Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Název Heslo/motto Datum
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
CZ.1.07/2.3.00/ Excelence doktorského studia na AF MENDELU pro navazující evropskou vědecko-výzkumnou kariéru Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Potravinová bezpečnost a soběstačnost Co změní novela zákona o potravinách? Žofínské fórum Marian Jurečka ministr zemědělství 16. října 2014.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Ekodesign. Ekodesign Strategie ekodesignu Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. 9. listopadu 2011 Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu Budování.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Klastr OMNIPACK ClusterForum pro inovace, Praha
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Produkt.
2.Marketingové prostředí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
ZÁKLADY TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Inovační aktivity a transfer technologií Zdroje, prostředky a dovednosti Význam TT Proces řízení TT Mezinárodní kooperace.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Ochrana průmyslového vlastnictví jako jeden z nástrojů zkvalitnění inovačního procesu Pavel Švejda ÚPV, Praha, 1. června.
1.Obsah marketingového řízení
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Inovační marketing. Přenášení inovačních impulzů Je nutná aktivní účast obchodníků nebo marketingových pracovníků Vylepšování a inovace výrobků je možná.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 Ověřování environmentálních technologií (ETV), cesta na zahraniční trhy , Hustopeče ČESKÉ EKOLOGICKÉ MANAŽERSKÉ CENTRUM
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Inovační potenciál ČR Technologický profil ČR Cena Inovace roku 2011 Pavel Švejda Seminář Inovace a technologie v rozvoji.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Tržní prostředí.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
8. Marketing.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Struktura podnikatelského plánu
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku Autor bakalářské práce: David Limberk Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Oponent bakalářské.
Marketingový plán podniku
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
VVI – nástroj ke zvýšení konkurenceschopnosti
Nové obchodní modely Sdílená ekonomika a možnosti její regulace
Vítejte na marketingu.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Podpora podnikatelských kontaktů v Asii
Ekonomika malých a středních podniků
Living Lab, ScienceShop, RRI
Transkript prezentace:

Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel, člen představenstva / STEM/MARK, a.s.

Zdroje poznání Innobarometr 2003  telefonický výzkum 3000 manažerů evropských firem k problematice inovací (EK) Český podnikatel a Evropská unie (2003)  Výzkum 1000 podnikatelů a manažerů MSP v ČR (STEM/MARK pro Hospodářskou komoru ČR)

Proč výzkum? 2 ze 6 hlavních závěrů Innobarometru 2003  spotřebitelé jsou klíčem k inovacím; jejich potřeby jsou motorem inovací  unijní trh se zvětší z 380 mil. na 460 mil. spotřebitelů a změní se i jejich struktura a potřeby závěr výzkumu pro HK ČR  jedním z nejvýznamnějších dopadů vstupu do EU bude nutnost přizpůsobit technologické postupy novým normám Příležitost pro inovátory Nákladné investice Nezbytnost více využít technik výzkumu trhu

Podnikatel a EU

Výrobek/produkt Předpoklady efektivní inovace  reakce na potřeby a očekávání v cílové skupině uživatelů  vyrobitelnost  prodejnost v cílové skupině Vybraná specifika různých trhů  Zvyklosti  Chování  Přiměřená cenová hladina  Konkurenční prostředí 3 dimenze vývoje nového výrobku  technická a technologická (prvek novosti, vyrobitelnost)  ekonomická (zahrnuje efektivnost výroby, prodeje a distribuce)  spotřebitelská (užitné vlastnosti, estetické vlastnosti výrobku a obalu, působení ceny na rozhodovací proces zákazníka a jeho chování na trhu, komunikace) Cíl výrobkového výzkumu  Snížit riziko neúspěšné inovace a vývoje neúspěšného nového výrobku =marketingový výzkum zaměřený na spotřebitelskou dimenzi výrobku

Vývoj výrobku Výzkumný proces  Nedílná součást vývoje produktu  Neustálá součást vývoje i konečné spotřeby => monitoring původních předpokladů či záměrů Výzkumný mix  neexistuje zcela univerzální řešení  kombinují se různé typy výzkumů pro dosažení cílů Doporučení  využít profesionální výzkumnou společnost  eliminovat „zápal“ inovátora  úspory ztrát Základní fáze vývoje produktu  fáze předcházející vývoji  fáze projektu výrobku („výrobe na papíře“)  fáze prototypu  fáze počáteční spotřeby Odpovídající výzkumné aktivity  kvantitativní analýza požadavků a potřeb cílové skupiny  kvalitativní testy konceptu výrobku  testy dojmové (hodnocení funkčních vlastností: CLT, in- hall test,)  testy zkušenostní (kvantita mezi prvními spotřebiteli)

Kontakt: STEM/MARK, a.s. Na Hrázi 17/ Praha 8 tel: fax: RNDr. Tomáš Raiter  obchodní ředitel, člen představenstva  