Zajištění bezpečnosti potravin ve vztahu ke konečnému spotřebiteli

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení společnosti
Advertisements

Lisovna plastů, spol. s r.o.
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
Řízení jakosti, standardy
Technická InspekceTechničtí ExpertiCertifikaceŠkolení.
1 Zdroj: GfK SIS, ČR 2001, n = respondentů Hypermarkety: Kvalitní zboží (34%) Blízko domova (26%) Tento obchod vyhovuje (24%) Nízké ceny (23%) Příjemné.
Implementace SAP Business One
SYSTÉMY A CHARAKTERISTIKY ZEMĚDĚLSKÉ PRODUKCE
Nadpis Lexikon úspěšného podnikání aneb Jak rozjet svou firmu Jana Merunková.
Řízení jakosti Číslo předmětu: Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Školní stravování (úvod) MUDr. Petr Tláskal, CSc. Ing. Eva Šulcová Bc
Ing. Jaroslav Prachař Dětská obuv a značka kvality CZECH MADE.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.
Potravinová bezpečnost a soběstačnost Co změní novela zákona o potravinách? Žofínské fórum Marian Jurečka ministr zemědělství 16. října 2014.
Strategické plánování při zakládání spin-off
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Distribuční strategie
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Legislativa potravin Hejmalová Michaela.
Projekty PHARE v gesci odboru informatizace veřejné správy Ministerstva vnitra ČR PHARE 97 informační a komunikační systémy VS přednáší Ing. Tomáš Holenda.
Firemní kultura - změna motivační strategie
Pavel Štorkán předseda burzovní komory Českomoravské komoditní burzy Kladno Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR Špindlerův Mlýn 24. října.
JISTOTA VÝKONNOST VSTŘÍCNOST ORIENTACE NA BUDOUCNOST
Systém managementu jakosti QMS
Vliv energetické koncepce na obchodníka s energiemi Dr. Tomáš Křížek Ekonomický ředitel.
CO CO je to SKLIZENO ? Samoobslužná prodejna s opravdovými potravinami PROČ PROČ vzniklo SKLIZENO ? jako odpověď na vzrůstající poptávku zákazníků po potravinách.
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
UGO.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
DE Transformace skupiny E.ON v České republice Jelenovská
2. Právní předpisy k zajištění BOZP
DOBROVOLNÁ CERTIFIKACE DĚTSKÉ OBUVI PhDr. Vlasta Mayerová Česká obuvnická a kožedělná asociace Praha,
1 Mezinárodní konference Týden udržitelného rozvoje – Nové způsoby výroby – MPO, Praha, Prezentace firmy TOS KUŘIM - OS, a.s. Podklady pro vystoupení.
ANECT a.s. – představení společnosti
BIOPOTRAVINY.
Podnikatelské koncepce
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
1 Brno, Ing. Petr Fajmon Dopady liberalizace a legislativních změn na JMP,a.s.
JISTOTA VÝKONNOST VSTŘÍCNOST ORIENTACE NA BUDOUCNOST.
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Franchisa. Co je franchisa Za úplatu poskytnutí vyzkoušeného podnikatelského konceptu/modelu/ značky a podpory jiným podnikatelům. Podnikatel Franchisant.
Asociace energetických manažerů a Sdružení velkých spotřebitelů Ing. Aleš Valla Obchodní ředitel MORAVIA ENERGO, a.s. Nová pravidla vyhodnocování odchylek,
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Životní úroveň obyvatel v České republice
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
DISTRIBUCE.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Téma prezentace Jméno přednášejícího, funkce
Model strategie marketingového mixu
Prezentace společnosti CONTE spol. s r.o.. Základní informace/ Kdo jsmeInformace o majitelíchProč právě my/ Co umíme Jak zajistíme bezpečnost dodávek.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Logistický proces ve firmě Petr Hobža – Strážnické brambůrky SAP Business One Pavel Rumplík Obchodní ředitel.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zdravá výživa Ch_078_Zdravá výživa Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Ahold - jsme součástí velké korporace
Jištění kvality technologických procesů
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
„Hazard Analys and Critical Control Points „
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Distribuční politika klíčová slova
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
Prezentace společnosti CONTE spol. s r.o.
Transkript prezentace:

Zajištění bezpečnosti potravin ve vztahu ke konečnému spotřebiteli Ing. Pavel Mikoška, CSc AHOLD Czech Republic 23.05.2007

ROYAL AHOLD Sídlí v Amsterodamu v Holandsku V roce 1887 – otevřen první obchod Albert Heijn Obchodní aktivity v USA (72% obratu) a v Evropě (27% obratu) Jeden vedoucích obchodníků s potravinami v USA a nejvýznamnější obchodník s potravinam,i v Holandsku FAKTA & ČÍSLA 2006 Čistý prodej přibližně 44.5 miliardy EUR Počet zaměstnanců Více než 247,000 Počet obchodů (v roce 2005) 3,455 Anders Moberg President and CEO

AHOLD CZECH REPUBLIC - HISTORIE 1991: 6th May - Euronova a první suoermarket 1994: Diskontní formát 1995: Hypermarket compact PRIMA 1997: Distribuční centrum Olomouc 1998: Hypermarket Hypernova (Praha, Brno) 1999: 29th April - Ahold Czech Republic, a.s. 2000: 9th May, re-branding + = 2001: 9th May, re-branding + = 2001: Distribuční centrum Klecany 2003: Založení Ahold Central Europe 2005: První 3 supermarkety Albert na Slovensku První Albert franchising otevřený in Poland Akvizice Julius Meinl 2006: Ahold se rozhodl odprodat Ahold Polska and Ahold Retail Slovakia

POČET PRODEJEN

Co od potravin zákazník očekává Nasycení Dodání potřebného množství kalorií Dodání potřebného množství specifických látek (minerálů, vlákniny, vitamínů) Upevnění zdraví Potraviny mu nezpůsobí zdravotní potíže Příjemné zážitky při konzumaci Strávení příjemných chvil se společností Celkový stav pohody a rovnováhy v čase mezi jednotlivými jídly …………

Potraviny na cestě k zákazníkovi Upevnění zdraví Pěstování na poli Zpracování ve výr. závodě Transport Prodej na prodejně Transport Konečná Konzumace výrobku u zákazníka Domácí skladování a zpracování Transport

Jak vnímá kvalitu náš zákazník ? 1. Kvalitní prostředí prodejny Čistota Organizovanost Přehlednost a srozumitelnost nabídky 2. Kvalitní služba Vstřícný personál Krátké čekací doby Pozitivní odezva na reklamace 3. Kvalitní výrobky Zdravotní nezávadnost Čerstvost Sortimentní nabídka Cenová škála výrobků Co vidí a vnímá zákazník, vstoupí-li do prodejny? Jaké je prostředí prodejně, Čistota Organizovanost Přehlednost a srozumitelnost nabídky Jaká je kvalita poskytovaných služeb: Tj., že se zákazníkovi věnujeme a chováme se profesionálně Zdůrazněte pozitivní odezvu na reklamace Vstřícný personál Krátké čekací doby Pozitivní odezva na reklamace Jak kvalitní výrobky má možnost si nakoupit. Zdravotní nezávadnost Čerstvost Sortimentní nabídka Cenová škála výrobků Zdůrazněte , co hlavně můžeme v každé oblasti na prodejně ovlivnit – popř. uveďte konkrétní příklad.

Co je to KVALITNÍ výrobek? ZDRAVÍ Bezpečnost (zdravotní nezávadnost) Výživná hodnota Dietetická hodnota Energie ATRAKTIVITA Vůně Vzhled Chuť POTŘEBY ZÁKAZNÍKŮ Velikost balení Trvanlivost Jednoduchost přípravy Co tedy rozhoduje o kvalitě našich výrobků? Aby byla dosažena celková kvalita, výrobky musí být především zdravé, dále atraktivní a požadované zákazníkem Promluvte o vybraných vlastnostech z jednotlivých skupin: Co znamená, ZDRAVÉ, ATRAKTIVNÍ, ODPOVÍDAJÍCÍ POTŘEBÁM ZÁKAZNÍKŮ? Hlavní, nač se v prodejně musíme soustředit, je: Bezpečnost Vůně Vzhled, chuť …. Nyní zdůrazníme jeden ze znaků KVALITY výrobku – a to klíčový a nejdůležitější: Vysvětlete, že ZDRAVOTNÍ NEZÁVADNOST znamená, že výrobky neohrožují zdraví spotřebitelů Jaké jsou základní typy nebezpečí narušující zdravotní nezávadnost výrobků?

Definice základních procesů při řízení kvality Proces Zodpovědnost Výběr odpovídajících dodavatelů >>> AHOLD Odsouhlasení výrobkových specifikací >>> AHOLD&dodavatel Spolehlivý a kontrolovaný výrobní proces >>> dodavatel Kvalitní a bezpečný výrobek >>> dodavatel Spolehlivá a bezpečná logistika >>> dodavatel&AHOLD Kontrolovaný a bezpečný prodej >>> AHOLD Reakce na stížnosti zákazníků >>> AHOLD Chování zákazníků po nákupu >>> zákazník Chování zákazníku při přípravě a konzumaci >>> zákazník

AHOLD – komplexní přístup ke kvalitě Realizace konceptu od „farmy po vidličku“ EUREPGAP BRC, IFS ISO 22000 HACCP FARMÁŘ ZPRACOVATEL PRODEJNA SPOKOJENÝ ZÁKAZNÍK

Zákazník - rozhodující předpoklad úspěchu KDO je to ten který nejlépe rozumí potřebám zákazníků?? S absolutním respektem k velké zkušenosti všech výše jmenovaných si přesto myslíme, že je to právě prodejce, který nejlépe chápe skutečné potřeby a přání zákazníka. Dokáže je ale také odpovídajícím způsobem ovlivnit ?? Výrobce ? Velkoobchod ? Vláda ? Dovozce ? Farmář ?? Státní kontrolor ? Prodejce ?

Nejdůležitější – co znamená KVALITA pro naše zákazníky Celková funkce kvality jak ji vnímají naši zákazníci : CQI = consumer quality index CQI = A x B x C Příklad: Prostředí v našich prodejnách: A = 0,9 Kvalita poskytovaných služeb: B = 0,8 Kvalita výrobků : C = 0,7 CELKOVÁ kvalita podle zákazníka: CQI = 0,9 x 0,8 x 0,7 = 0,504 Ar. průměr = 0,80

Velký počet lidí „nevědí že nevědí“ 63% američanů věří, že mají dostatek informací a že rozumí až velmi dobře rozumí nutričním informacím na etiketách výrobků. Avšak, činy hovoří hlasitěji než slova: 72% říká, že „jestliže jídlo nechutná dobře, nebude jej jíst, a nezáleží na tom jak zdravé a výživné toto jídlo je“ 48% neví kolik kaloríí by se mělo denně konzumovat. Více než 80% neví kolik celkových tuků, karbohydrátů nebo sodíku by se mělo konzumovat v denní dávce 2000 kalorií. Source: Yankelovich Food For Life Study

Na začátku a na konci našeho přemýšlení musí být ZÁKAZNÍK Jaký je zákazníkův celkový životní styl Jaké jsou jeho stravovací návyky Dlouhý a zdravý život Jak s nakoupenými potravinami naloží Co si koupí ? Výrobce, obchodník, profesionální orgány a organizace, osvětové orgány a organizace, média, NGO, potravinářské komora, agrární komora , ministerstvo zemědělství, ministerstvo zdravotnictví, …..