Třídění organismů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SYSTEMATICKÁ BIOLOGIE
Advertisements

Obecná biologie.
Projevy života, třídění organismů
Taxonomie Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Základy přírodních věd
M1: LESNICKÁ BOTANIKA BOTANICKÝ SYSTÉM A NÁZVOSLOVÍ ROSTLIN
SYSTÉM A TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ
Potravní vztahy.
Phascolarctos cinereus „Potravní specialista“
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Rostliny.
Biologie 1.E
O buňce a mikroskopování, vnější a vnitřní stavba rostlin
Rostlinné orgány - květ
Žahavci Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_309.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Hmyz Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Hmyz v lese Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Organismy v sadech a ovocných zahradách.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
Základní skupiny organismů
Základní skupiny organismů
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Úvod do zoologie. charakteristické znaky a vlastnosti buňka velikost tvar stavba: fagocytóza eukaryotní 10 – 100 μm, nejčastěji 10 – 20 μm různý – podle.
Obecné biologické principy
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s významem lesů v našich podmínkách,
Třídění organismů Filip Bordovský.
Systém a evoluce rostlin
Ekosystémy.
Úvod do systému rostlin
ČLOVĚK – MNOHOBUNĚČNÝ ORGANISMUS
Systematika rostlin.
Šablona: III/2 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_TOS_343 Jméno autora:
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
ČLOVĚK – MNOHOBUNĚČNÝ ORGANISMUS
INTEGROVANÝ VĚDNÍ ZÁKLAD III
Systematika rostlin.
Projevy života, třídění organismů
KRÁSY PŘÍRODY E Strackeová Lucie a Vacková Anežka.
Brouci Třída: Hmyz vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Třídění přírodnin.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Projevy života, třídění organismů
Třídění přírodnin.
Třídění živých organismů
Živé organizmy Součástí živé přírody jsou houby, rostliny, zvířata a lidí. Nazýváme je živé přírodniny nebo také živé organizmy.
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
Název prezentace (DUMu): Vlastnosti živých soustav
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.20_Zivoni_prostredi_trideni_organismu.
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Morfologie živočišných buněk
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Třídění živých organizmů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Taxonomie a binomická nomenklatura
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
Mapky přirozených ekosystémů z naší přírody
Jak třídíme organismy.
Transkript prezentace:

Třídění organismů

Obsah: Význam třídění organismů Zásady třídění organismů Zásady vědeckého názvosloví Přehled přirozeného systému živé přírody

Význam třídění organismů Taxonomie organismů hierarchické uspořádání taxonů do kategorií věda zabývající se taxony, teorií a praxí jejich třídění

Zásady třídění organismů Základní taxonomické jednotky Říše Kmen Oddělení Třída Řád Čeled´ Rod Druh

Říše: Rostliny Oddělení: Krytosemenné Třída: Dvouděložné Řád: Růžokvěté Čeled´: Růžovité Rod: Růže Druh: Růže šípková

Říše: Živočichové Kmen: Členovci Třída: Hmyz Řád: Brouci Čeled´: Slunéčkovití Rod: Slunéčko Druh: Slunéčko sedmitečné

Zásady vědeckého názvosloví latinský název taxonu rodové a druhové jméno Rod: Bělásek (Pieris) Druh:Bělásek zelný (Pieris brassicae)

Přehled přirozeného systému živé přírody Nadříše: Prvojaderní (Prokaryota) Říše: Nebuněční (praorganismy, viry) Říše: Prvobuněční (bakterie,sinice) Nadříše: Jaderní (Eukaryota) Říše: Rostliny Říše: Živočichové Říše: Houby

Poznáš který organismus je na obrázku ? Kmen: Žahavci Třída: Korálnatci 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Větevník mozkový