Migralita – stěhování organismů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Advertisements

Pohyby rostlin Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
stěhování a šíření populace
Migrace zvířat Klára Frankotová Srovnávací psychologie.
Populace Populace je skupina rostlin nebo živočichů určitého druhu, žijí v určitém prostoru Populaci můžeme také charakterizovat jako skupinu živočichů.
Zpracovala Jitka Ciprová
Rozmanitost života v přírodě
Rozšiřování semen a plodů
PRVOUKA 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Migralita – stěhování organismů
Biotopy ČR.
Živá a neživá příroda 3. ročník
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
VY_52_INOVACE_PRV.3.30_Živočichové_pracovní list
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
M O Ř E A O C E Á N Y.
Počítačová prezentace
AFRIKA – rostliny a živočichové
Živočichové - obratlovci
VÝVOJOVÉ ETAPY.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
MOŘE, OCEÁN.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
CHOVÁNÍ PTÁKŮ Schopnost letu, stálá tělesná teplota a vejcorodost umožňují ptákům velké rozšířění= od tropů po polární oblasti (nejvíce jižní Amerika,
POHYB: Antonín touška 4.b.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Etologie – chování živočichů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Biologické vědy.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.12 Anotace:
Ekologie jako věda Obory ekologie.
Moře a oceány obratlovci.
ROZMNOŽOVÁNÍ ŽIVOČICHŮ A ROSTLIN
Čolek velký patří mezi…
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Biosféra.
Podříše: Prvoci - KMENY: Nálevníci Výtrusovci Mnohobuněční – KMENY:
CHOVÁNÍ OBRATLOVCŮ.
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Biosféra.
EKOLOGIE NOCI Pavla Hudcová Pavel Suchan.
VY_32_INOVACE_09_PŘV_ROZDĚLENÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace.
Migrace živočichů (s důrazem na faunu Libereckého kraje) Prezentace „ Film a Škola – O zvířatech a lidech očima obyvatel Libereckého kraje „ je podporován.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Savany.
Sluneční záření Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Jedinci a populace.
Mgr. Milan Šimek Dějepis
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Třídění živých organismů
Název prezentace (DUMu): Společenstva
Etologie ptáků.
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
OBRATLOVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Mapky přirozených ekosystémů z naší přírody
Podmínky života na Zemi
Transkript prezentace:

Migralita – stěhování organismů Živočichové Rostliny Mikroorganismy

Proč se živočichové stěhují ? Rozdíly oproti rostlinám a mikroorganismům vagilita různé nároky na prostředí během dne i roku Příčiny potrava rozmnožování prostor klima člověk Přesuny pravidelné nepravidelné Formy potulky emigrace, imigrace irupce expanze migrace invaze

Stěhování členovců Stěhování obratlovců pasivní - aeroplankton - forézie aktivní Stěhování obratlovců vzduchem - ptáci - letouni po zemi vodou

Migrace vzduchem Ptáci tahy studovány asi 200 let (kroužkování) Aristoteles, O. Magnus 1555, po něm i Linné - vlaštovky přezimují ve vodě (zimu přespávají, mění se v jiné apod.) orientace - slunce, měsíc, hvězdy, magnetické siločáry, paměť odlet a přílet - délka dne způsob a doba tahu tah nad pevninskými mosty a dříve zelenými místy statičtí a dynamičtí plachtaři v zimovištích většinou nehnízdí

Migrace po zemi Voda - sloni, buvoli, antilopy Potrava - antilopy, žirafy, sobi, pštros, nandu Následek přemnožení - lumíci Návrat k místům rozmnožování nebo přezimování - obojživelníci, plazi

Migrace vodou Ryby - katadromní - anadromní - vyhledávání zdrojů potravy (sledi, sardinky, tuňáci, makrely Mořské želvy (přes 1000 km) Kytovci (až 6400 km) Ploutvonožci (až 10 000 km) Vertikální migrace planktonu

Šíření rostlin Na místě Větší vzdálenosti Vegetativní (polykormony) Generativní - klíčivost - zásoba semen v půdě Anemochorie Hydrochorie Zoochorie - endozoochorie - epizoochorie Antropochorie Mikroorganismy