jiného než společná forma komunikace Integrace zasahuje i zde a vede od monologu k dialogu
Definování pojmů nutných k pochopení problematiky Event marketing je myšlenkou jednoho, naplněním mnoha a zážitkem pro všechny Je inovativním nástrojem marketingové komunikace
Regionální a mezi regionální působení a jeho dopady Spojme síly !!! Ve dvou nebo několika se to lépe táhne Náklady na komunikaci rostou Komunikace o rozvoji cestovního ruchu potřebuje nový rozměr Bude nutné pro řadu produktů vytvářet vícerergionální struktury
Nový pohled na konkurenci v regionu a dopady do nutně vzájemné spolupráce Velký problém ! Rychle pochopí ten, komu jde o věc ! Tedy o zisk Každému musí jít o zvýšení počtu hostů regionu Prolínání vlivu a dopadu MICE na zvýšení počtu hostů Od bezhlavé konkurence k výhodné spolupráci
Vznik destinačních managamentů Všichni o tom mluví, skoro nikdo neví o co jde…… Potřebujeme je ? Co mají dělat ? Je dobré řídit tuto problematiku z centra? Bude to mít vliv na rozvoj domácího cestovního ruchu a jeho potenciálu pro podmínky podnikatelů v regionech
Vznik destinačních managamentů Rozdělení úkolů mezi veřejným a soukromým sektorem Vliv podnikatelů na tvorbu koncepcí Ovlivňování myšlení úředníků Vstup do věcí veřejných Racionální využívání sdružených prostředků Využití asociací a jejich programů v regionální praxi !!!
Je nutné o této problematice hlouběji uvažovat ? Tedy závěr….. EfektivnostRacionalitaProspěch
Připomínky, dotazy a diskuse ☺
Děkuji za pozornost Roman Vacho © RV Hotel & Restaurant Consulting