Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AKREDITOVANÉ ŠKOLICÍ STŘEDISKO ČLEN ASOCIACE VDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH TRADICE OD ROKU 1991 Zdeněk Mašín Microsoft Gold Certified Partner Akreditované.
Advertisements

Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Learning management system Zdeněk Jelínek. Learning management systém LMS- systém řízení studia – Learning management systém Je to soubor nástrojů pro.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
IS na podporu Projektu vzdělávání zdravotníků - prohlubování a zvyšování úrovně odborných znalostí Ing. Michal Opat.
OBCHODNÍ AKADEMIE A OBCHODNÍ AKADEMIE PRO ZRAKOVĚ POSTIŽENOU MLÁDEŽ, OPAVA, HANY KVAPILOVÉ 20 Kontakty: Tel.: Fax:
Výběrové řízení dodavatele manažerského vzdělávání pro ZENTIVA a.s.
Člen skupiny HVB Group E- HVB Bank Petra Slabá, HVB Bank Czech Republic a.s. Lucie Melicharová, learn2grow s.r.o.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Michal Pluta Česká spořitelna, a.s. IX / 2008
Národní soustava povolání III Konference Národní soustava povolání - moderní nástroj světa práce Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Didaktické prostředky
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Ing. Pavel Halfar - IPH Servis
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Informační systémy Tomáš Maděra.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Systém řízení procesu vzdělávání
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
E-learning ve výuce na SŠ
Efektivně vzdělávat zaměstnance? Víme jak na to. SAP ČR a Oxygen Solutions Milan Štolba Ing. Milan Štolba; ředitel sekce Rozvoj vzdělávání; Oxygen Solutions,
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Pečovatelské centrum Praha 7 Realizace systému profesního vzdělávání v Pečovatelském centru Praha 7.
Studijní IS a internetový prodej služeb Dana Koláčková
Školní informační systémy
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Podniková škola on-line a outsourcing vzdělávání Vzdělávání v období snižování nákladů Ing. Jiří Laciga, CSc.
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
TÉMA: VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Tomáš Sýkora GOPAS, a.s. Úskalí e-learningu Tomáš Sýkora GOPAS, a.s.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Nové formy vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
MARKETINGOVÝ MIX.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Aktivita A4 - Návrh a zavedení systému.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Protálová řešení Příklady reálných nasazení Tomáš Kutěj System Engineer Microsoft.
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
Helios Orange - Implementace systému
Personální plán pro podnikatelský plán
Ing. Marek Šmíd, MBA Institut pro veřejnou správu Praha
Pro podporu začlenění České republiky do EU Microsoft s.r.o. „Informatická podpora procesů vzdělávání “
Projekt IVOŠ Inovace a modernizace vzdělávacích programů VOŠ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory: Vyšší odborné vzdělávání.
Znalostní a vzdělávací databáze pro energetiku Praha, Květen 2009 INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s. Praha INERGO výukový server.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Akreditovaný e-learningový kurz Rovné příležitosti žen a mužů Ing. Petr Špindler, RENTEL a.s. Konference „Rovné příležitosti“ MV ČR, Praha,
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Didaktické prostředky
Informační schůzka pro zájemce o doktorské studium
Vzdělávání v období snižování nákladů
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Volba povolání-ISTP 8.ročník VY_32_INOVACE_04.2/11
Transkript prezentace:

Informační systém pro řízení školy s distančním vzděláváním s Class Serverem Jiří Laciga CCA Group a.s.

Obsah I.Distanční vzdělávání: Revoluce? II.Překážky širokého užití IT ve vzdělávání III.Microsoft a Class Server IV.Funkcionalita řídícího systému přidruženého ke Class Serveru V.Škola Online verze 3

I. Distanční vzdělávání: Revoluce? Distanční vzdělávání: Změna významu pojmu „Distanční vzdělávání“ na vzdělávání s užitím IT Revoluce? Nebo pomalá evoluce? V technologiích revoluce, v postojích pomalá evoluce - zatím. Jsme připraveni?

I. Distanční vzdělávání: Revoluce? Situace – jak jsme připraveni: Motivace k užití IT ve vzdělávání: -podniky vedou, jsou pod tlakem konkurence -univerzitní sektor se rozvíjí -základní a střední školství spí (až na výjimky) Trh: - Podniková sféra: tis. Kč/zaměstnance/rok = 20 mld v podnikové sféře -nekomerční sektor – trh tvoří fondy EU – mnoho projektů, které nebudou budovat jen klasickou školu. Technologie: -v podstatě vyřešena -v ČR chybí universální Learning Management Systém pro všechny druhy vzdělávacích institucí

II. Překážky širokého užití IT ve vzdělávání 1.Odpor učitelů a lektorů: -odpor ke změně -riziko vyšší kontroly, vyšší nároky na přesnost Heslo odporu: „Bez kontaktu studenta s lektorem to nejde“. Ano, ale jak velká část opravdu nejde. 2.Množství obsahu pro převod do e-learningové formy, v obecných znalostech je však již dost k dispozici. 3.Chybí metodické standardy a jednotné zvyklosti

Microsoft dává na trh „sklad“ výukových materiálů, pomůcku pro učitele a lektory s velmi jednoduchým řízením vzdělávacího procesu. Lze očekávat vyřešení některých základních otázek: 1.Nastolí standardy. 2.Usnadní převedení obsahu do e-learningové formy, neboť velké množství obsahu je již ve formátech Microsoftu. III. Microsoft a Class Server (CS)

Charakteristiky: 1.Globální přístup: nezajišťuje funkce lokálního charakteru 2.CS je především pomocníkem vlastních výukových činností 3.Plná kompatibilita s dalšími produkty Microsoftu (Exchange,…) 4.Neobsahuje běžné a většinou specifické evidence a administrativu škol a vzdělávacích institucí

III. Microsoft a Class Server (CS) Hlavní otázka: „Je Class Server řešením pro vzdělávací instituce?“ Odpověď: „Ano, ale ne úplným. Nutno doplnit celou řadu funkcí“ Které to jsou?

IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Stručně, co umí Class Server: Využívat e-learningové materiály při výuce. Vytvářet testy a zpracovávat výsledky. Hodnotit práci studentů dle lokálních standardů. Vytvářet e-kurzy a úkoly. Přístup rodičům k výukovým materiálům.

IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Další potřebné/nutné agendy: Přihlašování, přijímací řízení, zápis žáků a studentů Evidence uchazečů/ žáků/ studentů Evidence učitelů / lektorů Výukové programy, předměty, kurzy, lekce, úkoly Skupiny studentů/ třídy a týmy Hodnocení Nástěnky – školní a skupinové Docházka Učebny, zdroje (učební pomůcky) Rozvrhy

IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Požadavky na řídící systém: Dostupnost i slabším připojením Jazyková multifunkčnost Bezpečnost – ochrana osobních dat Možnost propojení on-line skupin, virtuálních tříd, týmů (konference) Unifikace dat pro výkaznictví a statistiky nadřízených složek

IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Komplikace: Funkce a požadavky se liší podle druhu školy resp. vzdělávací instituce: –Základní školy –Střední školy –Soukromé (vysoké) školy komerční –Neziskové dotované školy –Podnikové externí školy –Podnikové externí vzdělávací instituce (školící firmy) –Virtuální vzdělávací instituce –Vyšší odborné školy

IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Role, pro něž nutno rovněž modifikovat funkcionalitu a zajistit speciální přístupová práva: Žáci a studenti Učitelé a lektoři Vedení školy, management Zřizovatelé, majitelé, nadřízené instituce Administrativní personál školy, personalisté a garanti vzdělání Rodiče žáků a studentů

IV. Funkcionalita řídícího systému s CS Komerční modul musí zajistit: Vybrat školné dle přijetí a zápisu Přístupová práva do řídícího systému a k příslušnému obsahu Prodej jednotlivých výukových jednotek (lekcí, kurzů) Marketingovou komunikaci: -analýzu poptávky -nabídku nových kurzů a programů

V. Škola Online verze 3 Historie – současné produkty CCA: 1.Škola Online verze 1 – administrativa základních a středních škol + komunikace s rodiči (v rutinním a zkušebním provozu 58 škol). 2.Škola Online verze 2 – propojení s Class Serverem a rozvrhem aSc, pro základní a střední školy: Katedra + Žákovská + Class Server. Nyní v pilotním režimu. 3.RAMSES Akademie – systém řízení vzdělávání pro podniky

RAMSES Akademie - schéma Evidence a vyhodnocení výsledků Evidence a vyhodnocení výsledků Realizace a absolvování vzdělávacích akcí Realizace a absolvování vzdělávacích akcí Funkce zaměstnance Funkce zaměstnance Potřebné dovednosti Potřebné dovednosti Katalog školení a e-kurzů, intraweb, směrnice a pokyny, … E-learningové kurzy E-learningové kurzy Dodavatelé a nabídky externích kurzů a školení Dodavatelé a nabídky externích kurzů a školení Vlastní kurzy Vlastní kurzy Náklady a ceny Náklady a ceny RAMSES Akademie pokrývá klasické vzdělávání i e-learning Definice změny, plány kvalifikačního rozvoje zaměstnanců, firemní know-how, interní informace a směrnice Definice změny, plány kvalifikačního rozvoje zaměstnanců, firemní know-how, interní informace a směrnice V. Škola Online verze 3

Verze 3: Ke Katedře a Žákovské pro základní a střední školy se doplňují postupně moduly pro: –Neziskové organizace –Vyšší odborné a soukromé vysoké školy –Ostatní vzdělávací instituce Použitá technologie: Microsoft.NET (DotNet), SQL Server 2000 Termín: Podzim 2005 – první ucelená funkční část pro nasazení v praxi.

Verze 3: Základní vlastnosti: 1.Podpora výuky s Class Serverem i bez Class Serveru 2.Veškeré interní evidence školy, rozvrh od firmy aSc 3.Komunikace školy s rodiči, žáky a veřejností 4.Poskytování informací pro zřizovatele 5.Vše realizováno pro webové prostředí, dostupnost kdekoli a kdykoli. 6.Provoz je možný hostovaně i na vlastní instalaci V. Škola Online verze 3

Veřejnost AKADEMIE  nástěnka, web, noviny  přijímání a zpracování přihlášek  zápis  evidence lektorů a studentů  management zařízení  knihovna  rozvrhy  řízení speciálních akcí  řízení virtuální on-line výuky AKADEMIE  nástěnka, web, noviny  přijímání a zpracování přihlášek  zápis  evidence lektorů a studentů  management zařízení  knihovna  rozvrhy  řízení speciálních akcí  řízení virtuální on-line výuky KATEDRA  Nástěnka  agenda předmětů  agenda rozvrhů, včetně suplování  studijní plány  plány zkoušení  výsledky zkoušení a testů,…..  docházka  agenda učitelů  agenda studentů  agenda rodičů KATEDRA  Nástěnka  agenda předmětů  agenda rozvrhů, včetně suplování  studijní plány  plány zkoušení  výsledky zkoušení a testů,…..  docházka  agenda učitelů  agenda studentů  agenda rodičů Stránky pro veřejnost Rozcestník  Informace o výukových programech  Koncepce rozvoje školy  Články a komentáře  Informace o kvalifikacích školy  Volné e-kurzy Stránky pro veřejnost Rozcestník  Informace o výukových programech  Koncepce rozvoje školy  Články a komentáře  Informace o kvalifikacích školy  Volné e-kurzy ŽÁKOVSKÁ  Nástěnka  agenda předmětů  rozvrhy  studijní plány  plány zkoušení  výsledky zkoušení a testů,…..  docházka ŽÁKOVSKÁ  Nástěnka  agenda předmětů  rozvrhy  studijní plány  plány zkoušení  výsledky zkoušení a testů,…..  docházka KOMERČNÍ MODUL  Vybírání školného  Přístupová práva do řídícího systému a k příslušnému obsahu  Prodej jednotlivých výukových jednotek (lekcí, kurzů)  Marketingová komunikace  analýza poptávky  nabídka nových kurzů a programů (mailing) KOMERČNÍ MODUL  Vybírání školného  Přístupová práva do řídícího systému a k příslušnému obsahu  Prodej jednotlivých výukových jednotek (lekcí, kurzů)  Marketingová komunikace  analýza poptávky  nabídka nových kurzů a programů (mailing) Škola ONLINE verze 3 rodiče ředitelé učitelé žáci studenti zřizovatelé