Inovace vzdělávání v regionu Morava a Slezsko. Představení projektu VIRTUNIV. Konference SCO´ – BRNO Danuše BAUEROVÁ EkF VŠB-TU Ostrava
Projekt VirtUniv tří fakult tří vysokých škol Moravskoslezského kraje - SYSTÉMOVÝ přístup Autor prezentace: Danuše BAUEROVÁ VŠB-TUO, EkF, Ostrava Konference BELCOM´02 Praha,
Spolupráce tří fakult tří vysokých škol Ekonomická fakulta VŠB-TUO, Ostrava Přírodovědecká fakulta OU, Ostrava Obch.- podnikatelská f. SU, Karviná
INTEGRAČNÍ EFEKTY: Spolupráce lidí s pohledy na problematiku Z RŮZNÝCH STRAN VZNIKÁ něco NOVÉHO, KVALITATIVNĚ VYŠŠÍHO Synergický efekt
3 SLOŽKY virtuální univerzity TECHNICKÉ zabezpečení PERSONÁLNÍ zabezpečení INSTITUCIONÁLNÍ zabezpečení
EkF VŠB-TUO: od : INSTITUT INOVACE VZDĚLÁVÁNÍ CÍLEM nového pracoviště je ROZŠÍŘENÍ MOŽNOSTÍ a ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ
3 SLOŽKY virtuální univerzity TECHNICKÉ zabezpečení PERSONÁLNÍ zabezpečení INSTITUCIONÁLNÍ zabezpečení
3 SLOŽKY virtuální univerzity TECHNICKÉ zabezpečení PERSONÁLNÍ zabezpečení INSTITUCIONÁLNÍ zabezpečení
Vzdělávání pracovníků pomůže zabezpečit realizaci PROCESŮ eLearningu: Proces přípravy vzděláváníProces přípravy vzdělávání Proces vzděláváníProces vzdělávání Proces administrace vzděláváníProces administrace vzdělávání SYSTÉMOVÝ přístup: Význam PROJEKTOVÉHO a PROCESNÍHO řízení v projektech eLearningu
Celoživotní vzdělávání 2. ETAPA: RESTRUKTURALIZACE studia 1. ETAPA: PRACOVNÍCI fakulty Celoživotní vzdělávání
PERSONÁLNÍ ZABEZPEČENÍ virtuální univerzity Grant FRVŠ Zvyšování odbornosti učitelů VŠ v oblasti využití ICT pro e-Learning
Prezentace 4 ročníků
FRVŠ: VIRTUNIV 2006 pouze podáno, noví partneři: VIRTUNIV – Zvyšování odbornosti VŠ učitelů regionů Morava a Slezsko v oblasti mobilního vzdělávání 1)EkF VŠB-TU, Ostrava 2)PF OU, Ostrava 3)Slezská univerzita, Opava; OPF, Karviná 4)+ FEI VŠB_TU, Ostrava 5)+ FI MUNI, Brno
Konkrétní VÝSTUPY Realizace pravidelně měsíčně konaných odborných seminářů a workshopů. Zvýšení potřebné odbornosti a kompetencí pedagogů pěti fakult čtyř vysokých škol rozsáhlého regionu. Následné zvýšení kvality vzdělávací činnosti na participujících vysokých školách. Snížení hladiny bariér v přístupu ke vzdělání pro rozličné skupiny populace. Prezentace řešení a výsledků Projektu na portálu
ESF – pouze podáno Informační a komunikační technologie jako nástroj pro rozvoj systému, struktury a kvality vzdělávání Žadatel: (EkF) VŠB-TUO Spoluřešitelé: PF OU, Ostrava FI MUNI, Brno OPF SLU Karviná Kafira, o.s. (zrakově handicapovaní)
TaRP VIRTUNIV II Vedení pedagogů DISTANČNĚ v CMS Moodle EkF VŠB-TUO, FEI VŠB-TUO, Ostrava EkF VŠB-TUO, FEI VŠB-TUO, Ostrava OPF SLU OpavaOPF SLU Opava OU, OstravaOU, Ostrava UHK, Hradec KrálovéUHK, Hradec Králové VŠE´, PrahaVŠE´, Praha Příprava studijního oboru KIPM k akreditaci v distanční formě
Současná etapa zapojování dalších pracovníků STUDIJNÍ PŘEDMĚT eLEARNINGOVÝ KURZ Cesta k cíli Kurz pro pedagogy v Moodlu: „Elektronická podpora vzdělávání“
STUDIJNÍ PŘEDMĚT eLEARNINGOVÝ KURZ Studijní OPORY (šablony MS Word) Animovaný VÝKLAD (šablony MS PowerPoint) KOMUNIKACE (nástroje CMS Moodle) TESTOVÁNÍ (nástroje CMS Moodle)... PODPORA Pilotně ověřeno! Podpora instituce Technická podpora Metodologic ká podpora Odborná školení Šablony MS Word Šablony MS PPT Šablony Moodle Tvorba pod vedením Osobní konzultace Hrátky s Moodlem Kurz PKS v Moodlu CMS MOODLE...
Kurz pro pedagogy: Elektronická podpora vzdělávání (v prostředí, v němž sami budou vzdělávat) Kurz pro pedagogy: Elektronická podpora vzdělávání (v prostředí, v němž sami budou vzdělávat) Příprava vzdělávacích OBJEKTŮ (metodické šablony) Příprava vzdělávacích OBJEKTŮ (metodické šablony) Sestavování KURZŮ z objektů, doplňování kontextem a aktivitami Sestavování KURZŮ z objektů, doplňování kontextem a aktivitami Naklonování šablony kurzu Naklonování šablony kurzu Přidělení již začatého kurzu každému pedagogovi Přidělení již začatého kurzu každému pedagogovi Po jednom sezení prohlásí: „V pondělí mohu mít studenty!“ Po jednom sezení prohlásí: „V pondělí mohu mít studenty!“
Hlavní výhody tohoto přístupu Všestranný systém operativní PODPORY. Všestranný systém operativní PODPORY. JEDNODUCHOST a přístupnost koncepce. JEDNODUCHOST a přístupnost koncepce. PŘÁTELSKÉ prostředí Moodlu. PŘÁTELSKÉ prostředí Moodlu. V podstatě vše, co je žádoucí pro webové vzdělávání, je IHNED k dispozici. V podstatě vše, co je žádoucí pro webové vzdělávání, je IHNED k dispozici. Pedagog OKAMŽITĚ vidí výsledky své práce. Pedagog OKAMŽITĚ vidí výsledky své práce.
Základní PROFIT z tohoto přístupu eLearningová komunita učitelů se naprosto přirozeně ROZRŮSTÁ, eLearningová komunita učitelů se naprosto přirozeně ROZRŮSTÁ, nedochází k ROZLADĚNÍ z nefungování, z čekání, až bude naprogramováno to, co pedagog potřebuje, nedochází k ROZLADĚNÍ z nefungování, z čekání, až bude naprogramováno to, co pedagog potřebuje, akademická obec se svou praktickou prací UČÍ, co je to eLearning. akademická obec se svou praktickou prací UČÍ, co je to eLearning.
…UČILI MÉNĚ… … SE UČILI VÍCE… Děkuji za pozornost! Danuše BAUEROVÁ EkF VŠB-TU Ostrava