EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Správné odpovědi na otázky z minulé hodiny:
Advertisements

Světoví hudební skladatelé
Podříše: Mnohobuněční živočichové
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_844_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Země ve vesmíru Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se vznikem a stavbou Země a jejím postavením ve Sluneční.
Název Renesance v Čechách
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Renesanční hudba (15. – 16. st.)
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Autor: Mgr. Hana Kalousková
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
HUDBA V RENESANCI.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Kmen: KROUŽKOVCI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_860_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Kmen: Hlísti Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
Hudební renesance ( polovina 15. – 16. století).
Svalstvo Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci svalstva člověka.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Vznik vícehlasu Mgr. Jakub Tomala.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Jednobuněční živočichové
Lišejníky Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou lišejníků. Materiál.
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Bitva na Bílé hoře Doba pobělohorská
Co je to kánon a fuga? Hudební výchova
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_851_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje.
Soustava pohybová - svalstvo
ICT – 2 – 3 – Hudební výchova
Renesance 14. – 16. století.
Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou nebuněčných organismů - virů. Materiál je plně funkční.
Mnohobuněčné organismy
Kmen: Ostnokožci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Sloh polymelodický Evropa Čechy Pojmy RENESANCE.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
5. částRenesance ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Dějiny hudby a její osobnosti
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výtvarné umění Test Poslech POJMY
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Hudba ve středověku ( 4. – 15. stol.).
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Středověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/21.2738 Základní škola a mateřská škola Ostrava – Zábřeh, Horymírova 100, příspěvková organizace Označení šablony VY_32_INOVACE_HV-1 Název souboru VY_32_INOVACE_HV-1-03 Název materiálu Renesance Předmět HV Zpracoval Mgr. Hana Žídková, Mgr. Dagmar Teichmannová Ročník 6. EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/21.2738 Anotace: Prezentace je určena pro žáky 6. ročníků ZŠ. Slouží k výuce dějin hudby a souvisí s tématy, probíranými taktéž v hodinách dějepisu. Materiál je plně funkční pouze s použitím internetu.

Renesance 14. – 16. století slovo renesance znamená obnovení nebo znovuzrození snaha o obnovení ideálů starého Řecka a Říma středem zájmu se stává člověk obrázek 1

Vokální polyfonie neboli zpívaný vícehlas některé party byly svěřovány hudebním nástrojům vícehlasá kompozice - 6, 12, ale i 36 hlasů (melodií) zpívaných současně ukázka vícehlasé kompozice - Gregorio Allegro: Miserere Mei Deus

Kánon kánon – vícehlasá píseň, kde se jednotlivé melodie neliší melodií ani textem, ale jsou časově posunuty podobný vytvoříme i současným zpěvem dvou různých melodií (se stejným taktem a harmonickou posloupností) například u těchto písní: Jede jede poštovský panáček, Já do lesa nepojedu, Pásla ovečky, Kudy kudy kudy cestička, Oheň (červená se line záře...) ukázka kánonu - Johann Pachelbel: Kánon v D-dur

Renesance došlo k oddělené katolické a protestanské církevní hudby katolická – vznikají velká chrámová díla protestantská – kladou důraz na zpěv lidu, odmítání hudby nástrojové používané hudební nástroje: varhany, virginal (druh cembala) obrázek 2

Představitelé světové renesanční hudby Giovanni Pierluigi da Palestrina Ital, dílo Missa papae Marcelli (mše) ukázka – Giovanni Pierluigi da Palestrina: Missa papae Marcelli (Kyrie) obrázek 3

Představitelé světové renesanční hudby Orlando di Lasso Holanďan (Vlám) jeho dílo bylo vydáno po jeho smrti pod souborem Magnum opus musicum ukázka – Orlando di Lasso: Matona, mia cara (milostná píseň) obrázek 4

Česká renesanční hudba v našich zemích se renesanční hudba příliš neprojevovala – vleklé politické a válečné konflikty bojové písně husitů, nejznámější Ktož sú boží bojovníci později uměle vytvořené světské písně bohatých vrstev

Česká renesanční hudba Kryštof Harant z Polžic a Bezdružic nadaný člověk, cestovatel, sportovec, politik, umělec popraven na Staroměstském náměstí roku 1621 ukázka – Kryštof Harant: Qui confidunt in Domino obrázek 5

EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/21.2738 Procvičování Slovo renesance znamená: a) počátek b) novota c) znovuzrození Vysvětli, co je to kánon. .................................................................................................................................................. Jak se jmenuje nejslavnější husitská bojová píseň? ............................................................. Znáš nějakého českého renesančního hudebního skladatele? ............................................................................. EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/21.2738

EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/21.2738 Zdroje Autorem všech materiálů, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Hana Žídková nebo Mgr. Monika Černá, ZŠ a MŠ Ostrava – Jih, Horymírova 100, příspěvková organizace. Použitá literatura: BERKOVEC, Jiří. Světem hudby: Kniha pro hudební výchovu v 9. ročníku základní devítileté školy. Vydání 2. nezměněné. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1972. ISBN 85-14-19-72. , SMOLKA, Jaroslav. Dějiny hudby. Vydání první. Brno: TOGGA agency, 2001. ISBN 80-902912-0-1. [2012- 10-09] Obrázek na pozadí: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/68/Bachlut1.gif Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2012-10-09] jsou dostupné pod licencí Creative Commons na http://www.wikimedia.org, nebo jsou chráněny svobodnou licencí GNU pro dokumenty. obr. 1 – Michelangelo Buonarotti: David http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d5/David_von_Michelangelo.jpg/314px-David_von_Michelangelo.jpg obr. 2 – virginal http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/90/MIM_Virginal_CN2217.jpg/800px-MIM_Virginal_CN2217.jpg obr. 3 – Giovanni Pierluigi da Palestrina http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/18/Giovanni_Pierluigi_da_Palestrina.jpg obr. 4 – Orlando di Lasso http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/37/Orlande_de_Lassus.jpg/407px-Orlande_de_Lassus.jpg obr. 5 – Kryštof Harant z Polžic a Bezdružic http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/Krystof_Harant.jpg EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/21.2738