MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Lubomír Vavroš, LET´ S FLY s.r.o.
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Struktura poradenského procesu
TEORETICKÉ OTÁZKY BEZPEČNOSTI
Lidská komunikace.
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
► Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
TRANSAKČNÍ ANALÝZA.
Psychologie štíhlé postavy
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
Ekosystémová perspektiva. Přístup orientovaný na úkoly.
K OMUNIKACE. K ONFLIKT Zkuste napsat, co je konflikt? (Jak vzniká? Jaké má znaky?) Platí, že konflikt = hádka? Jakým způsobem je možné konflikty.
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Teorie motivace Adéla Furiková.
Poruchy v komunikaci Tereza Svobodníková.
Vedení týmů a týmová práce Synergie. SYNERGIE SYN=SYNTÉZA ERGIE=ENERGIE Konečný výsledek je větší, než suma jeho částí.
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Komunikace a prezentace KOPRD
KLIMA ŠKOLY ALEŠ STUPKA.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Pedagogická komunikace
KOMUNIKACE.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Analýza duchovní situace Duchovní postoj Dialog s Bohem Duchovní hloubka Poslání Vzájemné ovlivnění všech prvků.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_19.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_01.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Konflikty a komunikace v mezilidských vztazích Iva Štětovská Katedra psychologie FF UK
MIROSLAV PROCHÁZKA Výchova a komunikace v rámci rodiny a školy, stresu a napětí.
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Struktura poradenského procesu
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
PSYCHOLOGIE ZÁTĚŽE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Sociologie pro SPP/SPR
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
PROFESE UČITELE Radek Šír.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Případová konference v práci s rodinami a ohroženými dětmi
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Temperament, charakter, motivace
Jak na jazyky.
Základní filozofické otázky
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE

Cit sebehodnocení Utváříme si obraz o sobě Sebeobraz upevňuje naše konání Sebeobraz se nemusí shodovat se skuteč. Rozpor ohrožuje komunikaci Když trpí komunikace-trpí sebehodnocení Posouzení vlastní hodnoty jen v porovnání s jinými

CIT SEBEHODNOCENÍ Vždy, když je zraněný cit sebehodnocení druhého trpí tím i komunikace Čím větší zátěž, tím těžší komunikace Cit sebehodnocení představuje ústřední jednotu našeho bytí na kterou všechno vztahujeme Všechno co děláme, děláme v konečném důsledku proto, abychom svůj cit sebehodnocení upevnili, obhájili a zlepšili

MOTIVACE KOMUNIKACE Optimálně komunikovat, znamená správně motivovat jiných Uvědomělý a neuvědomělý motiv Motiv – konání – cíl Motivovat znamená také snahu o změnu způsobu konání Člověka motivujeme tak, že projevíme zájem o některou z jeho neukojených potřeb

MOTIVACE Čím jasněji si ví člověk představit svůj cíl, tím silněji je motivovaný (Neprodávejte řízky, prodávejte vůni..E.W) Manipulace uspokojuje jen potřeby manipulátora, potřeby manipulovaného zůstávají nepovšimnuté-spokojený zůstane pouze manipulátor

NEGATIVNÍ KOMUNIKACE Některé problémy by v praxi vyžadovaly mnoho energie a času, že se optimální řešení nevyplácí Negativní motivace se vždy spojuje s nátlakem a neustálou kontrolou Každý problém se nedá řešit optimálně

TRANSAKCIONÁLNÍ ANALÝZA (dr. Eric Berne) Optimálně komunikovat znamená pochopit mezilidské transakce Cílem utvořit co nejotevřenější a nejautentičtější komunikaci mezi citovou a rozumovou stránkou osobnosti části TA: strukturální analýza,analýza psychoher,analýza scénářů

OBRANNÉ REAKCE KOMUNIKACE Optimálně komunikovat znamená na obrannou reakci partnera neodpovědět stejnou obrannou reakcí V komunikaci poznačené obranou jsou jen poražení a zdánliví vítězové

KOMUNIKACE Optimálně komunikovat, znamená respektovat obrazy toho druhého Každý obraz vyžaduje energii a je spojený s emocemi „Skutečnost není to co existuje, ale to co náš organizmus vnímá“ Pravda není to co jsme povídali, ale to co ten druhý slyšel

KOMUNIKACE Optimální komunikace znamená uplatňovat zpětnou vazbu Parafrázování Uzavřená otázka (ano,ne) Otevřená otázka Sugestivní otázka Aktivní poslouchání Formování otázky podle způsobu myšlení partnera

ÚROVNĚ KOMUNIKACE Každá komunikace probíhá na dvou úrovních: obsahové a vztahové přičemž druhá vysvětluje první

Vnitřní svět druhého člověka v komunikaci Vnější svět je společný Obraz životní situace uvnitř namalovaný Pochopení tohoto obrazu nikoli ztotožnění Za obraz odpovídá autor Nic nepředpokládat, brát druhého vážně, zajímat se Porozumění nenahrazovat hodnocením Diagnostické nálepky

Shrnutí vnitřního světa V komunikaci není právo na status nějakého objektivního hodnocení, jde zase jen o subjektivní pohled

Diskuze k pedagogické komunikaci Přiměřenost a odlišnost edukačního prostředí

Pedagogická komunikace Jazyk pedagogické komunikace

Pedagogická komunikace Zpětná vazba v pedagogické komunikaci

Pedagogická komunikace Subjekty pedagogické komunikace

Pedagogická komunikace Problematika dialogu v pedagogické komunikaci

Pedagogická komunikace Cvičení pedagogické komunikace????

LITERATURA: Vera F. BIRKENBIHLOVÁ: Umění komunikace, Aktuel 1999 Karel Kopřiva: Lidský vztah jako součást profese. Portál 97 Jiří Janovský: Etika pomáhajících