NOKIA POHLEDY DVOU STOLETÍ. Společenský řád ve společnosti n Míra rozvoje a společenský řád –racionalita –iracionální základ n Soutěživost –individuální.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Advertisements

managementu znalostí podle
Moravskoslezský automobilový klastr – integrátor aktivit podklad pro CI „Společně v automotive!“ Ladislav GLOGAR Výkonný ředitel klastru.
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám"
10. dubna 2013 Roztoky Prahy. Naši členové Minulost, současnost a budoucnost obchodu s TZB  Několik poznámek k 20. výročí založení Asociace odborných.
TKZ Polná spol. s r.o. od 1994 (1911) výrobce stavebního a nábytkového kování česká firma bez zahraniční spoluúčasti obrat - cca 210 mil. Kč počet zaměstnanců.
Jan Husák: Digitální výzvy 2012 „ICT z pohledu PS“
SVTP ČR v Jihomoravském kraji
Historické etapy vývoje managementu
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
Budoucnost energetiky ČR Aktualizace státní energetické koncepce Diskuse AEM – Poděbrady 18. a 19. března 2003.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Privatizace a liberalizace v energetickém průmyslu, ztráty a příležitosti v důlním průmyslu Balatongyörök, 29. duben 2006 Vilmos Holló ředitel majetkové.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY DNEŠKA Stanislav Polouček International School of Management Prešov, Slovakia.
Jaderná energie.
Základy marketingu šestá přednáška
Liberalizovaný trh s elektrickou energií
Společenské a hospodářské prostředí
Marketingové prostředí
Bakalářský studijní program Elektrotechnika Obor  Aplikovaná a komerční elektronika Oborová katedra  Katedra elektroniky.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Společenské a hospodářské prostředí
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
CZ / /0045 Centrum podpory talentů České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická Agentura VEREMA, RLC, SofCon, WAGO, BAEL.
1.Obsah marketingového řízení
ÚTVAR TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Praxe centra pro transfer technologií Pomoc komerčnímu uplatnění poznatků vznikajících na VUT v Brně Seminář k třetí roli VŠ.
Inovace (v) Modelu Excelence EFQM
Energetika České republiky a její vyhlídky po vstupu do EU Ing. Martin PECINA, MBA Náměstek ministra Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Liberalizace energetiky a její vliv na PRE
marketingové poradenství
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Pozice průmyslových spotřebitelů elektřiny Podzimní konference AEM 9/2007 K.Šimeček předseda předsednictva SVSE.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Regionální inovační strategie Moravskoslezského kraje
knowledge management, řízení znalostí, management znalostí
Leaderem ve schopnosti být společensky zodpovědný ? Libor Malý, Adato Paradigma o.s
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Management - Organizování
Management - Organizování
Projekt diplomové práce.  Vedoucí práce:  prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.  Autor práce  Jakub Zatloukal (UČO )
Projekt DP – POT MKH DIS1 téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku autor: Petr Kuchař,
Model strategie marketingového mixu
Projekt BP – POT MKH DIS1 téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku autor: Petr Kuchař,
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE (RIS) PETR CHLÁDEK.
1 HR ve věku změn: výzvy trhu práce a Průmysl 4.0 Bohdan Wojnar, člen představenstva ŠKODA AUTO
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Model struktury strategického managementu
Energetický průmysl. Co to je? Energetika je průmyslové odvětví, které se zabývá získáváním, přeměnou a distribucí(rozdělování) všech forem energie Jedná.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Uhelný průmysl v Evropě nová publikace EURACOAL Dr. Renata Eisenvortová Manažer evropských záležitostí Czech Coal a.s. Člen výkonného výboru EURACOAL Těžební.
VYHODNOCENÍ EKONOMICKÉ VÝKONNOSTI STAVEBNÍ FIRMY
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Podklady pro zpracování semestrální práce
Ing. Veronika Dostálková MBA
Digitální učební materiál
Podpora škol v rámci realizace dalšího vzdělávání v JMK
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
Ekonomika malých a středních podniků
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

NOKIA POHLEDY DVOU STOLETÍ

Společenský řád ve společnosti n Míra rozvoje a společenský řád –racionalita –iracionální základ n Soutěživost –individuální –skupinová

Tampere 1865 n Frederik Idestam –levnější technologie z Německa –mezinárodní ocenění a expanze firmy n Konkurence –lesní průmysl –Serlachius of Mantaa (stoletý konkurent) –členství v asociacích

Energetika n Gustaf Fogelholm –nenasycený trh –výroba elektřiny –1. světová válka –uzavření ruského a německého trhu s papírem, expanze do Evropy a USA

n Výroba papíru ztrátová, přesto pokračuje n Expanze energetiky, vodní elektrárna, záměr výstavby jaderné

n Firma rozdělena na 3 části: –těžba –lesní průmysl a výroba kabelů –elektrická energie a elektronika –druhý největší producent papíru na světě v 1990

Intervence státu n Hospodářská krize v 90. letech, přesto podpora firem zasahujících do světového obchodu n Jorma Ollila, původně ředitel malé ale velmi úspěšné pobočky zabývající se mobilními telefony

Strategie Nokia

Strategie Nokia II.

Peter Drucker n Znalosti n Knowledge workers n Rozhodovací procesy n Inovace

Znalostní management a podpora rozhodování n Při rozhodování - kombinují se různé druhy dat a znalosti n Následně se generují nové znalosti n Integrace - mnohem komplexnější podpora n Jedna z oblastí, které znalostní management ovlivňuje

Znalostní management n Pracovníci disponující znalostmi - aktivum organizace n Vliv na Nokii –podpora znalostí –worldwide research centres –tlak na zvyšování výkonnosti a flexibilitu

Metodiky reegineringu v Nokia n n Davenport   vize a cíle   identifikace podnikových procesů   poznání a měření procesů   informační technologie   prototypování procesů   implementace procesů n n analogie: vize a cíle, které jsou plánovány jako strategie vedení za účelem dosažení hodnot. (obr.2).

Výzvy n Konfrontace Nokia s trendy n Chování Nokie v budoucnosti??? –Možné přehřátí trhu –Inovace, R&D, znalosti, flexibilita směrem k zákazníkům –Hledání nových trhů