Spalovací Turbína.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Organický Rankinův cyklus
Advertisements

Vazby systému s okolím - pozitivní, negativní
Spalovací motory zážehové
Tepelné stroje a motory Sadi Carnot (1796 – 1832)
Otázka č.17 a) Klikové mechanismy.
TEPELNÉ MOTORY.
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Ing. Jiří Štochl, technický ředitel, TEDOM-VKS s.r.o
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Digitální učební materiál
PÍSTOVÉ SPALOVACÍ MOTORY
Spalovací motory.
Spalovací motor Motor 4 dobový 1.sání 2.komprese 3.expanze 4.výfuk.
Grantový projekt multimediální výuky
Tepelné motory.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Tepelné stroje -motory
Proudový motor Izakovičová Pavla Mančíková Lucie Pálková Tereza
Popis a funkce elektrárny
Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.
Tato prezentace byla vytvořena
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
SPALOVACÍ MOTORY.
Čtyřdobý zážehový motor
TEPELNÉ MOTORY 3 Reaktivní motory.
Větrná energie.
Tepelné motory.
PARNÍ TURBÍNA Barbora Čomová, Milan Večeřa, Veronika Nováková, Vojtěch Rezek, Adam Kostrhun.
Tato prezentace byla vytvořena
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Rozdělení motorů Parní motry
Řízení motorových vozidel
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Tepelné motory Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Struktura a vlastnosti plynů
Chlazení motorů Střední odborná škola Otrokovice
Netradiční zdroje elektrické energie
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164.
Spalovací Motory Benzínové
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
F5200 Fyzika kolem osobního automobilu 6. Kinematika a dynamika pístového motoru. Harmonická analýza zrychlení pístů, vyvážení víceválcového pístového.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Dynamo – konstrukce Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
Statická optimalizace spalovacího motoru Nalezení optimálního poměru palivo/vzduch pro max. účinnost Nalezení optimálního poměru palivo vzduch pro minimální.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_18.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceCharakteristika,
FYZIKA 3 VZNĚTOVÝ MOTOR ZŠ HejniceZ. Hyxa. Vznětové (Dieselovy) motory Palivo – motorová nafta Vznětový motor se vyrábí pouze ve čtyřdobé verzi, místo.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Pneumatické řízení. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 2.Přednáška BW03 - STROJNÍ ZAŘÍZENÍIng. Svatava Henková, CSc.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_01.
Historie Spalovacích motorů
Klikový mechanismus Ing. Bc. Petra Řezáčová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory
5. Děje v plynech a jejich využití v praxi
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
E1 Přednáška č.7.
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
Třída 3.B 22. hodina.
Transkript prezentace:

Spalovací Turbína

Spalovací turbína je tepelný stroj, jehož pracovní látkou jsou spaliny vzniklé spalováním paliva v spalovací komoře. Palivo je spalováno za pomocí stlačeného vzduchu, ten je před tím stláčen v kompresoru.

U proudových motorů se jedná o turbokompresor umístěný na společné hřídeli se spalovací turbínou. Spaliny při průchodu turbínou jejím lopatkám odevzdávají svou kinetickou energii.

Spalovací turbína patří do skupiny spalovacích (resp Spalovací turbína patří do skupiny spalovacích (resp. reaktivních) motorů s vnitřním spalováním, protože spalovací komora je její součást.

Vlastnosti V porovnání s pístovými spalovacími motory mají turbíny své výhody i nevýhody.

Výhody nižší obsah škodlivin ve spalinách malé nároky na kvalitu paliva vysoká pravidelnost chodu a malá nevyváženost lehká startovatelnost nízká výkonová hmotnost lepší průběh točivého momentu z hlediska trakčních požadavků schopnost zpracovávat nízké teplotní a tlakové spády, často jinak nevyužitelné

Nevýhody vysoká měrná spotřeba paliva z důvodu nízkých teplotních spádů - 700 °C, krátkodobě 1400 °C z toho vyplývající nízká účinnost malé akcelerační schopnosti vysoké tepelné namáhaní lopatek a z toho vyplývající nízká životnost vyšší hlučnost

Využití Spalovací turbíny našly uplatnění pro pohon: cestovních vozidel - s výkony 100 - 500 kW tanků (např. americký tank M1 Abrams) lokomotiv - s výkony 1300 - 3550 kW, různé řešení s 15 až 23 stupňovým kompresorem a 4 až 11 stupňovou turbínou letadel v turbovrtulových motorech - využívajících práci turbíny na pohon vrtule jako turbokompresorové proudové motory - využívající větší část energie spalin na vyvození reaktivních sil jako náporové motory - bez kompresoru, stlačení vzduchu se dosahuje rychlostí letu lodí - s výkony až do 100000 kW

Obrázky