Tatiana Gavalcová Rada VŠ, pracovní komise pro vnější a zahraniční vztahy Č eské vysoké školy v evropské akademické integraci: aktuální aktivity 12.4.2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI MULTIMEDIÁLNÍ TVORBY „UMĚNÍ A MULTIMÉDIA“ INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI.
Advertisements

Uplatnění eLearningu na českých univerzitách - desetiletá historie
ECVET v Programu celoživotního učení
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
PhDr. Marie HANZLÍKOVÁ FF UK v Praze MŠMT 9/2010 CercleS - CASAJC.
Hana Landová Univerzita Karlova v Praze, ÚISK Zdeňka Civínová
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 1 Projekt „Hodnocení kvality vysokých škol“ Sněm RVŠ Praha, květen 2005.
Tatiana Gavalcová Rada VŠ, Pracovní komise pro vnější a zahraniční vztahy Boloňský proces: jak dál po vyhlášení EHEA (Budapešť - Vídeň, březen 2010)
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Pořádaný v gesci pracovní komise Rady VŠ pro vnější a zahraniční vztahy Praha, Seminář Rady vysokých škol k problematice získávání certifikátů.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Program celoživotního učení Ústí nad Labem
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
ECTS a Ostravská univerzita v Ostravě
Činnost SK RVŠ za období prosinec 2010 – únor Sněm RVŠ, Praha Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Projekt Bologna Experts 2009 – 2011 Certifikát ECTS&DS Label Rudolf Šindelář/Praha
Zpráva o činnosti SK RVŠ 5. sněm RVŠ, 20. června 2013 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání
Studentská PARDUBICE
KANCELÁŘ CZELO: PARTNER ČESKÉHO VaVaI V BRUSELU ANNA VOSEČKOVÁ.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Mezi Berlínem a Bergenem Mezi Berlínem a Bergenem Internacionalizace studia – Projekt Bologna Promoters Předsednictvo Rady vysokých škol, Pavel.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 5. schůze P RVŠ Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Ján Říha.
Zpráva o činnosti předsednictva 9. zasedání předsednictva RVŠ, Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
sněm RVŠ, Praha BOLOGNA 2020: setkání ministrů pro vzdělávání, Louvain (Belgie), duben 2009 výtah z komuniké Doc. RNDr. Tatiana.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 13. zasedání předsednictva RVŠ, Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 16. zasedání předsednictva RVŠ Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
BOLOŇSKÝ PROCES - INTERNACIONALIZACE INFORMACE Z KONFERENCE MINISTRŮ VYS. ŠKOLSTVÍ BERGEN Prezentace pro předsednictvo RVŠ, Pavel.
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období květen - listopad 2008 (3 řádná zasedání: , a )
1 Roman Kučera – VŠB – TUO Radka Najmanová - OU Michael Rada – VŠP Jiří Bolgáč – SLU 2.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 7. schůze P RVŠ, Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Ondřej Haška.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období květen 2011 – listopad 2011 (3 řádná zasedání: , a )
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období červen – listopad 2009 (3 řádná zasedání: , a )
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Kvalita ve vzdělávání - kvalita VŠ. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy se rozumí žádoucí (optimální)
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
Zpráva o činnosti SK RVŠ 15. zasedání P RVŠ, Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
Projekt „Příprava národního registru vysokoškolských kvalifikačních prací“, Jan Mach Říjen 2006, Olomouc Celostátní porada vysokoškolských knihoven Projekt.
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Řízení a plánování kariéry
Vzdělávání, výzkum a praxe územního rozvoje K možnostem vzájemné spolupráce.
Praha, prosinec 2009SPAV - diseminační seminář1 Strukturované studium Projekt „Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky a dalšími.
Erasmus+ Certifikát mobility v odborném vzdělávání a přípravě (OVP) – VET Charter Erasmus+ Certifikát mobility v odborném vzdělávání a přípravě (OVP) –
Universitas semper reformanda? České reformní pokusy v evropských souvislostech Hodnocení kvality vysokých škol Telč,
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
1 Systémový rámec terciárního vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Individuální projekty národní Skupiny pro výzkum a vysoké školství.
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
Pracovní setkání 28. června 2007
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
4. zasedání Výboru České republiky pro programy nadnárodní a meziregionální spolupráce března 2017Praha.
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Praha, 14. února 2017 Alice Štollová Kovandová
TTnet (Training of Trainers Network)
Informační seminář o zahraničních pobytech a stážích
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
REGIONÁLNÍ STÁLÁ KONFERENCE LIBERECKÉHO KRAJE
PS Vzdělávání NS MAS ČR – Pardubický kraj 2017
Transkript prezentace:

Tatiana Gavalcová Rada VŠ, pracovní komise pro vnější a zahraniční vztahy Č eské vysoké školy v evropské akademické integraci: aktuální aktivity zasedání P RVŠ

Obsah příspěvku: zasedání P RVŠ Boloňský proces: program projektu Bologna Experts Snažení o udělení ECTS Label, DS Label: definitivní výsledky v r. 2010, důsledky a změny termínů pro další období 3. Vzdělávání generace X, Y a výzvy po VŠ i v kontextu existence EHEA

1. Boloňský proces: program projektu Bologna Experts zasedání P RVŠ Informace o činnostech programu LLL: web NAEP, program Erasmus; jde o oficiální zapojení ČR, prováděné, dokumentované a hodnocené činnosti zastoupení: RVŠ a také MŠMT ukončena jedna etapa projektu pro – , aktivity zahrnuty do oficiální průběžné zprávy, koordinátor: dr. Rudolf Šindelář, DZS/NAEP v rámci skupiny Bologna Experts: činnosti „vnitřní“ a „vnější“ s výstupem do prostředí VŠ, což je podstatné

zasedání P RVŠ konec září 2010: start pro etapu 2010/11: pracovní setkání členů skupiny Bologna Experts k budoucím aktivitám, zastoupení RVŠ: Gavalcová, Jašurek, Kraftová, Nantl, Opatrný účast na seminářích partnerských pracovních skupin nebo agentur v zahraničí (Varšava, Bonn, Brusel, Tallin; témata plynoucí z Boloňského procesu) velká část činností: podpora získávání ECTS/DS Label názor: úspěšné udělení certifikátu je pouze ukončením úspěšného nastavení činností konkrétní VŠ na hladinu kvality, stanovené jako určitý etalon požadovaný v EHEA názor: respektovat i další výzvy – kap. 3 této prezentace

zasedání P RVŠ Hlavní aktivity pro tento účel ve zmíněném období: 2 semináře k získávání ECTS/DS Label, podzim 2009: MU Brno, UHK Hradec Králové; náplň: dobrá praxe, zkušenosti institucí při získávání ECTS/DS Label: nutnost nastavení vnitřního prostředí VŠ - informace o technických podmínkách, o informačním systému pro podporu dokumentace; přímý, účelný dialog zúčastněných (přibl. 25 účastníků na každé akci, příznivá zpětná vazba) leden-únor 2010: hodnocení žádostí podaných VŠ o ECTS/DS Label (veřejné, soukromé VŠ) hodnotitelé: vypracování dokumentu se zaznamenanými reakcemi a také zkušenostmi/doporučeními z výzev v r. 2009, 2010 (dostupné na podíl na semináři o kvalitě, MU Brno, (příspěvky: Jašurek, Nantl)

Aktivity pro 2010/11 Národní semináře k podpoře získávání ECTS/DS Label, záměr: spolu 4, příprava hodnocení žádostí Semináře na podporu zavádění ECTS, mobilit studentů i zaměstnanců (v ČR v současnosti vyjíždí asi 2 % studentů, EHEA žádá až 20 %; přitom není parita) Semináře k problematice uznávání Spolupráce s týmem sestaveným pro tvorbu Národního kvalifikačního rámce terciárního vzdělávání Semináře o BP obecně (spolu s dr. Šťastnou), předpokládaná účast pozvaných expertů ze zahraničí zasedání P RVŠ

Semináře na téma studentského pohledu na BP – zpětná vazba Účast na seminářích k BP v zahraničí (aktuálně: Seminář o mobilitách „The European Higher Education Area 2010 – Types of Student Mobility“, Berlín, ; pořadatel: DAAD Německo) zasedání P RVŠ

zasedání P RVŠ Snažení o udělení ECTS Label, DS Label Žádosti v r. 2010: spolu 5 VŠ podalo na NAEP žádost o udělení ECTS Label, z toho: doporučeny NAEP do dalšího, „evropského kola“: Masarykova univerzita v Brně Technická univerzita v Liberci – EC neudělen, důvody sděleny Univerzita Pardubice – EC neudělen, důvody sděleny (úspěšnost: 1/5 = 20 %, v r. 2009: 29 %) nedoporučeny do „evropského kola“ (důvod oznámen VŠ, obecně: neúplnost poskytnutých informací): Česká zemědělská univerzita v Praze VŠB – Technická univerzita Ostrava

zasedání P RVŠ Spolu 9 VŠ v ČR podalo na NAEP žádost o udělení DS Label, z toho: doporučeny NAEP do dalšího, „evropského kola“: Janáčkova akademie múzických umění v Brně České vysoké učení technické v Praze Vysoká škola chemicko-technologická v Praze Univerzita Hradec Králové ČZU v Praze – EC neudělen, důvody sděleny (úspěšnost: 4/9 = 44 %, v r. 2009: 71 %) nedoporučeny do „evropského kola“ (důvod oznámen VŠ): Vysoká škola hotelová v Praze 8, s.r.o. Univerzita Palackého v Olomouci Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s. České Budějovice Vysoká škola finanční a správní, o.p.s. Praha

Přehled o udělení ECTS/DS Label 2010: zasedání P RVŠ žádosti 2010 Česká republikaEvropa ECTS LabelDS LabelECTS LabelDS Label registrované nominované schválené 1 (20 %)4 (44 %)5 (13 %)53 (40 %)

Pro další období podávání žádostí: nové formuláře, jsou v připomínkování nový harmonogram nové podmínky – oficiální protesty a rázné námitky pro udělení ECTS Label se vyžaduje implementace ECTS, katalogy: dokumentace předmětu/kurzu s uvedením Learning Outcomes, uvedení všech informací v Čj a také Aj zasedání P RVŠ

3. Vzdělávání generace X, Y a výzvy po VŠ i v kontextu existence EHEA VŠ prostředí: většina studujících je nar. po roce 1975 sociologické studie: významné zvláštnosti těchto skupin: speciální modely chování („mít možnost vyjádřit se a být akceptován“), jiná hierarchie životních hodnot a postojů, osobních vlastností a nároků, osobité preference kultury a umění, typické politické nebo ekonomické projevy Označení: nar – 1981: generace X, nar. po 1981: generace Y (Millennial Generation, Gamer Generation, Net Generation) Analogicky i dál zasedání P RVŠ

zasedání P RVŠ Dětství, dospívání v nových podmínkách: velká většina těchto mladých lidí má schopnosti snadno zvládat technologie různého druhu Studie – jejich charakteristiky: tito lidé jsou obecně víc nezávislí a vynalézaví, závislí však na svých vrstevnících projevují se jako schopní řešitelé problémů, vyžadují přitom podporu nebo zpětnou vazbou, odmítají autoritativní řízení významné: preferují nové formy individuální i masové nebo skupinové komunikace založené na technologiích jejich prostředí je poznamenáno všudypřítomností technologií, zejména průnikem informačních technologií do jejich života

zasedání P RVŠ Pohled zaměstnavatelů: tato generace projevuje příliš velká očekávání od pracovního začlenění, snaží se spíš upravit si svoji práci, aby odpovídala představám o jejich životě, než aby byli nuceni přizpůsobit vlastní život požadavkům ze zaměstnání Výzkum dokládá: generace Y je a bude ochotna i schopna velice často střídat pracovní pozice, upřednostní ty zaměstnavatele, kteří rozvíjejí jejich schopnosti, kreativitu a nezávislé myšlení Důsledky tohoto modelu chování pro zaměstnavatele: je vhodné/žádoucí uvedený trend zachytit, přizpůsobit se mu: především větší míra flexibility práce, nabídka kreativních činností a atraktivnosti pracovních podmínek Otázka: a co reakce VŠ pro podmínky/výstupy vzdělávání?

zasedání P RVŠ Birth Dates1900– – – –1991 Description Greatest generation Me generation Latchkey generation Millennials Attributes Command and control Self-sacrifice Optimistic Workaholic Independent Skeptical Hopeful Determined Likes Respect for authority Family Community involvement Responsibility Work ethic Can-do attitude Freedom Multitasking Work-life balance Public activism Latest technology Parents DislikesWaste Technology Laziness Turning 50 Red tape Hype Anything slow Negativity Zdroj: Diana G. Oblinger and James L. Oblinger (Editors): Educating the Net Generation, Educause, 2005,

zasedání P RVŠ Děkuji vám za pozornost