Obrazotvornost či představivost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROJEKTIVNÍ TECHNIKY V MARKETINGOVÉM PRŮZKUMU
Advertisements

MRTVICE JAKO NEZVANÝ HOST
PŘEDSTAVY, FANTAZIE Škola:
Analýzy administrativních procesů. Analýzy ve 2 krocích Analýza dokumentů Analýza administrativních procesů.
SLEDUJTE NAŠE WEBOVÉ STRÁNKY, KDE SE DOZVÍTE PODROBNOSTI !!!
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
PSYCHICKÉ PROCESY Psychologie.
Psychologické směry Psychologie.
„Test“ schopnosti imaginace
Metody zpracování vybraných témat (projektů)
SPÁNEK Šárka Blatná.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_06.
Vývoj dětské kresby Kresba lidské postavy.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Analytická psychologie
Imaginace.
Přístupy k osobnosti Škola:
4. Představy a fantazie, imaginace, denní snění
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Výtvarné setkání v MŠ II.
Sigmund Freud zkoumání kreativity z hlediska tvořivé osobnosti
v pedagogické diagnostice
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
4. Představy a fantazie, imaginace, denní snění
Zážitky a my PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
Lucie Papežová Michaela Zahradníčková. Proč sníme?  Snění = myšlenkové pochody během spánku  Sny vycházejí z vnějších i vnitřních podnětů a vzpomínek.
4. Představy - mentální reprezentace
4. Představy, mentální reprezentace
Hlavní poruchy myšlení
Teorie motivace Adéla Furiková.
Symbolismus Název školy
PORUCHA OSOBNOSTI NARCISMUS
Paměť je schopnost centrální nervové soustavy uchovávat a používat informace o předchozích zkušenostech je základem všech duševních procesů, vlastností,
OBECNÁ PSYCHOLOGIE p ř e d s t a v y ψ Představa  obraz předmětu, který není přítomen – tj. nepůsobí aktuálně na naše smysly.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
Poezie ve světové literatuře
VY_32_INOVACE_PSYPS12760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
VY_32_INOVACE_PSYPS12160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Žák. Osobnost určitý člověk, individuum odlišné od ostatních ve vlastnostech, zkušenostech atd.
Krása Jen skrze Krásu si člověk hledá cestu ke Svobodě.
Vstupně – výstupní porty
Téma: Světová próza 1. poloviny 20. století VY_32_INOVACE_142.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Surrealismus.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
Nevědomí Souhrn duševních procesů, které probíhají mimo duševní oblast a pozornost člověka. Zapomenuté a potlačené objekty a pudy. Neuvědomovaná oblast.
FANTAZIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Psychické jevy Psychologie = nauka o lidské psychice (duševním životě). = studuje psychické jevy Psychické jevy – jsou determinovány biologicky i sociálně.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Představy Představy Anotace: Výukový materiál obsahuje vysvětlení vzniku představ, druhy představ. Je určen pro učitele středních škol jako druhy představ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Fantazie Anotace: Prezentace navazuje na výukový materiál –
Sociologie pro SPP/SPR
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Sociální psychologie – CŽV 2012
Česká meziválečná poezie
Nevědomí.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Dějiny psychologie současná psychologie.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Transkript prezentace:

Obrazotvornost či představivost Fantazie Obrazotvornost či představivost

Z řeckého „fantasma“ Obraz Vidění Přelud Původ

Definice Děj jehož výsledkem jsou fantazijní představy Hlavní znak je novost kombinací, které člověk ještě neprožil Je základem každé tvůrčí činnosti Umožnuje únik z reality a obohacení života člověka Definice

Postaveny na předchozích prožitcích a zkušenostech Vznik specifickou kombinací těchto zážitků Jde o nové výtvory oblasti názorných představ Fantazijní představy

Funkce Primární funkce Sekundární funkce Imaginace při rozhodování Emancipace od objektivní reality (únik z reality) Sekundární funkce Vytváření alternativního modelu vnějšího světa Imaginace při rozhodování Při rozhodování proletí hlavou člověka: co bude dál/alternativy co ho čeká =>vyvolání pocitů, emocí =>vyhodnocení nejlepších pocitů =>vybrání alternativy a řízení se jí Funkce

Rekonstrukční fantazie Tvořivá fantazie Bdělé snění Sny Druhy

Rekonstrukční fantazie Vybavení představ předmětu na základě Slovního popisu (pohádka) Grafického zobrazení (mapa) Symbolického zobrazení (notový zápis) Rekonstrukční fantazie

Tvořivá fantazie Tvorba nových předmětů, názorných obrazů …. Uplatnění ve všech oblastech činnosti Architektonické návrhy Vyšetřovací postupy Tvorba obrazu ... Tvořivá fantazie

Bdělé snění Představa vlastní budoucnosti Plnění svých přání a snů Následky svých činů Prožitek vytoužených situací Tvorba cílů a příznivých výsledků může: Motivovat Uvolňovat Přejít až v blouznění Bdělé snění

Sny Největší průkopníci Podněty Vnitřní (únava) Vnější (chlad) Sigmund Freud Carl Gustav Jung Přesvědčeni: sny jsou složeny ze symbolů, které je možno dále vykládat. (Na způsobu výkladu se již ovšem neshodli) Vnitřní (únava) Vnější (chlad) Vzpomínky a představy Přání a nedořešené problémy Sny

Vít Růžek