Atmosféra klipu VY_32_INOVACE_Mul4r0111Mgr. Jakub Němec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Formátování odstavce v textovém editoru (Word)
Advertisements

Drama – vývoj a rozdělení
(Literární výchova - 7. ročník)
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Filmové vizuální efekty
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ÚKOL: MULTIMEDIÁLNÍ PROJEKT (VIDEO)
MULTIMEDIÁLNÍ GRAFICKÁ TVORBA
Komiks Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Plakát – kreativa 1 - barva VY_32_INOVACE_Mul4r0103Mgr. Jiří Mlnařík.
Elektronické prezentace Jiří Fejfar Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí - na závěr (pokud je nutno.
Branislav Šturmankin GPJP
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.13/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Tvorba prezentací v programu PowerPoint Autor: ing. Jaroslav Mochan
Teaser – trailer VY_32_INOVACE_Mul4r0106Mgr. Jakub Němec.
Výstupy z GIS Pojmy a typy výstupů, aneb pro koho, co a jak Ing. Jiří Fejfar, Ph.D.
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Jak učit práci s videem.. Body učiva k práci s videem: 1. Co jsou videosoubory. 2. Typy videosouborů. 3. Kvalita videosouborů. 4. Jak přehrávat videosoubory.
Science fiction & fantasy
Power Point– úvod Ing. Bohumil Bareš.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE II. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Filmový střih 1 VY_32_INOVACE_Mul4r0109Mgr. Jiří Mlnařík.
Atmosféra – montáž zvuku VY_32_INOVACE_Mul4r0113Mgr. Jiří Mlnařík.
Microsoft Powerpoint Microsoft Word.
Prezentační dovednosti
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
KASKÁDOVÉ STYLY 1. 2 PRVNÍ STANDARD (CSS1) BYL PŘEDSTAVEN V ROCE 1996, PROTO STARŠÍ PROHLÍŽEČE ("ČTYŘKOVÉ" VERZE) IE A NN KASKÁDOVÉ STYLY NEPODPORUJÍ.
3D modelář – užitý design VY_32_INOVACE_Design1r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
Atmosféra – rychlost záběru VY_32_INOVACE_Mul4r0112Mgr. Jiří Mlnařík.
Celtx – správa multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
Cvičná větvená prezentace, (která má za úkol podpořit vizuální a zvukovou představu o vybraném zvířeti. Na základě přečtení výrazu - názvu zvířátka se.
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Event management Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
DOBRODRUŽNÁ LITERATURA
Základy práce s videokamerou
Zásady správné prezentace
Filmový střih 2 - efekty VY_32_INOVACE_Mul4r0110Mgr. Jiří Mlnařík.
Jak sestavit referát „Kuchařka“ pro žáky.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Přechody a animace VY_32_INOVACE_7C21. Pravidlo Důležitý je obsah prezentace, přechody a animace mají být příjemným, nikoliv rušivým doplňkem! Nekombinovat.
Trailer VY_32_INOVACE_Mul4r0107Mgr. Jakub Němec.  Trailer je delší (někdy i pětiminutová) audiovizuální ukázka, jež má v nejbližších dnech nalákat diváka.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.04 Téma: PowerPoint Číslo.
Elektronická prezentace Alžběta Srnová Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí– na závěr (pokud je nutno.
Budování atmosféry multimediálního díla
Windows 7 Popis a ovládání Plocha II. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
GIMP Využití nástroje Cesty Michal Zerzáň
Napětí v literatuře.
Film 1 Viktorie Frühaufová 1.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Základní nastavení systému
Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání CZ.1.07/2.3.00/ Natoč to aneb S kamerou (třeba) na pokusy Předpokladem dobrého.
Naše skutečná a online identita - bezpečný internet ZŠ a MŠ Město Touškov.
Celtx – další nástroje scénáře VY_32_INOVACE_Mul4r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
25. září 2012 Hotel Mlýn Vílanec Zpracování videozáznamů Metodika v anglickém jazyce reg. č. CZ.1.07/1.3.50/
Obce v pohybu? Na webu! Vybrané poznámky k tvorbě videofilmů Seminář Parádní web 2013 úterý 21. ledna 2014.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektu
Modul ateliéru animace
VY_32_INOVACE_
DOBRODRUŽNÁ LITERATURA
Masová média jako mediální instituce
Média - jak s nimi a jak na ně?
VNÍMÁNÍ A PŘÍSTUPNOST PROSTŘEDÍ
Digitální učební materiál
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
TVORBA VIDEA Pinnacle Studio Michal Přidálek 3ma
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Publicistický styl Reportáž. Publicistický styl Reportáž.
Transkript prezentace:

Atmosféra klipu VY_32_INOVACE_Mul4r0111Mgr. Jakub Němec

 Každý klip, resp. trailer k filmu by měla mít podobné ladění jako film samotný – to je již dávno překonaná pravda. co nejširší publikum  Pokud chce v současnosti snímek zaujmout, tak musí oslovit co nejširší publikum, tedy musí být „sympatický“ příznivcům více žánrů.  Atmosféru lze snadno měnit pomocí všech činitelů  Atmosféru lze snadno měnit pomocí všech činitelů, které se ve výsledné ukázce mohou projevit.  Atmosféru prostředínáladu  Atmosféru prostředí, neboli náladu (tedy i videoklipu), dle odborné definice tvoří emocionální stav, který provází prožívání nějakého počitku či nějaké činnost. Atmosféra je dána osobní zkušeností jedince a jeho současným rozpoložením – tedy správně laděný trailer zaujme „připraveného“ člověka, aneb trailer na gore horor před romantickou komedií neuspěje. jedinec svou náladu přímo neovlivňuje  Důležité je, že jedinec svou náladu, neboli atmosféru kolem sebe, přímo neovlivňuje, ale definuje ji okolní prostředí. Atmosféra, ladění

střihem  Nejviditelnější je práce se střihem. Pokud chcete svou ukázku dynamizovat, zrychlíte střih. V melancholicky či romanticky laděných snímcích použijete spíše delší záběry bez zbytečného přepínání sekvencí. přizpůsobitkamerovým záběrům vhodnou formu  Střih se samozřejmě musí přizpůsobit kamerovým záběrům. Jakmile bude snímek točený styl „ruční kamera“, tak zběsilý střih by přidal pouze chaos, z něhož se nic nedovíte (i to se používá, např. u hororů „podle skutečných událostí“). Záleží na citlivém přístupu tvůrce traileru, aby zvolil vhodnou formu. obrazový filtr  V pozadí střihu a kamery stojí obrazový filtr, který zvolíte. Chcete-li, aby snímek vypadal ponuře, uberete obrazu ostrost a jas a ponoříte je do tajemného stínu. Veselé filmy budou hrát živými barvami. Pohádkové snímky mohou působit až kýčovitě díky pastelovým barvám, které se často užívají. hudba  Veškerou práci střihače musí podpořit vhodně zvolená hudba. K dynamickému snímku zvolíme spíše rockovější pojetí, popř. elektronická hudba, romantiku doplní spíše současná popová scéna a horor spíše něco do metalu nebo do škrábavých pazvuků. zvukové efekty dialogy  K hudbě patří samozřejmě zvukové efekty, do nichž zahrnujeme nejen využití různých zvukových fragmentů, ale i dialogy, které můžou jako voiceover podpořit vizuální stránku – většinou se vybírá ikonický projev hlavního hrdiny, zajímavý dialog atd. U akčních filmů a komedií narazíme na hláškování. Prvky klipu ovlivňující atmosféru

upoutat diváka něčím nečekaným  V současnosti je trendem upoutat diváka něčím nečekaným, tedy zbořit jednotlivá pravidla žánru.  Jako příklad můžeme uvést postoj, kdy k akčnímu snímku pustit vážnou hudbu, kterou divák nečeká, pomalé ikonické záběry na výbuchy a střelbu v slow motion, které nakonec vygradují ve velké a zběsilé finále. Tato technika lze využít ve většině žánrů a vhodně naladěný trailer pustit i před snímkem, který je žánrově úplně jinde.  Pro její „šokující“ užití však musíme znát prvky jednotlivých žánrů:  akční, sci-fi  akční, sci-fi – rychlý střih, dynamická hudba, heroické proslovy nebo vtipné hlášky  romantické, komedie, rodinné  romantické, komedie, rodinné – záběry na hlavní hrdiny, představení jejich problémů, dialogy podpořené „pohodovou“ hudbou  historické, výpravné  historické, výpravné – představení reálií, ukázky bitev, chorálová hudba  hororové  hororové – využití „lekacího“ střihu nebo naopak dlouhé záběry budující napětí, nápis „inspirováno skutečnou událostí“, představení hlavní premisy (zombie, duchové, psychologický) přizpůsobit velikosti celého snímku  Veškeré znaky se samozřejmě musí přizpůsobit velikosti celého snímku, tzn. záleží na tom, zda je snímek spíše komorní (klubový, artový), nebo se jedná o letní blockbuster. Znaky žánrů

 1) Porovnejte jednotlivé ukázky filmů. Hledejte využití jiných žánrových znaků, než jaké se od daných snímků očekávají.  2) Vytvořte na předem zvolený snímek trailer, který bude odpovídat níže uvedenému zadání:  a) rodinná komedie  b) horor  c) psychologické drama  d) sci-fi  e) romantický snímek  f) konverzační drama  g) melancholický snímek o smyslu života Úkol

Survival sci-fi snímek Gravitace

Komiksový film Muž z oceli

Fantasy snímek dle slavné literární předlohy Hobit: Šmakova dračí poušť

Drama o boji s nebezpečnou nemocí Nákaza

Komedie o muži, který má přes 500 dětí Delivery Man

Psychologické drama s akčními prvky Drive

Drama s prvky humoru řešící transsexuální problematiku Snídaně na Plutu

Katastrofický film s ústřední romantickou zápletkou Perfect Sense

Odkazy jsou směřovány na stránku youtube.com. Veškeré materiály jsou propagačního charakteru, jsou tedy volně šiřitelné. Zdroje