Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/11.0162 Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Advertisements

Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Kdo nás živí Co je to litosféra Co je to zvětrávání
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Půdy:.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Evelina Wajtrova REFERÁT listopad 2012
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
PEDOSFÉRA.
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Planeta Země – Pedosféra
Pedosféra.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
PEDOSFÉRA.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Pedosféra 1 Igor Dostal.
Pedosféra Filip Bordovský.
Půdy (pedosféra) 9. února 2006 X.
Půdy.
PEDOSFÉRA Půdní obal Země
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
ZEMĚPIS 8. ročník PŮDY ČR.
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Pedosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
= půdní obal Země (z řeckého slova pedon = půda) - na povrchu litosféry - základní podmínka ž ivota na Zemi.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzická geografie Datum vytvoření
Půda - např. písčité, hlinité, jílovité je to nejsvrchnější vrstva zemské kůry, která umožňuje vznik rostlinstva dle zrnitosti = půdní druhy (7) půda.
PEDOSFÉRA.
Pedosféra.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
PEDOSFÉRA Přírodopis 9. třída Zpracovala: Mgr. Jana Richterová
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_ZE6-14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Půdy Podle velikosti částic rozlišujeme půdní druhy:
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Pedosféra = půda na Zemi
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
PEDOSFÉRA - půdní obal země - vzniká postupným rozpadem hornin.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Půdy.
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
KRAJINNÁ SFÉRA Pedosféra. půdní obal Země důležitá pro růst rostlin a fotosyntézu (výroba kyslíku)
Transkript prezentace:

Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400 Mgr. Lukáš Synek Mgr. Petra Sedláčková TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.

Pedosféra = půdní obal Země

Vlastnosti, složení a barva půdy závisí na: matečné hornině matečné hornině podnebí podnebí povrchu krajiny povrchu krajiny živých organismech živých organismech člověku člověku

Složení půdy zvětraliny (drobná zrnka hornin) zvětraliny (drobná zrnka hornin) humus (odumřelé látky rostlinného a živočišného původu – nejúrodnější část půdy) humus (odumřelé látky rostlinného a živočišného původu – nejúrodnější část půdy) půdní voda půdní voda půdní vzduch půdní vzduch živé organismy živé organismy

Vznik půdy

Při pozorování odkryté půdy lze spatřit barevně odlišné vrstvy – půdní horizonty

Půdní horizonty upload.wikimedia.org

Půdní typy (určují se podle uspořádání půdních horizontů): černozem (obsahuje nejvíce humusu - nejúrodnější) černozem (obsahuje nejvíce humusu - nejúrodnější) hnědozem (méně úrodná než černozem) hnědozem (méně úrodná než černozem) hnědé lesní půdy (obsahují málo humusu) hnědé lesní půdy (obsahují málo humusu) podzoly (ve vyšších polohách, velmi málo humusu) atd. podzoly (ve vyšších polohách, velmi málo humusu) atd.

Půdní druhy (určují se podle zrnitosti půdy) písčité písčité hlinité hlinité jílovité atd. jílovité atd.

Eroze půdy = odnos půdy vodou nebo větrem ke zrychlení eroze dochází při rozorání nebo odlesnění půdy ke zrychlení eroze dochází při rozorání nebo odlesnění půdy půda je velmi cenná, proto je třeba ji chránit (například vysazováním pásů stromů kolem polí, správným směrem orby atd.) půda je velmi cenná, proto je třeba ji chránit (například vysazováním pásů stromů kolem polí, správným směrem orby atd.)

Příklady eroze ekolist.cz

V prezentaci byly použity zdroje z těchto internetových stránek: www. www. ekolist.cz