Bc. Jan Milota, IQ Roma Servis Moravská zemská knihovna

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

TYPOLOGIE KLIENTŮ s kým se mohu v praxi setkat
Program Pracovní poradenství „Podpora sociální integrace v Bílině a Chomutově“
VÝSLEDKY VÝZKUMU PODPOŘENÉHO NADAČNÍM FONDEM J&T
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
Ústav pedagogických věd FF MU
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Schopnost adekvátně pracovat s mocí, autoritou a zodpovědností
Lidský faktor v dopravě!
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
a jeho využití u klientů po CMP
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
TERÉNNÍ SOCIÁLNÍ PRÁCE A SPECIFICKÉ NÁROKY NA PRACOVNÍKY
Sektorové dohody Ing. Zdeněk Liška generální ředitel Svazu průmyslu a dopravy České republiky.
Metody sociální práce PhDr. Jana Novotná, Ph.D..
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
► Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Proces vnímání v komunikaci
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Komunikace s rodiči.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Teorie vzdělávání dospělých
Specifické metody SP LS 2014
Troubleshooting Hledání příčin poruch Metody pro určení proč něco nepracuje správně, nebo neposkytuje očekávané výsledky.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS Jitka Navrátilová
Andrea Brožová Doubková
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Vývoj sociální práce v ČR
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Tréning do předmětu SPR149 Využití filmu v sociální práci
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Supervize. Slovo supervize můžeme doslovně přeložit jako nadhled. Jde o činnost, při které supervizor pomáhá pracovníkovi (supervidované osobě) získat.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
PRESTIŽ SOCIÁLNÍCH PRACOVNÍKŮ A JEJÍ SOUVISLOST S PŘIPRAVOVANOU PROFESNÍ KOMOROU A-FORUM, z. s.
SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září 2016
Příležitosti a rizika profesní komory pro sociální pracovníky v sociálních službách Presentace pro seminář Výboru pro sociální politiku PČR Daniela.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Kontrola. Kontrola Kontrola Kontrola je proces sledování reality, zjišťování, zda se vyvíjí žádoucím směrem, rozbor příčin případných odchylek a přijetí.
Etika v psychoterapii Prezentace vytvořena s podporou grantu FRVŠ.
Teorie vzdělávání dospělých
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Případová konference v práci s rodinami a ohroženými dětmi
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Násilná osoba aneb co s ní
Výstupy pracovních skupin
Co říkají sociální pracovníci o sociální práci. PhDr
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
Syndrom vyhoření a vzdělávání v sociální práci v pregraduálním studiu
Specializace na nepříznivé sociální situace rodin s dětmi
Andrea Brožová Doubková
Rodičovství biologické a pěstounské
Pedagog.
Transkript prezentace:

Bc. Jan Milota, IQ Roma Servis Moravská zemská knihovna 9. 10. 2012 Komunikační zásady Bc. Jan Milota, IQ Roma Servis Moravská zemská knihovna 9. 10. 2012

Pracovní podmínky Klíčovou otázkou je zajištění bezpečí. Pracovník je sám o sobě nástroj, tedy nejprve je nutné, aby si zajistil pro výkon své profese bezpečné podmínky. Zdroje - jasné hranice odpovědnosti, pracovní náplň konkrétního pracovníka. Ověřené metody, ale i osobní zázemí.

Posouzení situace Klientovo chování/postoje může v pracovníkovi vyvolávat pocity ohrožení. Jak vážné je toto ohrožení? Jak akutní je toto ohrožení? Posoudím-li situaci jako ohrožující a klientovy možnosti v tuto chvíli jako nedostatečné – zvolím nabídku instituce, která je schopná problém řešit.

Postup při jednání Pracovník hledá a posiluje ty klientovy možnosti, které zvyšují jeho kompetence. Hledání výjimek z problémů, perspektiv, silných stránek, oceňování… Podle toho, jak se tato práce daří, pracovník si potvrzuje správnost svého postupu, popř. pokud klient není schopen, nemůže a nebo nechce spolupracovat – pracovník znovu zvažuje přechod ke kontrole.

Osobní citlivá místa Co lze dělat, pokud se mne případ „osobně“ dotýká? „Zatnout zuby a vydržet to“– jde to, ale je to rizikové pro pracovníka i klienta a velmi energeticky náročné – nebezpečí vyhoření! Pokusit se tyto zkušenosti zpracovala využít jich pak tvořivě v další praxi – možnosti supervize, kolegiální rady, dovolit si být také klientem. Rovnocennou variantou je také možnost předání případu kolegovi.

Přerámování Tzv. re-kontextualizace Technika: kreativní hledání pozitivního kontextu situace, za které hrozí stereotypní zasazení partnera v komunikaci. Nejedná se o eufemismy – fenomenologicky: proces utváření významu situace. Otázka disciplíny – třeba praktikovat.

Teorie nálepkování – deviace Situace a její vyhodnocování má určující vliv na vnímání. Jaké aktivizujeme aktéry, pokud mluvíme o odchylce proti očekávanému/kýženému jednání. Stigma, jako řetězec emocionálních rituálů – na mikroúrovni komunikace zohledňovaná zkušenost.