Teorie mezního užitku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Analýza chování spotřebitele
Advertisements

Rovnovážný bod, rovnovážná cena
Chování spotřebitele a formování poptávky
Mikroekonomie I Chování spotřebitele: užitečnost a poptávka
Poptávka na trhu zboží a služeb
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
D) Užitek a optimální rozhodnutí
Informační systém Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Seminář 4. Racionální chování spotřebitele a výrobce
Mikroekonomie I Užitek spotřebitele a odvození poptávky Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Veřejná obchodní a komanditní společnost
Henri Barbusse Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Náklady Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Teorie poptávky a užitek, chování spotřebitele
Náklady Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
André Gide Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Analýza chování spotřebitele Jak se chová racionální spotřebitel?
Účetní odpisy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Daňový systém Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Společnost s ručením omezeným
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Nezaměstnanost Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Motivační dopis zadání
Elektromagnetické záření
Oceňování DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Poptávka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PLANIMETRIE MATEMATIKA - 2.ROČNÍK Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad.
Výrobní faktory Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Evidence DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Poptávka na trhu zboží a služeb Ing. Vojtěch Jindra
Analýza chování spotřebitele
Vladimir Vysockij Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Formy podnikání Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Obchodní společnosti Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Marcel Proust Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Hlavní druhy bank Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Celkový a mezní produkt
Anton Pavlovič Čechov Višňový sad
Úspory z rozsahu Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
INTERVALY ABSOLUTNÍ HODNOTA
Základy ekonomie Seminář 4. Racionální chování spotřebitele a výrobce.
Financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Eskontní (směnečný) úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Ing. Dagmar Palatová Poptávka Ing. Dagmar Palatová
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Hospodaření s DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
EXISTENCIALISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Druhy trhů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Finanční řízení podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
SYMBOLISMUS 2 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Druhy bankovních úvěrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Časová hodnota peněz Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Reálná úroková míra Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
POPÁVKA, UŽITEK A CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELE TNH 1 (S-3)
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Zásahy do tržního mechanismu
Spotřebitelská volba a utváření poptávky
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Základy Ekonomie pro adiktology část Prof. Martin Dlouhý
Sféry obyvatelstva – hospodářská činnost
Transkript prezentace:

Teorie mezního užitku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí

Teorie mezního užitku Užitečnost roste s množstvím spotřebovaného zboží. (Užitečnost každého zboží je základním předpokladem pro jeho spotřebu). Celková velikost užitečnosti je vyjádřena celkovým užitkem, který s každou další spotřebovanou jednotkou zboží roste o menší přírůstek.

Teorie mezního užitku Jak množství spotřebovaného zboží roste, snižuje se přírůstek užitečnosti. Růst celkového užitku se zpomaluje, jak roste množství spotřebovaného zboží a jak se snižuje touha spotřebitele po něm, což se odráží v klesajícím ohodnocení každé další jednotky zboží.

Gossenův zákon Mezní užitečnost představuje přírůstek užitečnosti dosažený poslední jednotkou spotřebovaného zboží.

Celkový užitek Množství Q Užitečnost U

Mezní užitek Množství Q Užitečnost U Mezní užitek

Maximální uspokojování potřeb Každé zboží je požadováno až do okamžiku, kdy mezní užitečnost poslední koruny na ně vydané je přesně stejná jako mezní užitečnost poslední koruny vydané na jiné zboží

Pravidlo maximalizace užitku Spotřebitel musí využít své omezené důchody tak, aby uspokojil různé potřeby. Činí tak alokací (rozdělením) svých důchodů tak, aby užitečnost poslední vydané jednotky peněz byla shodná pro všechny druhy zboží.

Naturální chápání Spotřebitel se vybírá například z 10ti různých druhů zboží a vzhledem ke svému důchodu si může koupit pouze 5 druhů. Proto si vybere těch 5 druhů zboží, u kterých předpokládá, že jejich nákup mu přinese stejný přírůstek celkového užitku neboli stejný mezní užitek.

Mezní užitečnost důchodu spotřebitele Obecná mezní užitečnost na 1 korunu důchodu u všech druhů zboží a služeb. Přírůstek užitečnosti důchodu dosažený přírůstkem spotřeby o 1 korunu důchodu.

Teorie mezního užitku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí