Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, 349 61 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3668 Modernizace výuky Autor:Petr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Advertisements

VY_ 32_INOVACE_D.13.
JUMBO Zde jsou fotografie z letiště na ostrově St. Marteen Letadla udivují mnoho lidí na plážích, protože létají těsně nad hlavami několik sekund před.
Tepelné stroje a motory Sadi Carnot (1796 – 1832)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Pořadové číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: II/2 Sada: VY_22_INOVACE_AJ.3.32 Ověření.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Charles Auguste de Coulumb
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Vodík Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
B – 17 Flying Fortress Radek Teč.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: James Prescott Joule
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Parní lokomotiva A její konstruktéři.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: František Křižík
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Isaac Newton Šablona: III/2
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Evangelista Torricelli
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Airbag Autor: Martin Pinta.
FYZIKA ZEMSKÉ ATMOSFÉRY 3
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Josef Ressel Šablona: III/2
VY_32_INOVACE_74_CHILE Jméno autora VM Mgr. Markéta Fišerová Datum vytvoření VM říjen 2011 Ročník použití VM 7., 9.ročník Vzdělávací oblast/obor zeměpis.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Josef Božek Šablona: III/2
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Bratři Montgolfierovi
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
VZDUCH OBECNÁ CHEMIE VY_32_INOVACE_10 - VZDUCH.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: James Watt Šablona: III/2
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: André Marie Ampére
INFORMATIKA 8 Modem III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika, respektive.
VZTLAKOVÁ SÍLA PŮSOBÍCÍ NA TĚLESO V ATMOSFÉŘE
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Saturn Šablona: III/2
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Jaroslav Heyrovský
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
VODÍK 1H.
JET STREAM Tryskové proudění Tereza Kohoutková GÚ PřF MU 2008.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 18.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:VY_32_INOVACE_D Kladruby.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Doprava a spoje Autor: Matěj Nováček, 8tř. Suezský průplav zkráceně Suetz, otevřen roku 1869 je 163 km dlouhý průplav v Egyptě spojující Středozemní a.
Nejdříve musí překonat zemskou přitažlivost. K tomu musí dosáhnout určité rychlosti a směru. Oběžná rychlost pro 200km nad povrchem Země je něco přes.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Alexander Graham Bell
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Heinrich Rudolf Hertz
Zde jsou fotografie z letiště na ostrově St. Marteen
Počátky letectví Jakub Janík.
Zde jsou fotografie z letiště na ostrově St. Marteen
Boeing Dreamliner.
Transkript prezentace:

Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr Kindelmann Název materiálu: Henri Giffard Šablona:III/2 Sada:III2_C.01 Předmět:Fyzika Třída:VI.

Základní škola Kladruby 2011  Anotace: Tento výukový materiál je zaměřen na Henriho Giffarda. Prezentace doplňuje školní učivo, seznamuje žáky s vynálezci a vynálezy, motivuje žáky k zájmu o předmět, poukazuje na historické souvislosti a podporuje mezipředmětové vazby. Klíčová slovo: vzducholoď Giffard

Základní škola Kladruby 2011  Henri Giffard a vzducholodě Francouzský konstruktér (1825 – 1882). V roce 1851 si nechal patentovat použití parního stroje pro pohon vzducholodi a v roce 1852 sestrojil první řiditelnou vzducholoď.

Základní škola Kladruby 2011  Co je vzducholď Vzducholoď je létající stroj lehčí než vzduch (aerostat), nebo také řiditelný balón. Vzducholoď mívá obvykle doutníkový tvar, a zpravidla bývá vybavena několika motory.

Základní škola Kladruby 2011  Proč by se měly vzducholodě vrátit do oblak Už nevybuchují – naplňují se héliem. LZ 129 Hindenburg (na snímku) byla naplněna vodíkem a shořela v roce 1937 – USA nedovolily dovoz hélia do Německa.

Základní škola Kladruby 2011  Proč by se měly vzducholodě vrátit do oblak Jsou ekologické – vzducholoď nemusí na to, aby se udržela ve vzduchu vynakládat žádnou energii – pouze na stoupání, klesání a pohyb.

Základní škola Kladruby 2011  Proč by se měly vzducholodě vrátit do oblak Mohou létat vysoko – jsou vyvíjeny dálkově ovládané vzducholodi StratoBus, která bude létat ve výšce 20 km bude schopna plnit podobné úkoly jako satelity, bude ale levnější.

Základní škola Kladruby 2011  Proč by se měly vzducholodě vrátit do oblak Když jim dojde palivo nespadnou – takže se nemusí bát ani pasažéři s chorobným strachem z létání.

Základní škola Kladruby 2011  Proč by se měly vzducholodě vrátit do oblak Unesou těžký náklad – britská firma Hybrid Air Vehicles bude nabízet vzducholoď Airlander, která unese až 200 tun na vzdálenost 5000 km.

Základní škola Kladruby 2011  Proč by se měly vzducholodě vrátit do oblak Létají dostatečně rychle – v Guinesově knize rekordů je zaznamenaný rekord 112km/h (vzducholoď LZ N07 – 100 na snímku) z roku Moderní vzducholodi zvládají 140 km/h.

Základní škola Kladruby 2011  Proč by se měly vzducholodě vrátit do oblak Jsou elegantní a nádherné – na snímku Airlander (délka 92m).

Základní škola Kladruby 2011  Proč by se měly vzducholodě vrátit do oblak Nepotřebují velká letiště – na 102. podlaží Empire State Building měl být původně přistávací terminál pro vzducholodě. Nebyl nikdy použit, obrázky zakotvených vzducholodí je možné vidět jen na kreslených fotografiích.

Základní škola Kladruby 2011  Využití současných vzducholodí Vojenství Náklady na provoz se sníží na 30%. Unesou velkou hmotnost až 20 tun vojenského materiálu. Na přistání stačí i malá letiště. Dokáží hlídkovat až několik desítek hodin bez doplnění paliva – bylo potvrzeno i ve válce v Iráku. Vzducholodě tu sloužily jako retranslační stanice. Mohou být využity i pro výsadek.

Základní škola Kladruby 2011  Využití současných vzducholodí Vzducholoď Lockheed P-971. Délka 90 m, rychlost 180 km/h, nosnost 500 t.

Základní škola Kladruby 2011  Využití současných vzducholodí Vzducholoď Hybrid Air Vehicles HAV 304, firma Northrop Grumman. Délka 91 m, šířka 34 m, výška 26 m, rychlost až 140 km/hod.

Základní škola Kladruby 2011  Využití současných vzducholodí Doprava cestujících nebo nákladu. Vzducholoď Zeppelin NT, délka 75 m, 12 cestujících, 3 motory, maximální rychlost 125 km/h, dolet až 2600 km, výdrž ve vzduchu až 24 hodin. Americká vzducholoď Metlife

Základní škola Kladruby 2011  Využití současných vzducholodí Reklama Reklamní vzducholodě od firmy Zeppelin.

Základní škola Kladruby 2011  Princip Princip vznášení se vzducholodi v atmosféře: Celková hustota vzducholodi musí být shodná s hustotou okolního vzduchu. Pomocné ventilátory vyrovnávají celkovou hustotu stlačením helia a vzduchu(při klesání), nebo odsáváním vzduchu(při stoupání) z pláště vzducholodi.

Základní škola Kladruby 2011  Zdroje / _-_A_U.S._Navy_MZ- 3A_manned_airship_Advanced_Airship_Flying_Laboratory_derived_from_the_commercial_A- 170_series_blimp_lands_at_Lake_Front_Airport.jpg, vzducholode_ html#.U6ceWpR_vEc, martin-p jpg,