1 očima knihoven Martin Vojnar UKB 2013
Seminář: Primo očima knihoven
Čo musí discovery spĺňať, aby ho mali používatelia radi? Jednoduchý recept na discovery: 1.musí uživateli nabízet něco užitečného 2.práce v něm musí být příjemným zážitkem 3.musí jej umět překvapit („serendipity“)
Aby bylo discovery užitečné: Pár příkladů: umí nabízet nejdůležitější tituly z Vaší knihovny na prvních místech umí nabízet JEN tituly, které jsou VOLNÉ můžete se přihlásit a ovládat i čtenářské konto můžete si personalizovat úroveň vyhledávání a obor(y) zájmu
Aby bylo discovery příjemné: Pár příkladů: najdete jej rovnou z webu nemusíte se přihlásit / nemusíte se hlásit opakovaně („shibboleth“) dostupné kdekoliv a kdykoliv design podle potřeby a jedinečný pro Vaši knihovnu (viz kvíz) kontextové našeptávání
Kvíz: najděte 2 rozdíly
S Primem to vypadá jinak nejen v ČR
Aby uživatele příjemně překvapilo: Pár příkladů: nasměruje Vaše další kroky (bX) nabídne Vám relevantní open access zdroje nalezené výsledky můžete snadno sdílet (citační nástroje, altmetrics)
Při rozhodování jaké discovery se ptejte sami sebe Pár příkladů: jak zajistíme uživateli jednotné vyhledávání, které nebude pouze ve prospěch některých zdrojů? jak vlastně funguje vyhledávání a co v něm můžeme změnit? jak můžeme upravit zobrazované výsledky (nejen) na první stránce? kdo by měl rozhodovat o budoucnosti knihovny?
Více než 1300 knihoven dnes používá Primo. Local Obdobně se ptaly knihovny před Vámi… a výsledek?
Více než 1300 knihoven dnes používá Primo. Obdobně se ptaly knihovny před Vámi… a výsledek?
I knihovny s Metalibem používají Primo: Metalib+
Nejjednodušší je začít s Primo TotalCare Primo TotalCare Primo, jak jej znáte – hostované z oblaku Ex Libris v režimu 24x7 s důrazem na elektronické zdroje včetně lokálních zdrojů bez nároků na správu z běžného rozpočtu pokud Vás zajímají další informace, kontaktujte nás náš nový pracovník, Libor Daněk, rád cestuje