Počítačové hry a animace 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vývoj aplikací s využitím JavaFX
Advertisements

Jazyk C# a platforma .NET ZS 2013/2014
Otevřené myšlení otevřené dveře. Přehled akademických aktivit Dalibor Kačmář Academic Program Manager Developer & Platform Evangelist Group
Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
Modelování procesů pomocí workflow
Programová rozhraní pro grafické adaptéry
Softwarový systém DYNAST
Cvičení #1 *39TUR Léto 2012/2013 Testování uživatelského rozhraní Adam J. Sporka.
Bakalářský studijní program Softwarové technologie a management (STM) Prof. Ing. Jiří Žára, CSc.
Představení doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
Využití počítačových sítí ve výuce & SIPVZ (nejen)
Cvičení #1 *39TUR Zima 2013/2014 Testování uživatelského rozhraní Adam J. Sporka.
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Vysoká škola Báňská - Technická univerzita Ostrava Inovace výuky odborných předmětů na bázi řízení projektu Jana Šarmanová Libor Holub Radoslav Fasuga.
Tvorba webových aplikací
Daniel Mikeš, I4.E Vedoucí práce: Lukáš Masopust.
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Studijní IS a e-learning Patrícia Eibenová
Úvod. školní: příprava na předmět Databázové systémy praktický: webové aplikace databázové systémy základy vývoje webových aplikací od návrhu databáze.
Novinky a strategie společnosti Vema, a. s.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Systémy pro podporu managementu 2
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
E-learning ve výuce na SŠ
Ing. František Hůlka lektor webináře pro ICT metodiky
INFORMAČNÍ SYSTÉMY Semestrální projekt 2013/2014 Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
Armed Assault (ArmA) je počítačová hra momentálně vydaná patnáctičlenným týmem české společnosti Bohemia Interactive Studio (BI). Je to taktická akční.
Letsim 1 letecký simulátor Prezentace projektu - 36SI.
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
X13PMT 1. seminář Ing. Martin Molhanec, CSc. Garant předmětu ČVUT – FEL, K13113.
Animace a eLearning Petr Korviny SCO 2006, Brno. Úvod Animace Animace Výhody (názornost, vhodnost nasazení pro výuku počítačových programů a dovedností,
Kolaborativní hra MAREK DOKSANSKÝ, JAN TEPLÝ NUR - ČVUT
Počítačové hry 1 Martin Klíma, Michal Hapala.
CryEngine3 Show Off Michal Hapala. Proč (ne)platit za hotové SDK Výhody obecně: –Hotové řešení (export, level editor, engine) Ušetří tisíce hodin práce.
Maturita 2008? Společná část Profilová část.
CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE faculty of mathematics and physics Advanced.NET Programming I + II 1 st Lecture Pavel Ježek.
4x4 LAND ROVER. O soutěži... -soutěží členné týmy studentů ve věku let -úkolem týmu je navrhnout.
Současnost a budoucnost služeb ISKN ČÚZK pro oblast veřejné správy ISSS 2006 Hradec Králové, 3. a 4. dubna 2006 Roman Kamarýt, NESS Czech Ředitel divize.
Ostravice Možnosti mobilních technologií při řešení projektů a v organizaci času Mgr. Rostislav Fojtík Ostravice
INFORMAČNÍ SYSTÉMY CVIČENÍ: Semestrální projekt Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
Bylo nás pět… Jan Šebesta Jakub Kotrla Kateřina Dufková David Šinágl Jan Bureš.
Návrh a realizace multiuživatelské hry Tomáš Wasserbauer České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická.
Západočeská univerzita v Plzni
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Aplikace vývojových technik Augmented Reality hra Bronislav Ryba, Štěpán Mračko.
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
CD B A Průmyslová aplikace v Control Webu Virtuální přístroje Propojená technologie Řadič měřící/řídící karty Výstupní.
Počítačové hry a animace Cvičení 1. (2) Úvod společný PHA mail: (jen pokud –Problémy.
Počítačové hry a animace
Počítačové hry a animace Cvičení 1. (2) Úvod PHA mail:
Alternativní ovládání PC a okolí Nature Inspired Technologies Group Dept. of Cybernetics FEE CTU in Prague.
Počítačové hry a animace
Pogamut2 Matematicko-fyzikální fakulta Univerzita Karlova v Praze 11/2008 Platforma pro výzkum, vývoj a vzdělávání.
Návrh koncepce a implementace CSR Česká zemědělská univerzita Jan Burian - ČZU Lucie Ceplová - ČZU Tereza Dohnalová - UK Kateřina Klimentová - ČZU Tereza.
Organizace a řízení systému oceňování Richard Almy.
Technologie pro publikování na webu II Ing. Jiří Štěpánek
CHRONOPHOBIA Autor: Bc. Michal Jirouš Vedoucí práce: Ing. Petr Felkel Ph.D. (3D akční hra)
Základní informace o předmětu1. Přednášející: RNDr. Martin Hála, CSc. katedra matematiky, B105, Další informace a soubory ke stažení.
1 Dopravní simulace Lekce 1:Úvod. 2 Představení Ondřej Přibyl, Ph.D. Schůzky: Konzultační hodiny: dohodou.
© Ing. Pavel Hrzina 2005 X13PES CVIČENÍ 10 Pravidla pro tvorbu dokumentace 1. část.
Vývoj mobilních her a současné trendy
Člověk a globální komunikace
Advanced .NET Programming II 1st Lecture
Nástroje podpory uživatelů
Jiří Chmelík Semestr: podzim 2015
Možnosti audio-vizuálních aplikací v IS MU Mgr. Jitka Daňková
Tradiční metodiky vývoje softwaru
VIKBA32 Informační vzdělávání
Praktická cvičení Úvodní hodina David Malý kabinet 205.
Transkript prezentace:

Počítačové hry a animace 1 Jan Buriánek, Michal Hapala

Předpoklady a cíle Volně navazuje na předmět Programování grafiky Předpokládá se znalost Programování, algoritmizace Použití knihoven, čtení cizího kódu Znalost .NET C# nebo Java či C++ velkou výhodou Soutěživost Schopnost práce v týmu Cílem je seznámit se s vývojem počítačových her důraz kladen na technickou stránku věci obzvláště pak programování počítačové animace v reálném čase základ většiny her vytvoření uceleného herního projektu v týmu

Proč počítačové hry? Trh 2. Zábavní průmysl Reklamní průmysl obrat v řádu bilionů dolarů 2. Zábavní průmysl očekává se že interaktivní aplikace postupně nahradí/doplní televizi a kino Reklamní průmysl iteraktivní reklamní předměty, merchandising Vážné hry (Serious Games) ry nejsou vždy pro zábavu stejná technologie použita např. ve vojenských či dopravních simulacích, léčba vybraných psychologických problémů (klaustrofobie, arachnofobie, …)

Hry v Čechách Bohemia Interactive / Black Element / … JRC Flash Point Arma I/II Virtual Battlefield Simulator I/II Illusion Softworks / 2kCzech Hidden and Dangerous I/II Mafia I/II Cinemax / Prague-Matic …, Gumboy, … Pat a Mat Ostatní Většinou AdGames, casual games, vizualizace, malá studia

Obsah předmětu Web Naučíme se: https://service.felk.cvut.cz/courses/A7B39PHA/ https://service.felk.cvut.cz/courses/Y39PHA/ Naučíme se: základy počítačové animace v reálném čase grafické algoritmy často používané v hrách co obnáší vývoj počítačových her co obnáší používat hotové herní knihovny (XNA) práci v týmu plánování, realizaci a obhajobu projektu

Bodování Semestrální projekt 70b Test 10b Zkouška 20b 0b Koncept 5b Web projektu + role v týmu 15b Design dokument + prezentace 10b Základ aplikace 15b Demo 25b Final. prezentace + aplikace + dokumentace Test 10b Zkouška 20b Finální prezentace před porotou složenou z profesionálů nejlepší tým: automatické A bez zkoušky

Zápočet a známka Min. 50b pro zápočet 90-100b A 80-89b B 70-79b C 60-69b D 50-59b E

Týmové projekty Cíl: vytvořit ucelenou jednoduchou počítačovou hru (nejen její koncept) vyzkoušet si probírané algoritmy v praxi typické programování použití hotového prostředí (XNA, Blender3D, ...) vyzkumná či umělecká činnost také možná a vítána důraz na ucelený projekt, jeho použitelnost a obhajobu Tým tvoří typicky 3 lidé zvolí si vedoucího více organizační práce, méně vlastního vývoje ostatní dva: typicky programátor a „grafik“ nebo toolmaker

Strategie týmových projektů 1. Plán zvolit si zadání (tj. vytvořit nové, vlastní invence, nápady) konzultovat s ostatními a se cvičícím sepsat klíčové body řešení rozvrhnout práci (alespoň přibližně) toto vše sepsat a poslat cvičícímu (příští týden koncept!) Týmová práce: Dělba práce na navazující celky, plánování Zvolit si role v týmu (volby, forma vyhodnocení, …) Být schopni se shodnout (hlasování, obhajoba, …) Být schopni společně vymýšlet (brainstorming, myšlenkové mapy, …) Schopnost reportingu, dodržování termínů, společné odpovědnosti

Strategie týmových projektů 2. Vývoj doporučená platforma: XNA / .NET C# soutěž Imagine Cup cvičící bude více nápomocen, zdarma veškeré vývojové nástroje přes MSDN Alliance a Dreamspark jiné platformy také možné, ALE např. mobilní hry, Java, Flash, ... nevýhoda: hodnocení bude stejné jako pro ostatní, cvičící ani cvičící/přednášející nejspíš nebudou schopni pomoci… výhoda: v případě úspěchu bude možný nejaký bonus, ale bez záruk je povoleno používat kód někoho jiného či vycházet z příkladů platformy, ALE: musí to dovolovat jeho licence musí být odsouhlaseno cvičícím

důležitá součást hodnocení 3. Prezentace důležitá součást hodnocení výborný projekt může být znehodnocen nekvalitní prezentací a naopak slouží nejen učiteli, ale také ostatním studentům vystoupení jednoho člena týmu (výjimečně více) možno používat slajdy / PowerPoint / video / machinima předvedení ukázky programu zodpovídání dotazů

Imagine Cup Imagine Cup Student Competition http://imaginecup.com/ Studentská soutěž Téma: "Imagine a world where technology helps solve the toughest problems facing us today.„ ESRB Rating “E” Vyžadováno XNA ~40K $ na ceny pro finále http://imaginecup.com/

Cryengine3 Engine Crysis 2 Školní licence SDK Sandbox 3.0 Game DLL kód What you see is what you play Pokročílý editor materiálů, animací, terénu Skriptování pomocí vizuálního Flowgraphu Game DLL kód možnost upravit si „pravidla“ hry přístup ke všem sub-systémům Cryengine3 – animace, fyzika, renderer engine pro FPS možné upravit na např. adventuru, strategii atp.

Inspirace pro koncepty First person shooter (klasická střílečka) jednoduchý 3D svět (např. jako starý Wolfenstein) pohybující se nepřátelé ne nutně inteligentní likvidace nepřátel nějakou formou / “zbraní” Simulátor dopravního prostředku auto, loď, letadlo, ... vytvořit jednoduchý terén (alespoň výšková mapa) navrhnout ovládání a chování daného prostředku

Inspirace pro koncepty Strategická hra v reálném čase 2D či 3D síťová komunikace ovládání jednotek a jejich skupin Dobrodružná hra (adventure) vytvořit jednoduchý scénář použít/vytvořit skriptovací jazyk systém najdi - seber – použij

Inspirace pro koncepty Simulace a animace davu oživení virtuálního města variace simulace pohybu jednotlivých virtuálních lidí import modelu / váhové mapy Tamagoči vytvořit jednoduchou postavu / zvířátko popsat jasně chování a jeho návaznosti navrhnout uživatelské rozhraní