SZŠ a VOŠZ Zlín Vývoj dětské hry Zdravotnický asistent, druhý ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy sportovního tréninku mládeže
Advertisements

Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Batole - socializace Škola:
Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
• Ve školním roce 2010/2011 chodí do přípravných tříd 18 dětí, 9 dívek a 9 chlapců. Žáci byli rozděleni do přípravné třídy A: 5 dívek a 4 chlapci a do.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Výchovné zaměstnání v období batolecím
Předškolní věk Od 3 do 6/7 let
Vývoj dětské kresby Kresba lidské postavy.
Hra hračky.
Těhotenství, dětství a dospívání
Komunikace s dětským pacientem
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Psychomotorický vývoj dítěte do jednoho roku
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Jemná motorika Pohybové schopnosti dítěte a řeč se vzájemně ovlivňují. Pokud je postižen pohybový systém, nebo opožděn motorický vývoj, bývá často opožděn.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Zavedení nových trendů a metod předškolního vzdělávání
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE BATOLECÍ OBDOBÍ
VY_32_INOVACE_PSYM20460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Zpracovala: Erika Vash Jarmila Strachoňová Lenka Russwurmová
DĚTSKÁ HRA.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zdravotnický asistent, první ročník Domácí násilí II Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Hrové chování.
Přednáška č. 3 Předškolní období
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_14.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník Multikultura stáří Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová Vytvořeno: jaro 2012.
Mladší dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
Střední dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
KLUB POHÁDKA Dům dětí a mládeže Praha Stodůlky. Dopolední blok pro rodiče s dětmi Klub Pohádka je určen pro rodiče s dětmi od 1 – 3 let. Cíl klubu: zapojení.
Nedbalová MartinaDubová KateřinaNedbalová MartinaDubová Kateřina.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Psychologie pro sportovní praxi
Předškolní věk = období hry Experimentace – cca do 2 let věku, procvičování pohybů s vlastním tělem, nebo jednoduchými předměty, prozkoumávání okolí a.
Rozvoj zrakového vnímání a odezírání
Předškolní věk = období hry Experimentace – cca do 2 let věku, procvičování pohybů s vlastním tělem, nebo jednoduchými předměty, prozkoumávání okolí a.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Hračky Zbožíznalství 3. ročník Hračky - slouží ke hře dětí i dospělých - mají za úkol u dítěte: a) upoutat jeho pozornost b) zabavit jej c) rozvíjet.
Motorické schopnosti.
Učení verbální Učení pojmové Učení senzomotorické
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Vývoj osobnosti I. Od prenatálního období po batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Vojtěch Smejkal, Mikuláš Radouš.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
SZŠ a VOŠZ Zlín Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová
Lateralita.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
3. Hra jako základní prostředek vzdělávání
Tělesa Geometrická tělesa.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Vývoj dětské hry.
Vývoj dítěte od narození do 6 let
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

SZŠ a VOŠZ Zlín Vývoj dětské hry Zdravotnický asistent, druhý ročník Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová Vytvořeno: jaro 2012

Druh učebního materiálu Název sady  Vývoj dětské hry Předmět  Psychologie Anotace Výukový materiál pomáhá žákům pochopit vývoj a význam dětské hry  Očekávaný výstup  Žáci pochopí vývoj a význam dětské hry Autor  Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová  Druh učebního materiálu  Prezentace, pracovní list Cílová skupina  Žáci od 16 – 17let  Stupeň a typ vzdělávání  Střední odborné   Vytvořeno Jaro 2012  ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Dětská hra jedna ze základních potřeb dítěte každé zdravé dítě si hraje nezbytná k psychickému vývoji dítěte velký význam pro socializaci dítěte diagnostická i terapeutická funkce Je to aktuální činnost volená i uskutečňovaná zcela svobodně, není osobně vědomým prostředkem k cíli, ale spíše cílem sama o sobě. ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Kojenec procvičování pohybů s vlastním tělem hra s jednoduchými předměty zájem o detaily kolem 8. a 9. měsíce vztahy mezi předměty (tluče kostkou, vkládá předmět do nádobky …) opakování činnosti z náhodného záměrné ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Batole manipulace s předměty (navlékání korálků) čmárání dětské hříčky (pacičky) symbolické myšlení ve hře obliba hraní si s pískem, vodou, papírem holčičky si hrají s panenky v podobě miminka 2. rok života - PARALELNÍ HRA, děti si hrají tzv. vedle sebe díky nevyvinuté nervové soustavě 3. rok života – SOUPEŘIVOST, ještě si stále neumějí hrát spolu ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Předškolní období Hra tvoří náplň celé dne dítěte Vlastní hra - vytvoření něčeho nového, velká fantazie Pohybové hry Konstruktivní hry Kresba – již se zájmem, velká fantazie .Napodobivé hry /na něco, někoho/ Holčičky už si umí hrát s Barbinami Ve hře magické myšlení - mění fakta podle vlastního přání /vařečka je princezna, větev je meč/ Rozumové hry – pexeso/jsou výborní v mechanické paměti/ Konstruktivní hry – Lego, stavebnice, puzzle ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Mladší školní věk hra přestává být hlavní činností dítěte dítě si hraje s tím, co má pro něj smysl hraje si pro radost má své oblíbené hry hra na oblíbené postavy stavebnice, figurky … sportovní náčiní chlapci si hrají odděleně od dívek ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Typy dětské hry Funkční = činnostní typ hry procvičování tělesných funkcí ve složitějších formách Konstrukční = realistický typ hry konstrukce nových věcí ze specifického materiálu (stavění z kostek – vlaky, domy …) Iluzivní typ hry přenesený význam předmětu Úkolový typ hry na maminku a tatínka, na prodavače … ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Rozvoj hry - 5. měsíc Hračku si přendává z ruky do ruky Předmět poznává ústy ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

8. – 9. měsíc S oblibou začíná vytahovat věci z krabic a zásuvek Uchopí předmět mezi palec a ukazovák Tluče dvěma kostkami o sebe Hra s papírem ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

13 – 15 měsíců Postaví dvě kostky na sebe Navléká kroužky na tyč Vybalí kuličku z papíru ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

16 – 18 měsíců Postaví 3 kostky na sebe Obrací stránky leporela ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

19 – 21 měsíců Posouvá autíčka, říká „tú-tú“ Obrací stránky v knížce ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

22 – 24 měsíců Hraje si mezi dětmi, ale ne s nimi Chová medvídka Řadí kostky za sebe, tvoří vlak ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

25 – 30 měsíců Navlékne větší korálek na tkaničku Staví předměty na sebe Sestavuje skládanky Zasouvá kruhové a čtvercové tvary do výřezů Aktivně pomáhá s oblékáním ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

31 – 36 měsíců Hraje si na maminku, doktora, prodavače, … Obléká panenku ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

37 – 48 měsíců Staví z kostek mosty a věže Umí srovnat předměty podle velikosti ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Co všechno hra rozvíjí?? Tvořivost Empatii Komunikaci Sociální dovednosti Skupinovou soudržnost a kooperaci Sebepoznání Osobnostní růst ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

A kdo dával pozor?  1. Definujte dětskou hru? 2. Význam hry   2. Význam hry 3. Vysvětlete typ hry u: KOJENCE BATOLETE V PŘEDŠKOLNÍM OBDOBÍ V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU 4. Charakterizujte typy dětské hry: Funkční = Konstrukční = Iluzivní typ hry Úkolový typ hry 5. Vysvětlete proč si batole neumí hrát s Barbi? 6. Charakterizujte termín: dětí si hrají vedle sebe. ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová

Zdroje http://www.wikipedia.org http:// www.wikileaks.org TABULKA PSYCHOMOTORICKÉHO VÝVOJE DÍTĚTE ZA, 2. ročník / Vývoj dětské hry / Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová