Marketingový mix Produkt.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Marketingový mix PRODUKT
ÚVOD DO MARKETINGU.
Tvorba cen v maloobchodě
Trh a jeho zákonitosti.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Place – místo prodeje (distribuce)
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MARKETINGOVÝ.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
P8 PRODUKT - NÁSTROJ MM Produkt - vše, co lze na trhu nabízet k pozornosti, k získání, k používání nebo ke spotřebě, co má uspokojit přání či potřebu druhých.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_EKO_13 PRODUKT I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingové.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
2.Marketingové prostředí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
DISTRIBUCE.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
8. Marketing.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Model strategie marketingového mixu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
© Ing. Jan Weiser Produkt Marketing. Marketing- produkt © Ing. Jan Weiser Obsah výkladu 1.Definice produktu 2.Klasifikace produktů 3.Životní cyklus produktu.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje Národní.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU
MARKETING 2.
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Transkript prezentace:

Marketingový mix Produkt

Produkt Výrobky: - jádro obchodní činnosti - ovlivňuje ostatní složky mkt. mixu = vše, co je na trhu nabízeno, směňováno (VK, služba, myšlenka) Výrobky: spotřební – potraviny, drogistické zb., textil, obuv výrobní prostředky – stroje, PC, zařízení pro výrobu

Služby: - osobní, obchodní, stravovací, ubytovací - peněžní, pojišťovací, ekonomické - servisní, opravárenské - řemeslnické – truhlářské, lakýrnické, zednické - dopravní, marketingové, vzdělávací - kulturní, sportovní, zdravotnické

Rozdíl mezi výrobkem a službou? - kdy výrobek a službu potřebujeme? Myšlenky: - licence, patenty, autorská práva, know-how

Zboží časté spotřeby Spotřební zboží – chléb, mléko, noviny, hygienické zboží, základní potraviny - minimální úsilí k porovnání variant - kupující má představu o ceně, jakosti - občas zkusí změnu – buď zůstane nebo se vrátí zpět k původnímu

Zboží občasné spotřeby - oděvy, boty, vybavení pro domácnost, sport, pro trávení volného času apod. potravinářské speciality - dražší zboží - složitější rozhodování - důležitá je zkušenost se značkou - působí celý komplex mkt.mixu

Luxusní zboží - luxusní odívání (značkové salony) - luxusní bydlení (domy, byty) - speciální zboží pro hobby (drahá auta, motorky, obrazy, umělecká díla apod.) - složitější rozhodování - prestižní nákup - „one-to-one“ marketing – šitý na míru zákazníka - zákazníci věrni značce, cena není bariérou

Marketingová struktura produktu - objektem zájmu není samotný produkt, ale uspokojení zákazníka a vyřešení jeho problému (např. kosmetika, PC apod.) - rozlišujeme několik úrovní (vrstev) produktu:

1.úroveň – základní úroveň=jádro produktu - uspokojení základní potřeby zákazníka - co si kupuji a proč si to kupuji? - příklady – TV, hodinky, židle, lístek na koncert, penzijní připojištění… apod. 2. úroveň=formální produkt - způsob uspokojení potřeby - dán užitnými vlastnostmi produktu - př. Boty Adidas x z tržnice, BMW x Dacia - důraz na kvalitu (u auta – výkon, bezpečnost, bezporuchovost, pohodlí apod.)

3. úroveň=rozšířený produkt - doplňky, vylepšení, služby (délka záruční lhůty, leasing apod.) - u auta – doplnění airbagů, elektronikou, klimatizací apod. 4. úroveň=psychologické vnímání produktu - jak zákazník vnímá kvalitu - značkový přehrávač X Sony - značka, image, pověst podniku - image ovlivňuje velikost prodeje

- spojením 4 úrovní vzniká úplný marketingový produkt, který je schopen obstát v konkurenci - konkurenční boj dnes – na úrovni rozšířeného produktu a image značky

Úplný marketingový produkt