IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 17 - 7 Anotace Život ve škole, umění se učit 2. Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci si osvojí informace o tom, proč je škola důležitá a jak fungují školy ve světě Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Škola, učení, pravidla školy, šk. docházka Druh učebního materiálu Pracovní list / Prezentace / Test / Laboratorní práce / … Druh interaktivity Aktivita / Výklad / Test / Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost / datum 2,49 Mb / říjen 2011
ŽIVOT VE ŠKOLE 2. Škola je instituce, která nás toho mnoho naučí. Zamysli se nad tím, proč je důležité chodit do školy a naopak, co je na chození do školy negativního: + - …………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Škola není všude stejná Austrálie – škola začíná již ve věku 3 a půl let Singapur – nemá povinnou školní docházku, ale do školy stejně chodí všichni (Zamysli se proč?) USA – vysoké školy se platí, studenti si na ně půjčují a půjčky splácí mnohdy i celý život Etiopie – více než 60% dětí nechodí do školy, musí pracovat pro svou rodinu např. na poli Co tě první napadne, když se řekne Austrálie? USA? Zakresli do sešitu!
Žáci v ČR si mohou vybírat z mnoha typů škol: 1) státní 2) soukromá 3) domácí 4) škola hrou 5) školy se sport. zaměřením Jakou školu sis vybral ty? Zdůvodni proč?
Co bys změnil na škole, na kterou docházíš Co bys změnil na škole, na kterou docházíš? Obrázky ti radí k zamyšlení:
Zdroje: Text: www.wikipedie.cz Vlastní text z archivu autora FRAUS. Občanská výchova s blokem Rodinná výchova: pro 6. ročník základní školy a primu víceletého gymnázia. 2003. Plzeň: Fraus, 2003. ISBN 80-7238-207-1 Obrázky: Dostupný z [http://faceroll.own.cz/klo.jpg] dne 5.10.2011. Dostupný z [http://storage0.dms.mediafax.cz/media/1/1/3614/2964613/1/bily-dum-sara-moses-sxc-mala.jpg] dne 5.10.2011 Ostatní obrázky – Copyright Mgr. Martin Nosek, autor DŮM. Archiv autora
Metodický pokyn: Na začátku prezentace žáci píší na smartboard své názory, klady a zápory školy. Dále se seznámí s různými typy škol a situací v zahraničí (každá škola je jiná). Žáci se dle obrázku dozvědí, jaké typy škol existují a diskutují nad tím. Obrázky naší školy napoví, co by bylo možné ve škole změnit, zlepšit – diskuse.