MARKETING.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen v maloobchodě
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Vývoj marketingových koncepcí
Mikroekonomie II Úvod Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Cena v pojetí marketingu
Úvod do marketingu.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Úvod do marketingu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
A) Determinanty nabídky
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Marketingové prostředí
DOKONALÁ KONKURENCE.
úvod pojetí a obsah marketingu
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Podnikatelské koncepce
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Měření a řízení výkonnosti podniku, faktory vývoje
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Celkový a mezní produkt
Vítejte na MARKETINGU.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Marketing Základy a postupy..
8. Marketing.
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_ZAKLADNI.
Definice marketingu. Definic marketingu existuje celá řada, nejčastěji používány jsou následující čtyři:  Marketing je sociální a manažerský proces,
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluHistorie.
Ekonomika – základní pojmy.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
Marketingový systém řízení
Principy inovace.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketing Základy a postupy..
Podnikatelské koncepce
Transkript prezentace:

MARKETING

Různé pojetí marketingu společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím jednotlivci a skupiny uspokojují své potřeby a přání v procesu výroby a směny výrobků sociální proces, při kterém jednotlivci a skupiny získávají to, co si přejí a co potřebují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných produktů a služeb s ostatními

systém marketingových činností, jejíchž podstatou je předvídání, poznávání, ovlivňování určitých skutečností a zároveň musí firma splnit potřeby a přání zákazníka marketing by měl zvyšovat užitné vlastnosti výrobku a dosahovat kvalitnějších služeb firmy

Typy základních koncepcí v marketingu koncepce výrobní (1900 až 1920) koncepce produktová = výrobková (1920 až 1940) koncepce prodejní (1930 až 1950) koncepce marketingová (1950 až 1970) koncepce sociálně-marketingová (1970 až do současnosti)

Výrobní koncepce konečný spotřebitel dává přednost nízkým cenám u výrobků, které jsou zároveň snadno dosažitelné začalo se dosahovat vysokých objemů výroby při využívání nové techniky a technologie, která zajistila nižší náklady na jednotku produkce než konkurence neuvažuje se zde o potřebách spotřebitele

Výrobková (produktová) koncepce spotřebitelé preferují výrobky, které mají nejvyšší kvalitu, výkonnost nebo zcela nové vlastnosti a nebo se liší od konkurenčních výrobků může dojít k marketingové krátkozrakosti – manažeři se do svých výrobků „zamilují“ nebo „zahledí“ a tím přestanou vnímat potřeby cílového trhu

Prodejní koncepce zaměřena na aktivní prodej výrobku, který má pomoci spotřebiteli v rozhodnutí si výrobek koupit firma má nadbytečné kapacity, protože se zaměřují na výrobek, nikoli na spotřebitele a pouze krátkodobě plánují cílem je prodat to, co vyrobí, nikoliv vyrábět to, co si trh žádá

Marketingová koncepce manažeři se snaží pochopit potřeby, přání zákazníka a následně přizpůsobit výrobek, aby se co nejlépe prodával zaměří se na cílový trh = target market, který představuje určitou skupinu spotřebitelů, vybraných dle předem stanovených kriterií dle výběru kriterií se promítne do výběru druhu reklamních prostředků, ceny výrobků, prodejní sítě

Sociálně marketingová koncepce firmy dávají do vzájemných souvztažností potřeby a zájmy spotřebitelů s dlouhodobými etickými zájmy společnosti zaměřena na uspokojování potřeb a přání spotřebitelů, které jsou v souladu s veřejným zájmem a životním prostředím

Rentabilita zisk Nákladová rentabilita = -------------- x 100 ukazatel efektivnosti, v níž výstupem je vždy zisk a vstupem je nějaká ekonomická veličina, jejíž rentabilitu vypočítáváme zisk Nákladová rentabilita = -------------- x 100 vlastní kapitál

Faktory dlouhodobé rentability Udržet dobrou pověst firmy. Splňovat a stále dodržovat mezinárodní, ekologické normy kvůli ochraně životního prostředí. Mít vysoce kvalifikované zaměstnance a vytvářet sociální program s cílem dosažení spokojenosti ve firmě. Neustále zvyšovat podíl firmy na stávajícím trhu. Dosahovat maximálního zisku.