Interoperabilita IDS v rámci ČR.  Spuštěn k 1.7.2009  Koordinátor: KORID LK, spol. s r.o.  Zapojení dopravci: ČD, a.s. (regionální doprava) ČSAD.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrované dopravní systémy 2013
Advertisements

Novinky v informačních systémech ve veřejné dopravě
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
 Městská hromadná doprava ve Žďáru nad Sázavou zabezpečuje přepravní potřeby na území města čtrnácti autobusovými linkami (1A-1D, 2A, 2B, 3A-3C, 4A-4C,
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha,
softwarová řešení pro osobní dopravu
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Martin Rejzl XIX. seminář Integrované dopravní systémy
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Projekty EOC v ČR v období
JEDNOTNÝ ODBAVOVACÍ SYSTÉM V ODIS
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
Příprava IDS v rámci zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Zákon č. 194/2010 Sb. a jeho dopad na CIS JŘ
Integrace technických parametrů EOC v IDS
Služby letecké dopravy
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Plzeňská kartastrana 1 eTown s Plzeňskou kartou.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
PLATBY V DOPRAVĚ Pracovní skupina Sdružení pro dopravní telematiku ČR PREZENTACE PROJEKTU PROJEKT TELEMATIKA VE VEŘEJNÉ DOPRAVĚ – OBLAST SYSTÉMŮ PRO ODBAVENÍ.
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Plzeňské městské dopravní podniky, a. s.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
STANDARDIZACE V EOC inTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jiří Matějec Koordinátor pracovní skupiny Platby v dopravě SDT (ITS&S Czech Republic)
Interoperabilita elektronického odbavování cestujících
Roman Daněk, RPPI s.r.o. David Švingr, CHAPS s.r.o.
Zákon o veřejných službách v přepravě cestujících z pohledu aplikace informačních technologií RNDr. Jan Kotík, obchodní ředitel Mgr. Bohumír Bartušek,
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
Společné projekty PID a SID
Změny Tarifu PID od ROPID – Regionální organizátor Pražské integrované dopravy.
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Anotace: ČR – Liberecký kraj Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vyhledá a zapíše do pracovního.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Elektronické odbavení cestujících v ČR Problematika MHD v mestách SR Hotel pod zámkom, Bojnice Ing. Jiří Matějec SDT; ITS&S (Czech.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
Dopravní obslužnost ve vazbě na projednání JŘ 2008/09 s Obcemi a Městy LK (prezentace přístupu k projednávání záležitostí dopravní obslužnosti a přípravy.
ODBAVOVACÍ SYSTÉM V MHD JIHLAVA Martin Zachariáš.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
IDS Moravskoslezského kraje ODIS
Neveklov v Pražské integrované dopravě
Informace o projektech v IDS JMK
Elektronické předprodeje
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Bukovany v Pražské integrované dopravě
Příprava integrovaného dopravního systému ve Zlínském kraji
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
OPUSCARD PRO ŠKOLY Jan Maxa Roman Kolombo 10. března 2018
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Transkript prezentace:

Interoperabilita IDS v rámci ČR

 Spuštěn k  Koordinátor: KORID LK, spol. s r.o.  Zapojení dopravci: ČD, a.s. (regionální doprava) ČSAD Česká Lípa a.s. (regionální doprava) ČSAD Jablonec n.N., a.s. (regionální doprava, MHD) ČSAD Liberec, a.s. (regionální doprava) ČSAD Semily, a.s. (regionální doprava, MHD) Dopravní podnik města Liberce, a.s. (MHD)  Celá regionální doprava + 4 provozy MHD (Česká Lípa, Jablonec nad Nisou, Liberec, Turnov)

A B C Zápis na kartu: Kupon/jízdenka zóna A, zóna B, zóna C Zónový tarif Výpočet ceny: cena (zóna A) + cena (zóna B) + cena (zóna C) - Odbavovací zařízení schopná pracovat s aplikací IDS, vstupními daty popisujícími tarif, blacklisty, bezpečnost na základě SAM modulů - Rozdíly v tarifech jednotlivých IDS (zónově relační, zónový, pásmový) Možná úskalí při spojení 2 a více IDS

Zónově relační tarif Výpočet ceny: Křižany – Turnov Počet jednic: = 34 jednic Zápis na kartu: Nástupní zóna Cílová zóna

Možná úskalí při spojení 2 a více IDS - Jednotný číselník odbavovacích terminálů (jedinečnost čísla odbavovacího zařízení v rámci ČR) - Jednotný číselník zastávek (číslo zastávky je v číselníku jedinečné) - Jednoznačné označení zóny v rámci ČR (zóna Liberec, zóna 1- Ostrava?) - Jednotný blacklist karet/aplikací -Blacklisty odbavovacích zařízení - Jednotná vstupní data (zastávky přiřazené do zón, ceny, časové platnosti, atd.) - Jednotný číselník tarifů (101- „základní jízdenka osoba 15+“ ; 1- „základní jízdenka osoba 15+“) - Definice výstupních sestav – nejlépe jednotná výstupní věta- tak je možné rozúčtování jízdenek/kupónů - Jednotné zúčtovací centrum pro všechna spojená IDS - personifikovaná karta?- zpracování osobních údajů- nutná mnohostranná smlouva se všemi subjekty pracujícími s kartou - Multifunkční karta X karta dopravní? - Aplikace na kartě- aplikace pro samotné IDS, jednotná aplikace pro ČR

Možná úskalí při spojení 2 a více IDS - Garant systému jednotné aplikace pro ČR: 1)Vlastní a definuje jednotnou aplikaci pro ČR 2)Tvoří tarif a pravidla jeho použití pro ČR (definuje zóny, typ tarifu, určuje ceny) 3)Zodpovídá za jednotná vstupní data pro aplikaci 4)Definuje výstupní sestavy z odbavovacích zařízení pro zúčtovací centrum 5)Zapojuje do systému dopravce (provádí akceptační testy, zajišťuje legislativní rámec systému) 6)Zabezpečuje SAM moduly, vydává certifikáty k SAM modulům 7)Vydává a na svých serverech publikuje blacklisty a whitelisty karet, aplikací, zařízení, SAM modulů 8)Zajišťuje zúčtování jízdenek/kupónů zakoupených v rámci jednotné aplikace pro ČR 9)Jedná o možnostech zapojení karet z jiných IDS (nutno na ně nahrát jednotnou dopravní aplikaci) Ministerstvo dopravy, ČAOVD?

Nejjednodušší řešení? Jednotná peněženka! Postup: 1)Garant systému vytvoří jednotnou aplikaci elektronická dopravní peněženka. 2)Zapojení dopravci na SAM modul v zařízeních nahrají klíče k této jednotné aplikaci. 3)Cestující si u zapojených dopravců z této jednotné EP kupují papírové nepřestupní jízdenky dle tarifu dopravců. 4)Jednotné zúčtovací centrum provádí pouze clearing EP- protože nejde o dopravní clearing (nepřestupní jízdenky= tržba dopravce na lince) může toto zúčtování provádět i banka. 5)Výstupní věta obsahuje: název dopravce, číslo linky, typ tarifu, cenu, datum a čas. 6)Při absenci žákovského jízdného by nemusel existovat ani jednotný číselník tarifů.

Děkuji za pozornost! Pavlína Velikovská