Jak psát a editovat text

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – odkazy (obsah, rejstřík) Typ:
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: EU Název: Typografická pravidla Autor: Mgr.
Olomouc, únor 2012.
Základní pravidla pro psaní textů
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: červen.
Základní typografická pravidla
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: červen.
Styly Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Maturitní otázka č. 12 Kristýna Kaňovská 4. A.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 6. Datum.
Nabídka karty Soubor Soubor. Nabídka karty Domů Domů práce se schránkou formátování písma zarovnávání formát čísel práce se styly práce s buňkami vyhledávání.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Téma: CorelDRAW - Textové objekty - 7. díl
MS WORD I. ZÁKLADNÍ EDITACE TEXTU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu.
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Word Textový editor.
Základy ovládání operačního systému III
Excel – vzorce.
Úvodem Práce s texty je jedna z nejčastěji používaných činností při práci na PC. Psaní a editace textu Formátování textu Tvorba dokumentu.
INFORMATIKA 8 Zásady pro úpravy textů III2 – I8- 14.
ANOTACEPrezentace obsahuje informace o elektronické komunikaci, využití u. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žáci si vytvoří ovou.
Textový editor Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Romana Zabořilová. Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu EU Peníze školám.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
EDITOR ROVNIC Mgr. Alena Tichá.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: duben.
Je to program (aplikace), který slouží k úpravám prostého textu.  Na rozdíl od textových procesorů, se kterými se často pletou, postrádají textové editory.
VY_32_INOVACE_F3-16 WORD AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ŘÍJEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: POPIS PROGRAMU MICROSOFT WORD Časová náročnost: cca 30 minut.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základy práce v textovém editoru Autor: Jaroslav.
KláVESNICE Informatika 5. třída.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Úvod  Při psaní vzorců se můžeme dopustit různých chyb.  Pokud se dopustíme chyby kterou Excel odhalí, bude nás informovat chybovým hlášením.  Chyby.
Anotace Žák se seznámí se základy psaní textu ve Wordu a pohyb po dokumentu. Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže napsat, opravit a smazat.
MATURITNÍ OKRUH Č. 12 TEXTOVÝ EDITOR
WORD 2010 Karta Domů, skupina Odstavec. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Editace textu O. Kánský Editace textu Psaní textu – vložení posloupnosti znaků Znaky –Tisknutelné znaky písmena, číslice, interpunkční znaménka,
Jak učit tvorbu textového dokumentu Milan Purkart.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 6. Datum.
Formátování ve Wordu bloky Textový editor - základní funkce Odstavec, bloky, úprava textu.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor - odstavec Typ: DUM - kombinovaný.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Psaní a editace textu Jindřich Terč.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jak učit tvorbu textových dokumentů
K čemu slouží Jak ho spustíme Hlavní pás karet Pracovní prostředí – nabídka tlačítka Office Jak správně psát Píšeme velká písmena Pohyb po dokumentu Typy.
 produkt od firmy Microsoft  je součástí kancelářského balíku Microsoft Office.  slouží k psaní textových dokumentů  funkce: -pořízení textu -pokročilá.
Tvorba textových dokumentů
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martin Jiřiště NÁZEV:VY_32_INOVACE_08C_17_uvod_do_html TEMA:Multimédia a grafika.
19 Word - úvod VY_32_INOVACE_19 autor:Mgr. Tomáš Polák identifikace:C třída:6. předmět:Inf anotace:Úvodní hodina kapitoly Word, žáci se seznámí se.
Tento projekt je financován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost prostřednictvím Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_10_16_word.
Jak opravit chyby při psaní.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název: Word, textový editor DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_03
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
KLÁVESNICE A MYŠ NA PC VY_32_INOVACE_06
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Word – textový editor.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Odstavec a jeho formát Autor: Mgr. Jiří Maršík
Základní editace textu
Word - základní typografická pravidla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Transkript prezentace:

Jak psát a editovat text Vypracovala: Anna Převrátilová

Úvodem Psaní je důležitá součást práce s textovými editory Velice často opomíjená Zvládat nejen používání textového editoru, ale také psaní a editaci textů Jedna ze tří částí tvorby textového dokumentu

Etapy tvorby textového dokumentu Psaní a editace textu Formátování textu Tvorba dokumentu

Jak postupovat? Vytvořit prostý text Formátování textu Žáci přemýšlí o obsahu, gramatice Vytvořit prostý text Formátování textu Děti se tolik nesoustředí , snadno se rozptýlí, pokud rychle střídají myšlenkové činnosti Žáci upravují vzhled dokumentu

Co je cílem? Nacházet klávesy Umět přepínat klávesnici Prohlédnout si klávesnici, vědět, kde jakou klávesu najdu a k čemu slouží. Nacházet klávesy Umět přepínat klávesnici PŘÍKLAD 1 Otevřete nový dokument a vytvořte pomyslný seznam hostů na večírek (alespoň 6 hostů). Každé jméno bude na vlastním řádku. Se jmény jako Jan VLK a Tereza NOVÁ si zřejmě poradíte snadno, ale pokuste se na klávesnici napsat i jména složitějším zápisem: Řehoř Müller, Taťjána Ústecká… PŘÍKLAD 2 Napište pod sebe vyjmenovaná slova po p (s, v, …).

Co je cílem? Nacházet klávesy Umět přepínat klávesnici Problémy při formátování Nacházet klávesy Umět přepínat klávesnici Pochopit funkci některých neviditelných znaků (konec odstavce, tabulátor) PŘÍKLAD Zadaný text upravte podle následujícího způsobu: …

Co je cílem? Nacházet klávesy Umět přepínat klávesnici Pochopit funkci některých neviditelných znaků (konec odstavce, tabulátor) Psát text bez typografických chyb

Co je cílem? Používat schránku pro přenos textu mezi soubory PŘÍKLAD V souboru bedna jsou napsány sloky písně Bedna od whisky a v souboru refrén je refrén písně. Vytvořte nový dokument, ve kterém bude celá písnička.

Co je cílem? Používat schránku pro přenos textu mezi soubory nástroje vyhledání a nahrazení textu PŘÍKLAD V daném dokumentu najděte slovo Klatovy. Kolikrát se v celém textu toto slovo nachází? Změňte toto slovo na Plzeň.

Matematické vzorce, rovnice Co je cílem? Vkládat netypické znaky a písmena z jiné abecedy Matematické vzorce, rovnice Chemické vzorce - Pomocí Editoru rovnic

Typografické chyby Každý delší text se skládá z odstavců PŘÍKLAD 1 Daný text rozdělte podle smysluplnosti do odstavců. PŘÍKLAD 2 Napište dopis z tábora rodičům nebo kamarádovi, aby obsahoval aspoň 3 odstavce.

Typografické chyby Klávesa ENTER Mezera mezi dvěma odstavci

Typografické chyby Mezera za interpunkčními znaménky Mezera vně uvozovek a závorek Mezera = jediný stisk mezerníku PŘÍKLAD V daném textu se vyskytuje mnoho „kosmetických“ vad. Najděte je a opravte je.

XXI MMVI 2419 Typografické chyby 1 ≠ l, nula ≠ velké O Římské číslice

Jak opravit chyby při psaní Chybné slovo opravíme, nepíšeme ho celé znovu Počítač píše tam, kde je kurzor a ne tam, kde je myš

Jak opravit chyby při psaní Umístil kurzor za chybné písmeno Písař napsal text a zjistil chybu Napsal správné písmeno a vrátil kurzor na původní místo Smazal špatné písmeno klávesou Backspace

Toto všechno vyžaduje: - dostatek času - přístup učitele při výběru vhodných cvičení, která budou děti bavit

Použitá literatura Vaníček, J. Přednášky z didaktiky informatiky a výpočetní techniky Vaníček, J., Řezníček, P. Informatika pro základní školy, 1.díl. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0196-7, 1.vydání Daňhelková, L. Microsoft Word pro školy. cvičebnice, Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0470-2, 1.vydání