Inovace vzdělávání v regionu Morava a Slezsko. Představení projektu VIRTUNIV. Konference SCO´05 25. – 26. 5. 2005 BRNO Danuše BAUEROVÁ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

Uplatnění eLearningu na českých univerzitách - desetiletá historie
IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Brno: NANOcontact – partnerské sítě1 Vzdělávací a kontaktní středisko pro průmyslové nanotechnologické úpravy povrchů CZ.1.07/2.4.00/
Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně Virtuální vzdělávací prostředí na FaME UTB ve Zlíně E-learn 2002 Žilina 5. – 6. února 2002 E-learn.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Setkání kontaktních osob Praha Marta Rybičková.
Projekt Virtuální univerzita tří fakult - SYSTÉMOVÝ přístup Danuše BAUEROVÁ VŠB-TUO, EkF, Ostrava eLearn2002, Žilina, únor 2002.
Vznik Regionálního centra celoživotního technického vzdělávání při VŠB – TUO Česká republika, VŠB-Technická univerzita Ostrava Regionální centrum celoživotního.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Distanční studium na OPF SU František Koliba Petr Korviny.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Studijní programy a LMS František Koliba Petr Korviny Katedra Informatiky OPF v Karviné SU v Opavě
Představení projektu Rozvoj kompetencí managementu a pracovníků VŠ MSK (s podporou ICT), CZ.1.07/2.2.00/ Prezentace projektu na společném.
Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě
Jindřichův Hradec, , Strategie uplatnění eLearningu ve vysokoškolské výuce Danuše BAUEROVÁ VŠB-TUO, EkF, Ostrava
Petr Korviny SCO 2007 Brno Usnadnění tvorby elektronických studijních textů pro distanční vzdělávání Petr Korviny
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace Operační program Rozvoj lidských zdrojů Opatření 3.2.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Úvod Proč studovat informatiku?
ELearning na FIM UHK Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
Animace a eLearning Petr Korviny SCO 2006, Brno. Úvod Animace Animace Výhody (názornost, vhodnost nasazení pro výuku počítačových programů a dovedností,
Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR Číslo projektu – CZ /0024 Zřízení vzdělávacího střediska zařazeného do sítě Science.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Studium eLearningovou formou na Obchodně podnikatelské fakultě Slezské univerzity v Karviné Petr Korviny, Jaroslav Ramík
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
ELearning na Obchodně podnikatelské fakultě Slezské univerzity v roce 2005 Petr Korviny, František Koliba
Úvod Proč studovat informatiku?
Opava Modulární systém studijních programů na vysokých školách v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
E-learning na Pedagogické fakultě MU z hlediska potřeb studentů a učitelů Tamara Váňová, KAJ PdF MU.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Opava Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
Představení projektu Ing. Martin Pokorný a řešitelský tým VŠB-TU Ostrava.
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Ostravská univerzita (1991 → )
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Seminář pro výchovné poradce SŠ
Rozvoj výuky cizích jazyků
E-learningový kurz e-learningu
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Rozvoj vzdělávání na Slezské univerzitě v Opavě CZ /0. 0/0
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

Inovace vzdělávání v regionu Morava a Slezsko. Představení projektu VIRTUNIV. Konference SCO´ – BRNO Danuše BAUEROVÁ EkF VŠB-TU Ostrava

Projekt VirtUniv tří fakult tří vysokých škol Moravskoslezského kraje - SYSTÉMOVÝ přístup Autor prezentace: Danuše BAUEROVÁ VŠB-TUO, EkF, Ostrava Konference BELCOM´02 Praha,

Spolupráce tří fakult tří vysokých škol Ekonomická fakulta VŠB-TUO, Ostrava Přírodovědecká fakulta OU, Ostrava Obch.- podnikatelská f. SU, Karviná

INTEGRAČNÍ EFEKTY: Spolupráce lidí s pohledy na problematiku Z RŮZNÝCH STRAN VZNIKÁ něco NOVÉHO, KVALITATIVNĚ VYŠŠÍHO Synergický efekt

3 SLOŽKY virtuální univerzity TECHNICKÉ zabezpečení PERSONÁLNÍ zabezpečení INSTITUCIONÁLNÍ zabezpečení

EkF VŠB-TUO: od : INSTITUT INOVACE VZDĚLÁVÁNÍ CÍLEM nového pracoviště je ROZŠÍŘENÍ MOŽNOSTÍ a ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ

3 SLOŽKY virtuální univerzity TECHNICKÉ zabezpečení PERSONÁLNÍ zabezpečení INSTITUCIONÁLNÍ zabezpečení

3 SLOŽKY virtuální univerzity TECHNICKÉ zabezpečení PERSONÁLNÍ zabezpečení INSTITUCIONÁLNÍ zabezpečení

Vzdělávání pracovníků pomůže zabezpečit realizaci PROCESŮ eLearningu: Proces přípravy vzděláváníProces přípravy vzdělávání Proces vzděláváníProces vzdělávání Proces administrace vzděláváníProces administrace vzdělávání SYSTÉMOVÝ přístup: Význam PROJEKTOVÉHO a PROCESNÍHO řízení v projektech eLearningu

Celoživotní vzdělávání 2. ETAPA: RESTRUKTURALIZACE studia 1. ETAPA: PRACOVNÍCI fakulty Celoživotní vzdělávání

PERSONÁLNÍ ZABEZPEČENÍ virtuální univerzity Grant FRVŠ Zvyšování odbornosti učitelů VŠ v oblasti využití ICT pro e-Learning

Prezentace 4 ročníků

FRVŠ: VIRTUNIV 2006 pouze podáno, noví partneři: VIRTUNIV – Zvyšování odbornosti VŠ učitelů regionů Morava a Slezsko v oblasti mobilního vzdělávání 1)EkF VŠB-TU, Ostrava 2)PF OU, Ostrava 3)Slezská univerzita, Opava; OPF, Karviná 4)+ FEI VŠB_TU, Ostrava 5)+ FI MUNI, Brno

Konkrétní VÝSTUPY Realizace pravidelně měsíčně konaných odborných seminářů a workshopů. Zvýšení potřebné odbornosti a kompetencí pedagogů pěti fakult čtyř vysokých škol rozsáhlého regionu. Následné zvýšení kvality vzdělávací činnosti na participujících vysokých školách. Snížení hladiny bariér v přístupu ke vzdělání pro rozličné skupiny populace. Prezentace řešení a výsledků Projektu na portálu

ESF – pouze podáno Informační a komunikační technologie jako nástroj pro rozvoj systému, struktury a kvality vzdělávání Žadatel: (EkF) VŠB-TUO Spoluřešitelé: PF OU, Ostrava FI MUNI, Brno OPF SLU Karviná Kafira, o.s. (zrakově handicapovaní)

TaRP VIRTUNIV II Vedení pedagogů DISTANČNĚ v CMS Moodle EkF VŠB-TUO, FEI VŠB-TUO, Ostrava EkF VŠB-TUO, FEI VŠB-TUO, Ostrava OPF SLU OpavaOPF SLU Opava OU, OstravaOU, Ostrava UHK, Hradec KrálovéUHK, Hradec Králové VŠE´, PrahaVŠE´, Praha Příprava studijního oboru KIPM k akreditaci v distanční formě

Současná etapa zapojování dalších pracovníků STUDIJNÍ PŘEDMĚT eLEARNINGOVÝ KURZ Cesta k cíli Kurz pro pedagogy v Moodlu: „Elektronická podpora vzdělávání“

STUDIJNÍ PŘEDMĚT eLEARNINGOVÝ KURZ Studijní OPORY (šablony MS Word) Animovaný VÝKLAD (šablony MS PowerPoint) KOMUNIKACE (nástroje CMS Moodle) TESTOVÁNÍ (nástroje CMS Moodle)... PODPORA Pilotně ověřeno! Podpora instituce Technická podpora Metodologic ká podpora Odborná školení Šablony MS Word Šablony MS PPT Šablony Moodle Tvorba pod vedením Osobní konzultace Hrátky s Moodlem Kurz PKS v Moodlu CMS MOODLE...

Kurz pro pedagogy: Elektronická podpora vzdělávání (v prostředí, v němž sami budou vzdělávat) Kurz pro pedagogy: Elektronická podpora vzdělávání (v prostředí, v němž sami budou vzdělávat) Příprava vzdělávacích OBJEKTŮ (metodické šablony) Příprava vzdělávacích OBJEKTŮ (metodické šablony) Sestavování KURZŮ z objektů, doplňování kontextem a aktivitami Sestavování KURZŮ z objektů, doplňování kontextem a aktivitami Naklonování šablony kurzu Naklonování šablony kurzu Přidělení již začatého kurzu každému pedagogovi Přidělení již začatého kurzu každému pedagogovi Po jednom sezení prohlásí: „V pondělí mohu mít studenty!“ Po jednom sezení prohlásí: „V pondělí mohu mít studenty!“

Hlavní výhody tohoto přístupu Všestranný systém operativní PODPORY. Všestranný systém operativní PODPORY. JEDNODUCHOST a přístupnost koncepce. JEDNODUCHOST a přístupnost koncepce. PŘÁTELSKÉ prostředí Moodlu. PŘÁTELSKÉ prostředí Moodlu. V podstatě vše, co je žádoucí pro webové vzdělávání, je IHNED k dispozici. V podstatě vše, co je žádoucí pro webové vzdělávání, je IHNED k dispozici. Pedagog OKAMŽITĚ vidí výsledky své práce. Pedagog OKAMŽITĚ vidí výsledky své práce.

Základní PROFIT z tohoto přístupu eLearningová komunita učitelů se naprosto přirozeně ROZRŮSTÁ, eLearningová komunita učitelů se naprosto přirozeně ROZRŮSTÁ, nedochází k ROZLADĚNÍ z nefungování, z čekání, až bude naprogramováno to, co pedagog potřebuje, nedochází k ROZLADĚNÍ z nefungování, z čekání, až bude naprogramováno to, co pedagog potřebuje, akademická obec se svou praktickou prací UČÍ, co je to eLearning. akademická obec se svou praktickou prací UČÍ, co je to eLearning.

 …UČILI MÉNĚ… … SE UČILI VÍCE… Děkuji za pozornost! Danuše BAUEROVÁ EkF VŠB-TU Ostrava