Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2040.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.15 Anotace: Prezentace se zaměřuje na divadlo a film, porovnává jejich funkci, vysvětluje jednotlivé pojmy, uvádí základní filmové.
Advertisements

PC – další počítače notebook mobilní telefon kapesní počítač superpočítač.
Gestikulace, pantomima
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-52 Anotace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.09 Název pro školu:
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.14 Název pro školu:
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s Jihomoravským krajem,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_11 Tematická.
UMĚNÍ A VZDĚLANOST starověkého ŘECKA – zápis do obrysu chrámu
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Procházka městem Brnem
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Vývin člověka po narození 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Identifikátor materiálu: EU –
VY_32_INOVACE_419, 21. sada, Přírodověda
MATEŘSKÁ ŠKOLA, ZÁKLADNÍ ŠKOLA A PRAKTICKÁ ŠKOLA, HORNÍ ČESKÁ 15, ZNOJMO EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
základní sestava Základní sestava počítače Přiřaď slova k obrázkům:
VY_32_INOVACE_ 18_ Praha (1) (2) (SADA ČÍSLO 6). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Bc. Milena Švermová Datum (období), ve kterém.
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-51 Anotace
ICT 2 – 3 – 29 HV Leoš Janáček Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. Prezentace obsahuje odkaz na poslechovou skladbu a.
Chování ve městě Člověk a jeho zdraví Šablona: ICT PRV ČAJZ Chování ve městě Anotace: bezpečné chování v lese, přechod pro chodce, injekční stříkačky.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Práce s myší Druhy počítačových myší
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ICT – 2 – 3 – 34 HV J.Suchý a J.Šlitr
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Počítač a příslušenství
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
rostliny, které se rozmnožují výtrusy, jsou zelené, nekvetou
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
LITERÁRNÍ DRUHY DRAMA – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
PANTOMIMA SLOVNÍ DRUHY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického portálu
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_17 Název Divadlo Semafor Téma hodiny Divadelní.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDBA NA JEVIŠTI
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám
Opera AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_09_HV6_Skála
Estetická výchova Jak rozvíjet estetické vnímání světa u dětí předškolního věku. Propojení hry a umění estetického vnímání, hledání významů uměleckých.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Transkript prezentace:

Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

PANTOMIMA

Pantomima (dříve také němohra) je divadelní způsob vyjádření pomocí mimiky a gestikulace s prvky tance, to vše bez použití hlasu. Herci se nazývají mimové. obr.1

Pantomima se stala oblíbenou ve Francii konce 18. století, nejvýznamnějším evropským mimem tohoto období byl (v českém Kolíně narozený) Jean Gaspard Deburau. obr.2

Známí čeští mimové jsou například: Jaroslav Čejka

Ladislav Fialka

Boris Hybner

Bolek Polívka obr.4

obr.5 Velmi oblíbená scéna z ulic velkoměst – živé sochy Tento záběr pochází z Vídně.

V současné době pantomima u nás prožívá jakési obrození. Po smrti Ladislava Fialky (1991) tento divadelní žánr doslova skomíral. Dnes nastupuje "nová" generace mimů, kteří presentují takzvanou moderní pantomimu postavenou na klasických mimických prvcích v kombinaci s alternativními divadelními směry (fyzické divadlo, moderní tanec, loutky...)

V současnosti v ČR není stálá scéna mimického divadla, jako tomu bylo za dob Ladislava Fialky (Divadlo Na Zábradlí). Představení mimové inscenují na různých scénách, nebo v industriálních prostorách. Nejznámější je DIVADLO GAG Borise Hybnera.

Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ o o Autor : Renata Smyčková, ZŠ a MŠ Nová, Ústí n. L. o o Období vytvoření výukového materiálu: březen 2012 o o Vzdělávací obor: člověk a umění o o Anotace: Prezentace určená pro seznámení s různými hudebními žánry o o Očekávaný výstup: žák poznává historii i současnost pantomimy, hledá souvislosti mezi realitou a divadelním představením. Vnímá hudbu a její možnosti vyjádření pohybem o o Jazyk: Čeština

Použité zdroje: Wikipedie – otevřená encyklopedie Zdroje obrázků: 1. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 2. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 3.[cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: [ 4.cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 5.[cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: