Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P05/6.11. 2012, Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P14/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu:Botanika –věda o rostlinách.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Biologie člověka Autor:
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH18/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Určování pH roztoku.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P04/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA.
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P01/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH02/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: CHEMICKÉ LÁTKY A JEJICH.
PLANKTON.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Prvoci Přírodopis VY_32_INOVACE_166, 9. sada, Př3 ANOTACE
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: KYSELINY A ZÁSADY Autor:
Oddělení: CHLOROPHYTA – zelené řasy
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH03/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PERIODICKÁ SOUSTAVA.
Řasy zelené.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Autor: Mgr. Eva Vrtišková Předmět:
Název šablony: Inovace v chemii52/CH12/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Přírodní látky Autor: Mgr.
Nižší rostliny Řasy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Hmyz Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Projevy.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
ŘASY MNOHOBUNĚČNÉ patří spolu se sinicemi k nejstarším obyvatelům planety nižší rostliny, mají vláknité tělo z mnoha buněk rostou ve vodě (mořské i sladké)
Rostliny - význam a jejich dělení.
Řasy červené a hnědé zdroj:www. cs.wikipedia.org/wiki/Ruduchy
Digitalizace výuky Příjemce
Název šablony: Inovace v chemii52/CH09/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: VODA Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Části rostlinného těla.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Číslo a název šablony klíčové aktivity
JEDNOBUNĚČNÉ ROSTLINY SINICE
Název šablony: Inovace v chemii52/CH25/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Uhlovodíky Autor: Mgr. Eva.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Opakování lišejníky, řasy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Živočichové rybníka a jeho okolí
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Mnohobuněčné organismy
CHLOROPHYTA – zelené řasy
NEJJEDNODUŠŠÍ ROSTLINY
„NIŽŠÍ ROSTLINY“ ŘASY.
Základní informace o patří mezi nižší rostliny - mají chloroplasty s chlorofylem - z vody, minerálních látek a CO 2 vyrábějí organické látky - uvolňují.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Projevy života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Řasy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o sytému a stavbě řas. Materiál je plně funkční.
VY_32_INOVACE_531 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
VY_52_INOVACE_53_Řasy – učební text
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Říše: Rostliny Podříše: Nižší rostliny
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Řasy zelené.
MNOHOBUNĚČNÉ ROSTLINY
Transkript prezentace:

Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P05/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI Autor: Mgr. Eva Vrtišková Předmět: PřírodopisTřída: VI. Tematický okruh: Přehled organismů Téma: Řasy Druh výukového materiálu: prezentace Použití ICT: interaktivní tabule, prezentace v.ppt, interaktivita Didaktické, metodické poznámky (popis použití výukového materiálu ve výuce): výklad Použité zdroje: - Přírodopis, učebnice pro šestý ročník ZŠ a primu víceletých gymnázií. FRAUS 2003, Plzeň. - Poznámky k učebnicím přírodopisu. Dostupné online z:

ZŠ Miličín Tyršovo náměstí 248 Mgr. Eva Vrtišková Přírodopis – 6. třída

ŘASY Nejstarší organismy Schopny fotosyntézy Nejjednodušší rostliny Rostou ve vodě i mimo vodu Různě velké Různé zbarvení Řasy zelené Řasy hnědé Řasy červené

Jednobuněčné řasy Zelené řasy Hlavně ve sladkých vodách Pohyblivé i nepohyblivé Pohyb pomocí bičíků = rostl. bičíkovci

Jednobuněčné zelené řasy Bičíkovci Krásnoočko Energii získává i příjmem rozpuštěných organických látek => podobnost s živočichy Pláštěnka Nepohyblivé Zelenivka Vznáší se ve vodě Zrněnka Ve vlhku mimo vodní prostředí Váleč koulivý Jednobuněčná řasa tvořící kolonie

Krásnoočko Označ následující Světločivná skvrna Pelikula Jádro Pulzující vakuola Bičík Chloroplasty

Mnohobuněčné řasy Zelené řasy Šroubatka Žabí vlas Hnědé řasy Mořské známé pod názvem chaluhy Červené řasy mořské

Vláknité kolonie Šroubatka Žabí vlas Tělo řas – stélka Rozmnožování dělením Potrava – voda s rozpuštěnými neústrojnými látkami a oxid uhličitý Zdroj obrázku:

Mořské řasy VIDEO

Mořské řasy V mořské vodě žijí zejména zelené řasy (některé se přizpůsobily životu na souši) Kromě zelených řas rostou ve slané vodě řasy červené (ruduchy) a hnědé (chaluhy) Stélky některých dosahují délky několika metrů Lidé je vytahují a suší, využívají je jako krmivo pro zvířata, hnojivo i jako potravinu. Zjisti co je agar a k čemu se používá.

Agar

Význam řas Při výživě uvolňují do vody kyslík – udržují rovnováhu plynů Krmivo pro zvířata Hnojivo Potravina

Doplňte následující text 1. Mezi jednobuněčné řasy patří: a) krásnoočko a šroubatka b) krásnoočko a zrněnka c) ruduchy a šroubatka 2. Tělo řas se nazývá ___________. 3. U zelených řas probíhá __________, protože ve svých buňkách obsahují zelené barvivo __________. 4. Řasy se rozmnožují __________. 5. Mezi mnohobuněčné řasy patří: a) váleč a žabí vlas b) pláštěnka a žabí vlas c) šroubatka a žabí vlas 6. Podle zbarvení rozdělujeme řasy na __________, __________ 7. Kolonii tvoří ________________. 8. Fotosyntéza je: a) přeměna jednoduchých látek na látky jednoduché b) vznik složitých látek z látek jednoduchých c) rozklad složitých sloučenin na látky jednodušší 9. Zakresli a popiš krásnoočko.

Zdroje obrázků nebo-cytokineze-micrasterias/profimedia jpg nebo-cytokineze-micrasterias/profimedia jpg zelene.jpg zelene.jpg ra.gif ra.gif