ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zvukové jevy-akustika
Advertisements

ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
UCHO Marcela Hanáková.
Vznik střídavého proudu
Smyslová soustava člověka
Ultrazvuk, infrazvuk Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Akustika akustika - nauka o zvuku zdroj zvuku – chvějící se těleso
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
VLASTNOSTI ZVUKU.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Zvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 08 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rozsah.
Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:9. Anotace: Střídavý proud - měření Prezentace poskytuje podporu při výkladu o.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Zvukové jevy Ing. Radek Pavela.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 6.
Tón, jeho výška a barva.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
A K U S T I K A Z V U K O V É J E V Y.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Audio Josefína Čadská 4.A.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZVUKOVÉ JEVY Šíření zvukového Zvukový rozruch rozruchu prostředím
Některé nám jsou přítomné například tony hudby.
Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón,
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Akustika.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 07 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Princip.
Škola:ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:6. Anotace: Elektrický obvod 2 - elektrický proud a elektrické napětí Prezentace.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Zvukové jevy.
Svět kolem nás je plný zvuků, ať už příjemných či nikoliv.
Zdroje zvuku Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Zvukové jevy (8. ročník)
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2: přírodní vědy - inovace Vypracoval/a:
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Smyslové vnímání Sluch
Zvukové jevy. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_15NE-8.
Tón. Výška tónu (Učebnice strana 170 – 171) Zvukům vyvolaným pravidelnými kmity říkáme tóny. Vytvářejí je například hudební nástroje. Při hře na kytaru.
Nucené chvění, rezonance (Učebnice strana 174 – 175) Když udeříte do těla ladičky, ozve se kovový zvuk, který trvá krátce a není příliš hlasitý. Poté.
SLUCH, ROVNOVÁHA smysly. Anotace Určeno pro žáky 8. ročníku ZŠ Prezentace seznamuje s jedním smyslem z celku smyslová soustava.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_30_01_sluch. POPIS č.4 - na tomto snímku jsou vypsány poznatky ke smyslovému ústrojí sluchu, ke sluchové rovnováze,
Sluch.
ZVUKOVÉ JEVY Fyzika 9. třída. Zvukový rozruch Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Nepravidelné chvění – HLUK Nepravidelné.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZVUKOVÉ JEVY - AKUSTIKA
Zvuk a hudba.
Zvuk, šíření zvuku, zdroje zvuku
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Ústrojí sluchu TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Zvukové jevy.
ZVUK.
Fyzika – Zvuk.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - 2. ročník - Fyzika
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
Zvukový rozruch Šíření zvukového rozruchu prostředím Ucho jako přijímač zvuku Ultrazvuk Odraz zvuku Ozvěna zvuku Odraz zvuku Ochran a před hlukem autoři.
Zvukové jevy.
Transkript prezentace:

ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8. Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8. Anotace: Tón a výška tónu. Ucho jako přijímač zvuku Prezentace poskytuje podporu při výkladu o frekvenci a výšce tónu, složení ucha a jeho funkci (v návaznosti na přírodopis). Slouží i jako předloha pro zápis poznámek. Jsou zde zařazeny jednoduché pokusy a úkoly zaměřené na praxi. Klíčová slova: výška tónu, frekvence, kmitočet, složení ucha, infrazvuk, ultrazvuk Autor: Mgr. Pavlína Nová Datum vytvoření: 17. 5. 2012 Kód: VY_32_INOVACE_FY802 Poznámky: Pomůcky: kovový pásek, ladičky, hudební nástroje, zkumavky s vodou, gumičky na vlasy Učebnice: Fyzika pro 8. ročník základní školy, doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Prometheus, 2004

Fyzika 8 Zvukové jevy 2

2. Tón, výška tónu Tón vzniká pravidelným kmitáním chvějícího se tělesa. kmitočet tónu (frekvence) – počet pravidelných změn za 1 sekundu (jednotka Hz) vyšší kmitočet → vyšší tón (např. komorní a má kmitočet 440 Hz)

Otázky a úkoly: Prakticky ověř, jak ovlivní množství vody ve zkumavce (a výška vzduchového sloupce) výšku tónu při foukání přes otvor zkumavky? Prakticky ověř, jak ovlivní napnutí gumičky na vlasy výšku tónu při brnkání. Jak se ladí housle nebo kytara? Jak mění houslista nebo kytarista výšku tónu? Jak mění výšku tónu flétnista?

3. Ucho jako přijímač zvuku vnější ucho – boltec, zvukovod (zachytí zvukový rozruch a vede jej k bubínku) střední ucho – kladívko, kovadlinka, třmínek (zvukový rozruch rozkmitá bubínek a kůstky přenášejí chvění dále) vnitřní ucho – hlemýžď (změny tlaku kapaliny v hlemýždi zachycují nervy)

Schéma lidského ucha Na obrázku ukaž části ucha a popiš jejich funkci.

Lidské ucho vnímá zvuky frekvencí od 16 Hz do 16 kHz (nejcitlivější je na tóny o kmitočtech 2000 – 4000 Hz). INFRAZVUK - kmitočet menší než 16 Hz ULTRAZVUK - kmitočet větší než 16 kHz

Otázky a úkoly: K čemu se využívá ultrazvuk? Víš o nějakém živočichovi, který využívá ultrazvuk? Zamysli se nad tím, proč starší lidé hůře slyší, zejména vyšší tóny. Jak lze ovlivnit hlasitost zvuku vydávaného tělesem?

Zdroje: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bf/Tidens_naturl%C3%A6re_fig40.png

KONEC