Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření Ročník4. ročník čtyřletého a 8. ročník osmiletého G Stručný obsahspolečná práce s třídou – seřazení vybraných trestných činů podle společenské nebezpečnosti Způsob využitíslouží jako východisko ke společné práci, promítnutou tabulku mají žáci vytištěnou jako pracovní list, doplní si sami za sebe, v diskuzi pak společně probereme argumenty k jejich volbám a zadáme domácí úkol AutorMgr. Přemysl Šil KódVY_32_INOVACE_20_ZSIL11
3. Trestné činy I Úkol: Následujících čtrnáct trestných činů seřaďte podle jejich nebezpečnosti pro společnost. Nahoře budou nejvíce nebezpečné, dole nejméně. (Doplňte do tištěné tabulky.)
3. Trestné činy I Trestný čin únos dítěte a osoby stižené duševní poruchou přijetí úplatku neposkytnutí pomoci řidičem dopravního prostředku nenastoupení služby v ozbrojených silách padělání a pozměnění penězšíření toxikomanie podání alkoholu dítětiznásilnění ohrožování zdraví závadnými potravinami a jinými předměty loupež zneužívání pravomoci úřední osobyporušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi vraždateror
3. Trestné činy I Domácí úkol do příští hodiny: Ve trestním zákoníku vyhledejte všech čtrnáct trestných činů a vypište si jejich skutkové podstaty a základní trestní sazby. (Není třeba opisovat doslova trestní zákoník, poznamenejte si obsah textů vlastními slovy!)