Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_ObP.1.12 Prodej zboží – příprava k prodeji Vytvořeno: Ověřeno: Třída: PRO2, ŘU2, PV1, PRO1
Prodej zboží – příprava k prodeji Vzdělávací oblast:Odborné předměty Předmět:Obchodní provoz Ročník:1., 2. Autor:Yvona Baboráková Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:notebook, projektor Klíčová slova:příprava zboží k prodeji, předbalovíní, předvažování, vystavování zboží Anotace: Materiál je určen k seznámení s jednotlivými fázemi přípravy zboží k prodeji.
4. Příprava zboží k prodeji Potravinářské zboží – zvážit, naporcovat, nakrájet, zabalit, označit cenou. Průmyslové zboží – zkompletovat, vyjmout z obalů. Textilní zboží – vyžehlit, urovnat do regálů, zavěsit na stojany.
4. Příprava zboží k prodeji Činnosti spojené s přípravou zboží k prodeji vytvářejí vhodné podmínky: pro rychlý prodej snižují čas potřebný k nákupu zvyšují úroveň obsluhy
4. Příprava zboží k prodeji Ošetření zboží před prodejem: soustavná péče, čistota – zvláště je třeba správně ošetřovat potravinářské zboží s kratší trvanlivostí snížení ztrát na zboží Předbalování a předvažování: zrychlení obsluhy při zvýšení frekvence zákazníků a dovoluje účelně využít prodejní se slbší frekvencí
4. Příprava zboží k prodeji Doplňování zboží: nejlépe před začátkem nebo po skončení prodejní doby. V průběhu prodeje na včasné doplnění dříve, než se doprodají. Úprava zboží před prodejem: kompletace, příprava pro používání, předvedení – spotřebitelův zájem o zboží vzbuzuje právě estetická úprava.
Vystavení zboží a jeho označování cenou: uspořádat zboží je nutné především podle formy prodeje: –Prodej s obsluhou: zboží je uspořádáno vertikálně podle četnosti prodeje – nejčastěji žádané zboží má mít prodavač na dosah ruky –Samoobslužný prodej: zboží je uspořádáno horizontálně – kupující jde kolem vystaveného zboží, podobné druhy se umísťují blízko sebe
Opakování 1)Vysvětlete pojem „ošetření zboží před prodejem“. 2)Popište rozdíly mezi prodejem s obsluhou a samoobslužným prodejem.
1) Ošetření zboží před prodejem: soustavná péče, čistota – zvláště je třeba správně ošetřovat potravinářské zboží s kratší trvanlivostí snížení ztrát na zboží. 2)Prodej s obsluhou: zboží je uspořádáno vertikálně podle četnosti prodeje – nejčastěji žádané zboží má mít prodavač na dosah ruky Samoobslužný prodej: zboží je uspořádáno horizontálně – kupující jde kolem vystaveného zboží, podobné druhy se umísťují blízko sebe.
Použité zdroje htp:// sovapo.wbs.cz/1-P-OCL-Obchodni-operace-v- prodejne.html NOVOTNÝ, Mojmír. Obchodní provoz pro střední odborná učiliště. 1.vyd.Fortuna, 2003, ISBN Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.