Výchovné zaměstnání v období kojeneckém

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy sportovního tréninku mládeže
Advertisements

Kojenecké období.
Fyzioterapie u SMA zásady cvičení osob s SMA poznatky z praxe
Modelování jako prostředek vytváření předmatematických představ
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Psychomotorický vývoj kojence
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Výchovné zaměstnání v období batolecím
ICT 2 – HV - Vokální činnosti
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Opakování - vývoj jedince
Komunikace s dětským pacientem
Zavedení nových trendů a metod předškolního vzdělávání
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE KOJENECKÉ OBDOBÍ
Motivace ve výuce přírodopisu
Regenerace ve sportu pedagogické prostředky MUDr.Kateřina Kapounková.
Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
Nejčastější poškození mozku u předčasně narozených dětí
Řídící činnost učitele/trenéra
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
DĚTSKÝ REHABILITAČNÍ STACIONÁŘ nabízí komplexní zdravotní a sociální služby péči zajišťují erudovaní zdravotničtí a pedagogičtí pracovníci výchovný program.
RŮST A VÝVOJ DÍTĚTE Mgr. Petra Sedlářová.
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
osob s mentálním postižením
KLUB POHÁDKA Dům dětí a mládeže Praha Stodůlky. Dopolední blok pro rodiče s dětmi Klub Pohádka je určen pro rodiče s dětmi od 1 – 3 let. Cíl klubu: zapojení.
ICT – 2 – 3 – 4 Hudební výchova PL - Pexetrio
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Západočeská univerzita v Plzni
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Didaktické metody Androdidaktika.
Metodika poradenství podpory zdraví a prevence nemocí MUDr. Věra Kernová Doc. MUDr. Lumír Komárek, CSc. Státní zdravotní ústav Praha.
Dítě se specifickými potřebami Doporučení a zjištění veřejné ochránkyně práv Marie Lukasová, Sepetná 2015 © Copyright Veřejný ochránce práv, 2015.
Představení provozu kavárny a cateringových služeb v PwC ČR Roman Anděl, Startujeme, o.p.s.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Kojenecké období TEREZA BENEŠOVÁ C3B Obecné informace  0. až 12. měsíc  velmi rychlý rozvoj a výrazné změny  rozhodující pro další vývoj.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Sociálně terapeutická dílna Kladno. Proč jsme potřebovali dílnu V Kladně tato služba chyběla, bylo nutné zajistit pro klienty program a náplň, podle jejich.
Ontogeneze motoriky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Výchovné metody Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 12.října 2012.
Motorika Pohybový vývoj a diagnostika. Motorika  Je souhrnné označení pro pohyb  Je ukazatelem psychomotorického vývoje dítěte  Je oblastí diagnostiky.
Školské dokumenty. Osnovy Dříve dány centrálně. Jednotné pro všechny pro všechny školy daného typu. Od roku 2007 si osnovy vytváří každá škola na základě.
Protahovací cvičení pro oblast krku Výukový materiál č.: VY_INOVACE_32_67_protahovací cvičení – krční páteř Vypracovala: Mgr. Miroslava Spurná Určeno pro.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Posilovací cvičení - dolní končetiny
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
jemná motorika, koordinace ruky a oka
Grafomotorika - Vrba ve větru
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Současné pojetí školní TV, inovace ve vzdělávání
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Didaktické metody Androdidaktika.
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
4.ROČNÍK PŘEDMĚTY, KTERÉ SE VYUČUJÍ VE 4.ROČNÍKU, JSOU ROZDÍLNÉ OD 1. – 3. ROČNÍKU JEJICH NÁZVY JSOU – ČESKÝ JAZYK MATEMATIKA VÝPOČETNÍ TECH-
Posilovací cvičení - horní končetiny
Sociální čtení.
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
Obrázkové čtení Jazyk a řeč, poznávací schopnosti, myšlenkové operace, jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Transkript prezentace:

Výchovné zaměstnání v období kojeneckém

Opakování vývoje kojence Mezník: Hrubá motorika Jemná motorika Socializace Ve skupinách (4) ukázka vývoje jemné a hrubé motoriky u kojence s rozdělením na důležité vývojové mezníky a ostatní hádají mezník (období) a vývoj se zápisem na tabuli – políčko 100 bodů

Etapa velmi rychlého psychomotorického vývoje ! 3.měsíc – volné ruce, na břichu se opírá o ruce 5.měsíc – pasivní posazování 6. měsíc - ve stoji s oporou se již výrazně vzpírá, sed s oporou HKK – žabí pozice 7.-9.měsíc – lezení po čtyřech 9. měsíc - vytáhne se za ruce do stoje. 11.-14. měsíc - první samostatný krůček (bez opory) Motor Milestones

JEMNÁ MOTORIKA 3.měsíc – pohyb paží 6.měsíc – palmární úchop 9.měsíc – klešťový úchop 12.měsíc – 3.rozměr JEMNÁ MOTORIKA

Socializace Sociální úsměv od 2. a 3. měsíce sociální úsměv jako reakce na sociální stimulaci – zatím nediferencovaný Teprve v 7. a 8. měsíci projev jasného rozlišení známé osoby od ostatních 1. separační úzkost

VÝCHOVNÉ ZAMĚSTNÁNÍ ÚČELNĚ A SYSTEMATICKY ORGANIZOVANÁ HRAVÁ ČINNOST KRITERIA: Funkční přiměřenost – dosažení cíle Věková přiměřenost – náročnost a sociální forma Individuální přiměřenost – vývojové potřeby Situační podmíněnost – vhodný námět (roční období, události, návyky)

Samostatný úkol! Součásti konstrukce VZ/aktivizace zapsat do sešitu

Konstrukce VZ - písemná příprava – viz OP Cílová skupina Výchovné cíle Typ činnosti/aktivity Motivace Postup Pomůcky Prostředí a podmínky Hodnocení

Typy VZ – Které typy uplatníme u kojence? Mravní výchova Rozumová výchova Tělesná výchova Výtvarná výchova Pracovní výchova Hudební výchova Didaktické hry s pohybem

Mravní výchova Udržování kladného citového stavu – sociální hry = škádlivky (maňásek) Př.KUK, Běžela myšička okolo pupíčka.., Komár letí jako šíp…, Takhle jedou páni…, Řežem dříví na polínka…, Kovej, kovej kovaříčku…Paci, paci…Vařila myšička kašičku… Metody výchovy správného chování – pochvala a zákaz

Tělesná výchova Pasivní cvičení Masáž Plavání Na míči Houpání

Hudební výchova Ukolébavky Lyrické písně – červený šátečku Rytmické – Pec nám spadla…, Hopsa hejsa, hopsasa…, Prší…Až já budu velká…Maličká su…+ tamburína, dřívka, tleskání, triangl + pohyb, teneček v náručí, s maňáskem

Úkol! Připravit ukázku výchovného zaměstnání včetně písemné přípravy.

Děkuji za pozornost!