Mobilní Marketing
Co je Mobilní Marketing? Všechna řešení, která využívají nástrojů mobilní komunikace pro komunikaci s uživatelem a zákazníkem. SMS, MMS, loga operátora, vyzváněcí tóny, WAP, m-Web atd. Invaze do soukromí lidí, kteří si platí 500 Kč za profesionální službu.
Je to něco za něco Buďto jde o přidanou službu či hodnotu pro zákazníka (hlasování, spotřebitelské soutěže) Nebo je to opruz z pozice síly či prostý podvod.
Podnět má jít od uživatele Jen tak jde o vyžádanou informaci Uživatel ví předem, co na svůj požadavek dostane Musí být zpraven o cenách a důsledcích (přenosy WAP dat atd)
Mobil jako sedmé massmédium je stále v dosahu je stále zapnutý je návykový jako cigareta má platební mechanismus je impulzivně použitelný měří přesně návštěvnost i návyky umí zachytit sociální kontext
Třetí obrazovka První obrazovka je televize Druhá je obrazovka počítače Třetí je mobilní telefon
Proč jsou české firmy mimo?
Malý či konzervativní trh?
Všechno vzkvétá? Tak kde to drhne? Banky vs. Operátoři: mobilní platby Operátoři vs. Výrobci: obsah Operátoři vs. Média: obsah Internet versus Telco přístup Pro operátory jde o malý business s vysokou náročností TEĎ.
Adopce technologií Lidé chtějí od mobilu SMS a telefonování, ostatní technologie je obtěžují (Zdroj: lidé, výrobci tvrdí opak) Problémy se standardizovanými technologiemi Liknavý přístup operátorů
Přehnaná očekávání Trh je přesycen, reklamy je příliš. Lidé na ni začínají reagovat agresivně.
...děkuji za pozornost