úvod pojetí a obsah marketingu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Inovace bakalářského studijního programu v kontextu Boloňského procesu s důrazem na výsledky učení CZ.2.17/3.1.00/32599 Vysoká škola regionálního rozvoje.
Význam informací v podnikání
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Úvod do marketingu.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Cenová strategie Eduard Andráši.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÝ MIX.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Marketing Základy a postupy..
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Marketingové řízení školy. Efektivní škola Profesionální vedení školy Sdílení vize a akceptování cílů školy spolupracovníky Vhodné edukační prostředí.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Základy marketingu Podniková ekonomika
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Tvorba marketingového mixu
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Marketing Základy a postupy..
Transkript prezentace:

úvod pojetí a obsah marketingu

Co je marketing? Reklama, prodej, soutěže… Průzkum trhu Potřeby zákazníků Zákazník je král. Ať žije král!

Pojmy Potřeby, přání Poptávka Produkt (výrobek), nabídka Hodnota Směna Trh

Maslow Pyramida potřeb seberealizace potřeba úcty potřeba lásky potřeba bezpečí fyziologické potřeby

Co potřebuje vědět? Analýza potřeb (víc? jiné?) Předpověď, jaké typy budou chtít Odhad kolik? Předpověď kdy? Kde budou? Za kolik? Budeme mít zisk? Jak informovat? Odhad konkurence

Marketing:definice Marketing je souborem všech aktivit určených k identifikaci a uspokojování potřeb a přání zákazníků. Marketing je proces hledání, tvorby a poskytnutí jedinečné hodnoty zákazníkovi. Marketing je manažerský proces odpovědný za identifikaci, předvídání a uspokojování požadavků zákazníka za současné tvorby zisku.

Funkce a soubor činností Výzkum potřeb, 4P,marketingové plánování Marketing je Filosofie a postoj firmy Myslet, plánovat , jednat v souladu s přáními zákazníka a tržním prostředím Proces, který vede k dosažení podnikových cílů Cílem může být zisk, hodnota pro akcionáře. Proces začíná výzkumem potřeb,..,končí opakovanými prodeji aq spokojeností zákazníků Konkurenceschopnost Často nejlepším nástrojem jak porazit konkurenci je být první v nacházení a uspokojování potřeby. Konkurenceschopnost vyžaduje odlišení. Funkce a soubor činností Výzkum potřeb, 4P,marketingové plánování

Marketingová orientace Sociálně-marketingová orientace Orientace firmy na trh Výrobní orientace Výrobková orientace Finanční orientace Prodejní orientace Marketingová orientace Sociálně-marketingová orientace

Rozdíly mezi výrobní a marketingovou orientací Názory na zákazníka M: potřeby zákazníka podstatně ovlivňují plány firmy V: měli by být rádi, že existujeme, že se snažíme snižovat náklady a zlepšovat výrobky Nabídka výrobků M: firma vyrábí, co může prodat V: firma prodává, co dokáže vyrobit

Inovace Průzkum trhu Úloha balení M: máme zájem o objevování nových možností V: zajímáme se o technologii a snižování cen Průzkum trhu M:existuje, abychom zjistily potřeby a spokojenost z. V: pokud ho vůbec využíváme, zjišťujeme reakci z. Úloha balení M:navrženo tak, aby bylo zákazníkovi příjemné, je nástrojem prodeje V: pohlíží se na něj jen jako na ochranu zboží

Reklama Zákaznický úvěr Stupeň inovace M:přednosti výrobků, které přináší uspokojení potřeb zákazníka V: vlastnosti výrobků a jak je vyrobeno Zákaznický úvěr M:je to služba zákazníkovi V: je to nutné zlo a zhoršuje finanční situaci firmy Stupeň inovace M:je dán požadavky zákazníků a náklady V: existuje, aby mohly být vyráběny lepší výrobky

Hlavní marketingové aktivity Identifikace tržních příležitostí Rozhodování o výrobcích Určování cen a dodacích podmínek Výběr a motivace členů distribučního řetězce Rozhodování o marketingové komunikaci Marketingové plánování, řízení

4P Produkt (Product) Kvalita, balení, značka, řada výrobků, instalace, záruky, instrukce, doplňky, Modifikace výrobku Cena (Price) Základní cena, pružnost, slevy, podmínky splatnosti Ceny v sortimentní řadě

4P Komunikace Osobní prodej a prodejci Reklama Public relations Podpora prodeje Events Distribuce (Place) Distribuční cesty, zprostředkovatelé, obchody Úroveň služeb Sklady a doprava Řízení distribuční cesty (souboru)

Marketingové plánování Určit cíle Co chceme dosáhnout? Zhodnotit příležitosti Zákazníci, konkurence, distributoři, trendy? Vytvářet marketingové strategie Na koho se zaměříme? Na jaký segment? Rozpracovat marketingový program Jaké konkrétní akce podnikneme, kdo a za kolik je realizuje?

Vybrané vývojové trendy v marketingu Rostoucí podíl CEO s mkt vzděláním Rostoucí podíl Cause Related Marketing – mkt vztaženého k soc. problémům Globalizace Lokalizace Rozvoj informačních technologií Customer Relationship Management …