Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Advertisements

Název Oběhová soustava člověka
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Neúnavná srdeční pumpa
Oběhová soustava Adam Klimeš.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor výukového materiálu:
Oběhová soustava člověka
Tělní tekutiny a oběhová soustava obratlovců
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
VY_52_INOVACE_01_07 Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka.   Název materiálu – POHYBOVÁ SOUSTAVA - SVALOVÁ TKÁŇ Anotace.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Oběhová soustava zajišťuje transport látek po těle
VY_52_inovace_PRV.5.24 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Oběhová soustava člověka
SRDCE (COR).
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Tercie
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Oběhová soustava Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci oběhové.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
OBĚHOVÁ SOUSTAVA.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tvoří ji: Tělní tekutiny Cévy srdce
KREVNÍ OBĚH Odkysličená krev přitéká horní a dolní dutou žilou do pravé síně, současně se plní krví okysličenou levá síň (krev do ní přivádějí z plic plicní.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Oběhová soustava u Člověka
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
Zpracoval: Mgr. Jakub Krček SOŠ PO a VOŠ PO Frýdek Místek.
Oběhová soustava.
Cévní soustava3 SRDCE, CÉVY.
Srdce Prezentace byla vytvořena s použitím obrázků Google a tohoto webu: vytvořil: Richard Jonáš.
Cévní systém lidského těla
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_07_28_Oběhová soustava, srdce OBĚHOVÁ SOUSTAVA, SRDCE.
Projekt: EU peníze školám registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_52_INOVACE_PŘ.36 Vytvořeno: únor 2013 Základní škola a mateřská škola.
OBĚHOVÁ SOUSTAVA II SRDCE, SLEZINA, BRZLÍK. STAVBA SRDCE.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodopis, srdce Ročník: 8.
Oběhová soustava srdce a cévy
VY_32_INOVACE_13_Oběhová soustava
Krevní oběh.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Srdce a jeho funkce v těle
VY_32_INOVACE_04-13 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_03
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Oběhová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_08_28_Dýchací soustava
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_15_01_krevní oběh.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KREVNÍ OBĚH (opakování)
Projekt: EU peníze školám registrační číslo: CZ / /21
Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Transkript prezentace:

Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka VY_52_INOVACE_01_17 Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka   Název materiálu – CÉVNÍ SOUSTAVA – KREVNÍ OBĚH Anotace – cílem prezentace se objasnit význam a typy krevního oběhu Autor – Mgr. Radek Hnilica Jazyk – čeština Očekávaný výstup – nakreslí a popíše funkci oběhové soustavy, definuje rozdíl mezi velkým a malým krevním oběhem, objasní pojem krevní tlak Speciální vzdělávací potřeby – žádné Klíčová slova – velký krevní oběh, malý krevní oběh, tlak krve Druh učebního materiálu – prezenatce Druh interaktivity – aktivita Stupeň a typ vzdělávání – základní vzdělávání, druhý stupeň Typická věková skupina – 12-15 let Celková velikost – 383kb

CÉVNÍ SOUSTAVA - KREVNÍ OBĚH

cévní soustava je tvořena cévami (tepny, žíly, vlásečnice) a ; cílem krevního oběhu je: zásobit tkáně živinami a kyslíkem odvádět zplodiny a oxid uhličitý rozvádět po těle hormony bránit tělo před infekcemi rozeznáváme dva krevní oběhy: 1) malý (plicní) krevní oběh 2) velký (tělní) krevní oběh

1) Malý (plicní) krevní oběh cílem je výměna plynů v krvi (kyslík, oxid uhličitý) oběh: srdce → plíce (okysličení krve) → srdce

MALÝ (PLICNÍ) KREVNÍ OBĚH 4) okysličení krve v plicích STAH 5) okysličená krev z plic do plicních žil → do levé síně 6) Z levé síně okysličená krev do levé komory 7) Z levé komory do srdečnice (aorta) do celého těla Z dolní a horní duté žíly neokysličená krev do pravé síně STAH 2) Neokysličená krev z pravé síně do pravé komory 3) Krev z pravé komory do plicní tepny → do plic

2) Velký (tělní) krevní oběh cílem je okysličení tkání v celém těle oběh: srdce (aorta) → tělo (mozek, játra, ledviny, střeva,žaludek, končetiny, …) → srdce (horní a dolní dutá žíla)

TLAK KRVE tlak krve na stěny cév měříme tlakoměrem Vyšetření: - tlak krve lze nahmatat na zápěstí nebo na krkavici (krční tepna) - zdravý člověk má přibližně 70 tepů za minutu

Literární zdroje http://humpolec.olx.cz/analogovy-tlakomer-rb-230-stetoskop-iid-58033903 Obrázky jsou dílem autora výukového materiálu