Mgr. Zuzana Kročáková. podmínky pro získání zápočtu  1. DOCHÁZKA  toleruji jednu absenci z libovolných důvodů, tato absence ale musí být nahrazena 

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Organizace táborů a soustředění pro žactvo
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
Vyjednávání Jaroslav Bartoň.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Komunikační dovednosti
Dětský svět Dětské naivní teorie
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Konflikty a způsoby jejich řešení
Projekt Pracujte na dálku, registrační číslo CZ.1.04/5.1.01/
Zásady pozorování a vyjednávání
Taktická příprava Michal Lehnert.
Řešení konfliktů. Vyjednávání.
TRANSAKČNÍ ANALÝZA.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
Jak se stát dobrým právníkem?
KONFLIKT ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ.
Zvládnu i náročné životní situace II.
KONFLIKT Božena Genrtová.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Náročné životní situace
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Teorie her pro manažery, redistribuční systémy Mikroekonomie magisterský kurz - VŠFS Jiří Mihola, Téma 6.
Poruchy v komunikaci Tereza Svobodníková.
Komunikace s rodiči.
KIV/PRJ Speciální předmět pro zvídavé a hravé.
Sociální dialog základy komunikace © JUDr. Dana Hrabcová Ph.D.
Jiří Dan Etické cíle vysokoškolského vzdělávání 11. seminář z cyklu Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. Brno
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Fáze poradenského procesu
Základy sociální psychologie
Základy sociální psychologie
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 6. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
KOMUNIKACE.
Teorie her pro manažery, redistribuční systémy Mikroekonomie magisterský kurz - VŠFS Jiří Mihola, Téma 5.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza interkulturního obchodního jednání mezi Čechy a Japonci Autor.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Ekonomika malých a středních podniků
KOMUNIKACE Přednáška P
Výchova (definice) celoživotní společenský proces ovlivňování osobnosti…. proces záměrného působení na osobnost člověka… směřující k cíli vzájemné působení.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Námitky proti filozofické reflexi či diskusi a odpovědi na ně
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Seminář ze sociální psychologie
Seminář ze sociální psychologie
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Komunikace.
© JUDr. Dana Hrabcová Ph.D.
Náročné životní situace
Úvod do psychologie II. přednáška
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Jak zvládat zlost a agresivitu
Specifické metody SP LS 16
Transkript prezentace:

Mgr. Zuzana Kročáková

podmínky pro získání zápočtu  1. DOCHÁZKA  toleruji jednu absenci z libovolných důvodů, tato absence ale musí být nahrazena  zadání náhrady si vyžádáte em nejpozději do 1 týdne od nahrazované absence; náhradní práce bude tematicky i časově adekvátní rozsahu nahrazované hodiny.

podmínky pro získání zápočtu 2. aktivní práce v semináři – vstupy do diskuse, otázky, prezentace názorů a zkušeností… 3. plnění a odevzdávání či prezentace domácích úkolů 4. napsání zápočtového testu (5 otevřených otázek)

cíl předmětu Na konci kurzu bude student schopen:  porozumět a vysvětlit základní principy a zdroje problémů v mezilidské komunikaci, komunikaci ovlivněné stresem a předsudky, komunikačními šumy atp.  použít teoretické poznatky při chápání, interpretaci a řešení vlastních osobních i pracovních i konfliktů ve svém okolí  použít své znalosti při prevenci patologických komunikačních taktik (manipulace, komunikační fauly atp.) vedoucích ke vzniku konfliktních situací

cíl předmětu  Naučit se přemýšlet o konfliktu jako o situaci, která má své příčiny, průběh a následky, a všechny tyto složky můžeme jako účastník konfliktu ovlivnit.

základní témata  Komunikace, teorie komunikace  Zdravá komunikace, patická komunikace, komunikace pod vlivem stresu  Konflikt, typy konfliktu, cyklus konfliktu, strategie práce s konfliktem.  Řešení konfliktu, prevence konfliktu.

Konflikt STŘET dvou protichůdných TENDENCÍ

Konflikt doprovází  Emoce  Stres  Strategie řešení – útěk, útok  Fyzické projevy emocí  Komunikace  (re)definice vztahu  Vyústění, řešení

Příčiny konfliktů 1. zjevné – důvody a záminky 2. skryté – proč?  Nedodržení pravidel, dohod  Nenaplněné očekávání  Neuspokojené potřeby  Neznalost, nedorozumění  Názorový nesoulad  Hájení pozice, statusu, moc

komunikační pozice (ego stavy)  RODIČ  DOSPĚLÝ  DÍTĚ Erich Berne – transakční analýza

doplňková transakce křížová transakce

OK stavy Já jsem OK. Ty jsi OK. Já jsem OK. Ty nejsi OK. Já nejsem OK. Ty jsi OK. Já nejsem OK. Ty nejsi OK.

1. domácí úkol Co nejpodrobněji popište nějaký konflikt ze školního prostředí. 1. příčina – zjevná x skrytá 2. postoje zúčastněných 3. průběh – komunikace, emoce 4. zakončení - řešení

ZÁJEM  Každá strana sporu v něm má nějaký ZÁJEM = cíl, stav, kterého chce dosáhnout  Tento ZÁJEM není vždy plně uvědomovaný  Cestou ke konstruktivnímu řešení konfliktu je zvědomění zájmu, a z něj vyplývající VYJEDNÁVACÍ STRATEGIE.

PROSTOR PRO VYJEDNÁVÁNÍ  Na opačné straně ZÁJMU je hranice, za níž nechci jít – řešení, které je pro mne nepřijatelné, nevýhodné, nepřiměřené  I tuto hranici je dobré si zvědomit, abychom se za ni při vyjednáváním nedostali.  Mezi zájmem a touto hranicí je můj VYJEDNÁVACÍ PROSTOR  Pro některé konflikty je dobré znát i vyjednávací prostor protistrany

Rozdělení podle toho, co vyjednávající považuje za kritérium úspěchu.

KOMPETITIVNÍ VYJEDNÁVÁNÍ výhra, vlastní vítězství  soupeření formou diskuse; strany taktizují, aby byl výsledný kompromis co nejblíže jejich vlastním zájmům; kompetitivní vyjednávání staví účastníky proti sobě – čím víc jeden získá, tím víc druhý ztratí

KOOPERATIVNÍ VYJEDNÁVÁNÍ vztahy, oboustranná spokojenost  pochopení, že zisku se dá dosáhnout nejen na úkor druhé strany, snaha o uspokojení zájmů obou stran; závisí na invenci a dobré vůli jednajících, je potřeba odkrýt zájmy; dohoda bývá velmi stabilní, obě strany cítí spoluzodpovědnost za její uskutečnění

PRINCIPIÁLNÍ VYJEDNÁVÁNÍ pravda, objektivní spravedlnost  zaměření se na věcnou podstatu problému, koncentrace na vyřešení čistého problému bez taktizování, emoční zátěže, ulpívání na detailech; vyjednávání vedené argumenty a stále se vracející k věci (Co to konkrétně znamená? Jak jsi k tomu došel? Jsou nějaké jiné možnosti?)

NESTABILNÍ STYLY  VIRTUÁLNÍ VYJEDNÁVÁNÍ = „tanečky“, které nevedou k žádnému výsledku; neschopnost či záměr nepřivést spor ke konci; vypadá to, že se něco řeší, ale nedochází k posunu  DESTRUKTIVNÍ jednání = snaha o ztráty na obou stranách; často když jedna strana výrazně posílí  OBĚTAVÉ jednání = altruismus preferující zisk druhé strany; je potřeba rozpoznat, co za ním je

Domácí úkol 2 Písemně odpovězte na následující otázky: 1. Kterými kroky se dá předcházet některým konfliktům se žáky? 2. Za jakých podmínek, v jaké situaci je moudré (lepší či efektivní) kázeňský přestupek žáka záměrně přehlédnout? 3. Co se Vám při předcházení konfliktům se žáky či při jejich řešení osvědčilo? Prosím o co největší konkrétnost.