1 Spotřebitelské chování SPOCH/ S2 Trendy. Nové segmenty. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociologické problémy soudobé společnosti SEMINÁŘ POŽADAVKY K ZÁPOČTU
Advertisements

1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Osobní prodej OSPRO/ S2 Činnosti v rámci osobního prodeje Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Jednotlivé fáze obchodního jednání/ dokončení Pavla Kotyzová
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Rodina.
Prodejci – motivace a rozvoj
1 Spotřebitelské chování SPOCH/ S3 Životní styl - cvičení UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
RODINA Mgr. Michal Oblouk.
1 Profesní etika - PROFE Svatava Navrátilová klasifikovaný zápočet UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
FILMFEST, s.r.o Talent marketingových komunikací.
1 Podpora prodeje PODPR/ P2 Hlavní typy aktivit SP Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Osobní prodej OSPRO/ S7 Jednotlivé fáze obchodního jednání.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Spotřebitelské chování
Vývojový cyklus rodiny Mgr. Petra Sobková
New Marketing Media Michal Pilík.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Vzdělávání na Univerzitách třetího věku v ČR Zlín, 26. –
1 SEDM KLÍČŮ KE GLOBÁLNÍ BUDOUCNOSTI doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
VY_32_INOVACE_PSYPS14360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI PaedDr.Emil Hanousek,CSc
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
Komunikace a prezentace KOPRD
NĚKTERÉ POHLEDY NA GLOBALIZACI
Rodinné finance Ing. Petr Ježek, Ph.D. FSE UJEP 2010.
Moderní rodina. Institut rodiny se mění V ČR transformace – oddálení od tradičního modelu.
KOMUNIKAČNÍ SPECIFIKA IN STORE KOMUNIKACE
1 NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
STRUKTURA - MULTIMEDIÁLNÍ ASPEKTY PŘEDVÁDĚNÍ doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Sociologie pro speciální pedagogy: Rodina
Současné struktury společnosti Kritérium Typ struktury Charakteristika skupiny majetek/ třídní struktura třída výrobní prostředky zaměstnání.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
P RIMÁRNÍ A SEKUNDÁRNÍ SKUPINY Mgr. Vladimír Velešík.
RODINA A MANŽELSTVÍ.
Spotřebitelské chování
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Slaďování pracovního a rodinného života podle dat VŠPS
VZTAHY A PRAVIDLA SOUŽITÍ V PROSTŘEDÍ KOMUNITY - Rodina
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
RODINA Mgr. Michal Oblouk.
Je nízká plodnost opravdu problémem?
Tvořivé řešení problémů Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Zapomenutý volič a skryté nerovnosti
Podnikatelské koncepce
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
RODINA A MANŽELSTVÍ.
Transkript prezentace:

1 Spotřebitelské chování SPOCH/ S2 Trendy. Nové segmenty. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2010

2 PhDr. Pavla Kotyzová, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Trendy Spotřebitelské chování SPOCH/ S2 Význam značek Větší síla zákazníků Nákupní centra Boom zábavy Nová média Význam služeb, souvisejících s prodejem Zmenšování segmentů Orientace na nové segmenty…………. Globalizační vlivy

3 PhDr. Pavla Kotyzová, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Globalizace Spotřebitelské chování SPOCH/ S2 zdroj - americká civilizace, americká ekonomická a politická moc ovlivňuje svět bez ohledu na stupeň rozvoje jednotlivých komunit či států projevuje se spolu s rozšiřováním demokracie přináší volnější životní styl nárůst negativ – kriminalita, alkoholismus, drogy mění strukturu sdílených hodnot, kolektivních přesvědčení a pocitů narušuje pocit vlastního já – základ identity rozpad rodinného soužití spotřeba předmětů, zážitků i vztahů

4 PhDr. Pavla Kotyzová, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Rodina Spotřebitelské chování SPOCH/ S2 Nejvýznamnější ze všech globalizačních změn jsou změny v pojetí rodiny, sexuality, manželství. Změny v rodině – dopad na spotřební chování. Tradiční rodina Základní funkce: výrobní, ekonomická jednotka, zachování majetku. Nerovnost muže a ženy, dvojí sexuální norma, role matky a role otce v minulých generacích.

5 PhDr. Pavla Kotyzová, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Současnost Spotřebitelské chování SPOCH/ S2 Vztah páru je založen na emoční rovině. Ženy ekonomicky samostatné, rovnost pohlaví, sexuální svoboda žen, oddělení sexuality od reprodukce. Méně dětí, více se do nich investuje, více se od nich požaduje. Vztah rodičů a dětí – otevřený dialog. Oddalování sňatku a rodičovství, růst rozvodů. Kohabitující páry. Děti, rodící se mimo manželství. Nárůst jednočlenných domácností. Rozlišujeme pojmy rodina a domácnost.

6 PhDr. Pavla Kotyzová, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Nové segmenty Spotřebitelské chování SPOCH/ S2 Předškolní děti Školní děti Tenageři Mladí lidé kolem třiceti, žijící v jednočlenných domácnostech Kohabitující páry Samoživitelé s dětmi Aktivní jedinci nebo páry kolem padesátky a šedesátky - Mladí senioři Obézní jedinci Lidé, preferující zdravý životní styl Lidé s ekologickým myšlením Vysokopříjmové skupiny různého typu Spotřebitelé s nízkými příjmy ……………………..a mnoho dalších

7 Dotazy k seminárnímu úkolu? – 1. část Spotřebitelské chování SPOCH/ S2 1.Vyberte jeden z nových segmentů a popište jej z hlediska segmentačních proměnných - nyní geografických, demografických. (Později zjistíte psychografické, behaviorální výzkumnou sondou). 2.Informace získejte ze statistik, článků v tisku, odborné literatury, prezentovaných výzkumů, internetu. Uveďte odkazy podle normy! 3.Pracujte v týmu 5-6 osob. Zvolte koordinátora, dodá nejpozději do 25.února seznam osob v týmu (druhá skupina do 4. března), zvolený segment a návrh termínu prezentace (10. týden nebo 11. týden) ve své skupině. 4.Výsledky vaší práce prezentujte v dohodnutém termínu v semináři ve své skupině. Délka týmové prezentace (v ppt) cca 10 min. 5.Odevzdejte zároveň v písemné nebo digitální podobě s uvedením jmen všech autorů. 6.S vybraným segmentem budete pracovat i dále.

Příloha Pozn.: V každé skupině bude realizován zvolený segment 1x. Na další straně jsou již vybrané segmenty ve skupině „Sudý týden“. Studenti z lichého týdne str. 10

9 PhDr. Pavla Kotyzová, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Nové segmenty – seminární úkol – sudý týden Spotřebitelské chování SPOCH/ S2 Předškolní děti Školní děti – Vondrová+ Tenageři – Krovinová+ Mladí lidé kolem třiceti, žijící v jednočlenných domácnostech – Singles – Bém+ Kohabitující páry Samoživitelé s dětmi Aktivní jedinci nebo páry kolem padesátky a šedesátky - Mladí senioři – Marečková+ Obézní jedinci – Hrubá+ Lidé, preferující zdravý životní styl – Orálková+ Lidé s ekologickým myšlením Vysoko příjmové skupiny různého typu Spotřebitelé s nízkými příjmy ……………………..a mnoho dalších

10 PhDr. Pavla Kotyzová, web: kmk.fmk.utb.cz/kotyzova Nové segmenty – seminární úkol – lichý týden Spotřebitelské chování SPOCH/ S2 Předškolní děti Školní děti Tenageři – dívky, chlapci Mladí lidé kolem třiceti, žijící v jednočlenných domácnostech Kohabitující páry Samoživitelé s dětmi Aktivní jedinci nebo páry kolem padesátky a šedesátky - Mladí senioři Obézní jedinci Lidé, preferující zdravý životní styl Lidé s ekologickým myšlením Vysokopříjmové skupiny různého typu Spotřebitelé s nízkými příjmy ……………………..a mnoho dalších