Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_10

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Život na Zemi.
Stavba a vznik Země Projevy života
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ZKOUMÁME PŘÍRODU
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
VZTAHY ORGANISMŮ.
Opakování učiva pro žáky 6. tříd
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20
Projevy života Život je jeden z nejsložitějších přírodních dějů, které probíhají v organismech. Hlavní projevy života: PŘÍJEM POTRAVY VYLUČOVÁNÍ DÝCHÁNÍ.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Životní projevy rostlinné buňky Mgr. Helena Roubalová
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: MIKROSKOPOVÁNÍ
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Živá příroda.
Živočichové Dělení.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní struktura živých organismů
Vztahy mezi organismy.
BUŇKA.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Buňka.
Co jsme již poznali.
Projevy života, třídění organismů
BUŇKA.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Projevy života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
VY_32_INOVACE_538 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Projevy života, třídění organismů
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
4. Buňky.
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Botanika Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_41_Buňka
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Vznik Sluneční soustavy, vznik života na Zemi
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_10 Oblast: přírodopis – 6. ročník Stručná anotace: Soutěžní hra s otázkami učiva 6. ročníku – otázky jsou zaměřené na témata: Planeta Země Projevy života Potravní vztahy Mikroskop Buňka Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace a inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Planeta Země 1000 2000 3000 Projevy života 1000 2000 3000 Potravní vztahy 1000 2000 3000 Mikroskop 1000 2000 3000 Buňka 1000 2000 3000

ČÍM JE DÁNO STŘÍDÁNÍ DNE A NOCI? a) Země se otáčí kolem Slunce b) Slunce se otáčí kolem Země c) Země se otáčí kolem své osy ZPĚT NA HRACÍ POLE

CO TO JE LITOSFÉRA? a) všechno živé na Zemi b) pevný kamenný obal Země c) veškerá voda na Zemi ZPĚT NA HRACÍ POLE

JAK STARÁ JE ZEMĚ? a) asi 15 miliard let b) asi 3,5 miliard let c) asi 4,6 miliard let ZPĚT NA HRACÍ POLE

JAK SE NAZÝVÁ ODSTRAŇOVÁNÍ ODPADNÍCH LÁTEK? a) fotosyntéza b) dráždivost c) vylučování ZPĚT NA HRACÍ POLE

JAK SE NAZÝVÁ SCHOPNOST ORGANISMŮ PŘEDÁVAT VLASTNOSTI SVÝM POTOMKŮM? a) dědičnost b) dýchání c) metabolismus ZPĚT NA HRACÍ POLE

Jak se nazývá schopnost organismů přijímat podněty z okolí a reagovat na ně? a) pohyb b) růst a vývin c) dráždivost ZPĚT NA HRACÍ POLE

Které organismy označujeme jako producenty? a) houby b) zelené rostliny c) živočichy ZPĚT NA HRACÍ POLE

Do kterých tří skupin dělíme konzumenty? a) konzumenti, masožravci, rozkladači b) predátoři, cizopasníci, rozkladači c) býložravci, všežravci, masožravci ZPĚT NA HRACÍ POLE

Co to je symbióza? a) vzájemně výhodné soužití dvou organismů b) vztah lovce a kořisti c) soužití dvou organismů výhodné pro jednoho z nich ZPĚT NA HRACÍ POLE

Co není součástí mikroskopu? a) tubus b) krycí sklíčko c) objektiv ZPĚT NA HRACÍ POLE

Jaké je celkové zvětšení mikroskopu, když okulár zvětšuje 10krát a objektiv 40krát? a) 50krát b) 40krát c) 400krát ZPĚT NA HRACÍ POLE

Které části tvoří optickou soustavu mikroskopu? a) tubus a zaostřovací šroub b) okulár a objektiv c) objektiv a zrcátko ZPĚT NA HRACÍ POLE

Co vyplňuje vnitřek buňky? a) vakuoly b) bílek c) cytoplazma ZPĚT NA HRACÍ POLE

Které organely zajišťují fotosyntézu? a) chloroplasty b) mitochondrie c) jádro ZPĚT NA HRACÍ POLE

Jakou funkci mají v buňce mitochondrie? a) buněčné dýchání b) fotosyntéza c) odstraňování odpadních látek ZPĚT NA HRACÍ POLE