Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Advertisements

Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Evropské vlajky 5. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vývojová stádia člověka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Planety sluneční soustavy 5. ročník
Oběhová soustava 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Ovoce a zelenina 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Houby 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Savci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Rozmnožovací soustava 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Významné osobnosti českých dějin II. 4. ročník
Vylučovací soustava 5. ročník
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Smyslové ústrojí 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sluneční soustava 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Hvězdy, souhvězdí 5. ročník
Člověk v rytmu času Výchova k občanství 6. ročník ZŠ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Subtropický pás 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Vývoj člověka Ontogeneze.
Jarní květiny Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Transkript prezentace:

Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník

Početí Ke vzniku nového života je třeba splynutí ženské pohlavní buňky – vajíčka a mužské pohlavní buňky – spermie. Tomuto splynutí říkáme oplození

Prenatální vývoj Období od početí do porodu

Novorozenecké období (od porodu do 1 měsíce) Reflexy – sací, úlekový, uchopovací…. Neudrží hlavičku, zaťaté pěsti Spánek zaujímá většinu dne (až 20 hodin) Nepříjemné – reaguje křikem

Kojenecké období (do 1 roku) Dovede záměrně uchopovat a pouštět věci (9 měsíc) Postupně ovládá své tělo – hrubá motorika Na konci 1. roku – vzpřímený postoj Od 2 - 3 měsíce - úsměv Od 7- 8 měsíce - jasné rozlišení známe osoby

Batolecí období Rozvoj hrubších a jemných pohybových schopností Začíná chodit, běhat, lézt do schodů Rozvoj hygienických návyků a sebeobsluhy První slůvka – rychlý rozvoj řeči Mezi 2 - 3 rokem - významné osamostatňování Kolem 3 roku – období vzdoru

Batole - hra Začínají konstrukční hry – stavění z kostek …. Funkční hry – ježdění na tříkolce, běhání, skákání… Symbolické hry – klacík jako puška…… Na počátku batolecího období paralelní, souběžná hra (děti si hrají vedle sebe), ke konci období kooperativní hra (spolupráce)

Předškolní období Dítě nabývá obratnosti rukou, nohou a trupu Je třeba dbát na správné držení těla Chápání času, prostoru a počtu Rozvoj fantazie – nepravé lži Velký význam pohádky – rozvoj řeči, myšlení, fantazie, Mizí dětská patlavost

Mladší školní věk Období „střízlivého realizmu“ Nástup dítěte do školy – nová sociální role - žák Školní zralost Cílenější pohybová aktivita Škola velký vliv na rozvoj osobnosti dítěte. Rozumové chápání světa – hledání souvislostí a vztahů

Rozvoj paměti a představivosti Děti jsou impulzivní – rychlé střídání emocí Malá sebekritičnost Nedokáží systematicky sledovat svůj cíl Rozvoj pohybové aktivity, rytmu, energičnost…

1. – 5. třída Proces socializace – začlenění do kolektivu Autorita – učitel, trenér …. Hledání idolů Soutěživost

Starší školní věk - dospívání Prudký růst těla Pohlavní zrání Bouřlivý emoční vývoj – emoční labilita – impulzivnost Nevyzrálost postojů Prudký vývoj svalstva – síla Kritika rodičů - revolta

6. - 9. třída Skupinová identita Sebehodnocení – kolísání Schopnost rychle se učit novým pohybovým dovednostem Rozšiřují se obzory – chápání abstrakce Zvyšuje se rychlost učení Vznikají hluboké zájmy Prohloubení citového života - náladovost

Vývojová stadia člověka – přírodověda – 5 Vývojová stadia člověka – přírodověda – 5. ročník Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional PowerPoint Přírodověda – Mgr. Helena Holovská, Ing. Antonín Rükl – Alter Přírodověda – Jiří Matyášek, Věra Štiková – Nová škola Přírodověda – Jarmilá Mladá, Ladislav Podroužek – SPN Přírodověda – Danuše Kvasničková, Jiří Froněk – Fortuna Obrázky z internetu Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (www.zsrozmital.cz)