Intuice. Označuje náhlé poznání, chápání nebo rozhodnutí, bývá provázeno pocitem jasnosti a jistoty, ale podloženo zřetelnými důvody. Může být podmíněna.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

VÝSLEDKY VÝZKUMU PODPOŘENÉHO NADAČNÍM FONDEM J&T
Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem
Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
Ekonomická krize, lidský a sociální kapitál Mgr. Ing. Petr Wawrosz.
Vypracoval: Ladislav Navrátil, EI-4 Umělá inteligence Zaměření Expertní systémy.
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Umělá inteligence. Prvotní výzkum zpracovávání informace byl zaměřen na: a) počítačové simulace b) optimální metody řešení problémů.
Co by rodiče měli udělat před podáním žádosti o vyšetření v poradně. Několik rad rodičům.
Abraham Maslow zakladatel humanistické psychologie
PSYCHICKÉ JEVY.
Křižovatky na cestách poznání Mirek Klvaňa, AsÚ AVČR Observatoř Ondřejov.
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
Integrace na pilotních školách Zkušenosti z Gymnázia v Rumburku Gymnázia Jana Keplera v Praze.
Taktická příprava Michal Lehnert.
Systémy pro podporu managementu 2
Pohybové dovednosti (motor skills, Bewegungfertikeit, dvigaťelnoie umenie, pohybová zručnost) Měkota 2008: Motorickým učením a opakováním získaná pohotovost.
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
Pohybové dovednosti (motor skills, Bewegungfertikeit, dvigaťelnoie umenie, pohybová zručnost)‏ Měkota 2008: Motorickým učením a opakováním získaná pohotovost.
Diagnostika inteligence u jedinců s mentálním postižením
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Patologie mluvní komunikace v sociální interakci
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Hrové chování.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
12. října  z řeckého filein – milovat / sofia – moudrost  touhu po vědění, které by obsáhlo celou skutečnost a vyjevilo člověku smysl jeho života,
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Využití ontologií při dobývání znalostí z databází Hana Češpivová.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Rozhodovací procesy.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
, 3. sněm RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: doc. B. Tremlová, doc. F. Ježek,
Teorie ES a jejich aplikace Biskup Jiří, Fakulta stavební, ČVUT Praha, Květen 2004.
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
Zkušenosti s využitím jednotek výsledků učení při výuce v domácím prostředí SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Výzkumné techniky Neintervenující výzkumné techniky Sekundární analýza
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
Proč s aplikací pracovat?. Aplikace Stopy mé Ekoškoly má jednoduché ovládání a snadno prezentovatelné výstupy. Zábavnější práci s analýzou Kvalitní a.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ EUR. Ing. Petra Bednářová, Ph.D.
Analýza duchovní situace Duchovní postoj Dialog s Bohem Duchovní hloubka Poslání Vzájemné ovlivnění všech prvků.
Pilotní tréninky hotel Zlatý Orel K1- K14 Výsledky hodnocení tréninku kompetencí: Bilanční workshop hotel Troyer
Teorie portfolia Markowitzův model.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Veronika Jordová.  První vyhledávač na českém internetu  Založeno: 1996  Zakladatel: Ivo Lukačovič  Slogan firmy: „Seznam - Najdu tam co neznám“ 
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Lidé mezi lidmi Bc. Alena Brožková, Domov bez zámku Deinstitucionalizace: cesty vpřed 14. – , Praha.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
ÚVOD DO MANAGEMENTU Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu  1. Proč a jak studovat management?  2. Základní pojmy a definice Definice organizace.
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
Svědomí a vina Zámečník Martin, C4A. Svědomí „hlas svědomí“, „hlas uvnitř“ objevuje se, pokud nastane rozpor našich norem, ideálů nebo zásad podmíněno.
ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: GESTALT PSYCHOLOGIE, TEORIE PROSTORU PROBLÉMU EXPERTI ROZHODOVÁNÍ: HEURISTIKY, TEORIE PODPORY, TEORIE UŽITKU CHYBY V ROZHODOVÁNÍ Řešení.
Fáze motorického učení fázeÚroveň zvládnutí poh. dovednosti Vnější projevyProcesy v CNSMentální aktivita I. Seznámení Velmi nízkáGeneralizace (souhyby,
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
Jištění kvality technologických procesů
Intuitivní rozhodování
Zaměstnávání osob po výkonu trestu: nebo nevyužitá příležitost?
Komplexní testové systémy
Pozornost a vědomí.
Intuitivní rozhodování
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ing. Milan Houška KOSA PEF ČZU v Praze
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
Výstupy pracovních skupin
Dějiny psychologie současná psychologie.
Domácnosti na úvěrovém trhu
Seminář První zkušenosti s předkládáním a hodnocením žádostí o institucionální akreditaci Kvalita podkladových materiálů pro hodnocení žádostí o institucionální.
Transkript prezentace:

Intuice

Označuje náhlé poznání, chápání nebo rozhodnutí, bývá provázeno pocitem jasnosti a jistoty, ale podloženo zřetelnými důvody. Může být podmíněna zkušeností a hraje významnou úlohu pro rychlé rozhodování.

Expertní intuice - Příkladem intuice může být příběh Garyho Kleina [7] o veliteli hasičů, který při zásahu uvnitř domu náhle zvolal "Rychle pryč!", aniž by věděl proč to řekl. Jen co požárníci vyběhli ven, podlaha domu se zřítila. Až poté si uvědomil, že požár byl neobvykle tichý a jeho uši byly neobvykle horké. Jeho dlouhou zkušeností získaný "šestý smysl pro nebezpečí" odhalil, že zdroj požáru nebyl v bytě, ale ve sklepě pod nimi. [7]

Expertní intuice ale nejsou vždy spolehlivé a mohou se značně mýlit. Výzkumy ukazují, že intuice jsou relativně spolehlivé především za těchto podmínek: [10] [10] 1.Dostatek zkušenosti přímo v dané specifické oblasti. 2.Prostředí musí být relativně jednoduché a pravidelné. 3.Během učení je k dispozici dostatečně rychlá a kvalitní zpětná vazba.

Heuristiky (mentální zkratky) 1.jednoduchá a efektivní pravidla rozhodování zkratka k nalezení řešení, které sice nemusí být optimální, ale je dostatečně dobré pro dané účely Teorie nevědomého myšlen 1.nevědomé, intuitivní myšlení je naopak lepší při řešení složitých problémů, které zahrnují mnoho atributů 2.ve vědomém myšlení nelze dohromady dobře pojmout, nevědomě je lze efektivně paralelně zpracovat