Jindřichův Hradec, 25. 6. 2004 Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář IVIG 2008, Kde plagiátorství začíná Moravská zemská knihovna Brno Mgr. Jana Nejezchlebová
Advertisements

Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Informační gramotnost na středních školách
Služby čtenářům a uživatelům Dětští čtenáři
Informační vzdělávání uživatelů Co je nového?. Vznik sekce IVU při SDRUKu Přehled aktivit Přehled aktivit Odborné semináře Brno – duben 2010 Brno – duben.
Spolupráce se vzdělávacími institucemi. Projekt iYouth – Modely integrace a prevence sociálního vyloučení: podpora migrantské mládeže je spolufinancován.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Seminář knihoven okresu Vsetín MVK Vsetín, Trendy rozvoje knihoven ve Zlínském kraji se zaměřením na malé knihovny.
Jak změnit obecní knihovnu v informační centrum obce Metodický návod výstup z projektu Knihovna – informační centrum obce.
ArtParty uvádí. CM (Community Music ltd.) je nezisková organizace zaměřená na moderní hudbu. Sídlí v Londýně a úspěšně působí již od roku Cílem.
1. Gymnázium Oty Pavla Základní údaje
Knihovny současnosti 2011 České Budějovice
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
Role školního koordinátora EVVO
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
REGIONÁLNÍ FUNKCE KNIHOVEN Pomoc nebo omezení ? Definice RF knihovny Funkce, v jejichž rámci krajská knihovna a další pověřené knihovny, poskytují základním.
Spolupráce knihoven paměťových institucí ve Zlínském kraji Jan Kaňka | Krajská knihovna Františka Bartoše Zlín.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
21 dobrých důvodů pro dobré knihovny – Příspěvek Goethe-Institutu k odbornému dialogu a k výměně mezi knihovníky ve Střední a Východní Evropě a v Pobaltí.
I sss I nternet, elektronické informační zdroje a s lužby pro o s oby se s pecifickými potřebami v knihovnách Zlata Houšková, Jana Vejsadová Internet ve.
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Informační vvzdělávání v knihovnách Lída Švíková.
Informační a poradenské centrum v Havlíčkově Brodě a spolupráce s veřejnými knihovnami Modelový program podpory slaďování profesního a rodinného života.
Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Společné zařízení Centra pro otázky životního prostředí UK, Fakulty humanitních studií UK, Fakulty sociálních.
Jsou muzejní knihovny knihovnami veřejnými? Jarmila Okrouhlíková Knihovna UPM
Knihovny v pavučině spolupráce, Jindřichův Hradec Barbora Ramajzlová Asociace knihoven vysokých škol ČR - kroky ke.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Marketingová strategie veřejné a univerzitní knihovny
Aktuální problémy vysokoškolských knihoven 21.předsednictvo RVŠ – Pracovní komise pro VŠ knihovny PhDr.Miloslava Faitová ZČU v Plzni.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
Umí knihovny zaujmout čtenáře?
MU, Umí knihovny zaujmout čtenáře? Standard VKIS - změny.
VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ 1148/09 Kutná Hora ŽADATEL: Denisa Divišová
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
Projekt ERNIE Moravská zemská knihovna Mgr. Jan Lidmila.
Koncepce rozvoje regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v letech Porada ředitelů pověřených knihoven JMK, Mgr. Adéla Dilhofová.
Výkon regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v roce 2014 v celostátním srovnání Porada ředitelů pověřených knihoven Jihomoravského kraje Městská knihovna.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
Kvalita života Chybí zázemí pro setkávání lidí Chybí setkávání a společně trávený čas lidí, jako prostředek komunikace, posilování sociálních vazeb atd.
KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ V JIHOMORAVSKÉM KRAJI
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
Projekt Podpora práce učitelů - PPUČ
MAP – Místní akční plán ORP RK
Metodické centrum pro výstavbu a rekonstrukci knihoven
Knihovna Kroměřížska Odborný seminář
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Informační gramotnost
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Školní knihovny součástí krajského systému knihoven (?)
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Vítejte na třetí místní konferenci
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Kariérové poradenství a podnikavost
Transkript prezentace:

Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …

Jindřichův Hradec, Obsah prezentace Úvod Vzájemné srovnání Společné úkoly – co chceme ? Okruhy spolupráce VK a ŠK Situace v regionu V čem by měla být změna ?

Jindřichův Hradec, Úvod Tradice Souvislosti Vzájemná potřeba Změny po roce 1990

Jindřichův Hradec, Vzájemné srovnání (pozitiva) Veřejné knihovny – kvalitní fondy informačních dokumentů – profesionální personál – prostorové a technické vybavení – pestrost nabízených aktivit – zajištění potřeb a požadavků pro výuku i volný čas

Jindřichův Hradec, Vzájemné srovnání (pozitiva) Školní knihovny – propojení s výukou – možnost působení na žáky každodenní, systematická – motivace žáků – prostor pro prezentaci výsledků práce v knihovně (studijní, čtenářské)

Malujeme na papír i na keramiku, soutěžíme, povídáme o knížkách KMJS ve Žďáru n. Sáz. MěK v Třebíči

Jindřichův Hradec, Není co řešit, ale … přece jen problémy ? Veřejné knihovny: – nelze zajistit systematičnost – počet škol přesahuje kapacity VK – není bezprostřední vazba na výuku – spektrum povinností a požadavků na VK – mylný pocit „ohrožení“

Jindřichův Hradec, Není co řešit, ale … přece jen problémy ? Školní knihovny: – exkurze případně návštěva besedy ve VK za školní rok stačí – zajištění požadavku předepsaného osnovami – nedostatečná komunikace – postoj „nemáme čas“

Výstava Svět Anny Frankové – odkaz pro současnost MěK Blansko

Jindřichův Hradec, Profil uživatele ŠK (ICŠ) Žáci a učitelé (příp. ostatní zaměstnanci) Rozhodujícím faktorem je výukový program a specializace školy Charakteristické: vyhraněné (záleží na typu školy) informační potřeby a zájmy Zájmové aktivity (doplňující faktor)

Jindřichův Hradec, Školní knihovnu ovlivňuje Počet žáků školy Specializace školy Vzdálenost veřejné knihovny Velikost místa, kde škola působí Finanční a prostorové podmínky Přístup vedení školy

Jindřichův Hradec, Gymnázium Brno, Vídeňská 47

Jindřichův Hradec, Společné úkoly – co chceme ? Rozvíjet čtenářskou gramotnost Rozvíjet informační gramotnost žáků i pedagogů Podporovat informační zázemí a atmosféru ve škole

Jindřichův Hradec, Společné úkoly – co chceme ? Rozvíjet netradiční formy práce s knihou, literaturou Podporovat týmovou spolupráci, toleranci Vytvářet prostor pro komunikaci, setkávání

Využívání tradičních i elektronických informačních zdrojů

Jindřichův Hradec, Okruhy spolupráce knihoven Odborná knihovnická pomoc – konzultace, poradenství – semináře – výměny zkušeností – knihovnické kurzy

Jindřichův Hradec, Okruhy spolupráce VK a ŠK (škol) 1 Doplňování knihovních fondů 1.1 Koordinace doplňování 1.2 Využívání těchto fondů (MS) 2 Regionální literatura

Jindřichův Hradec, Okruhy spolupráce VK a ŠK (škol) 3 Knihovnické a informační služby 3.1 Komplexní využívání informačních zdrojů 3.2 Bibliografické a rešeršní služby 4 Podpora čtenářství 5 Informační výchova 6 Volný čas, zájmové aktivity

Jindřichův Hradec, Informace, informace … Knihovnicko-bibliografické lekce Informační výchova, práce s informacemi Informační vzdělávání

Jindřichův Hradec, Smysl spolupráce Okruhy spolupráce: Koordinace KF Regionální literatura Knihovnické a informační služby Podpora čtenářství Informační výchova Zájmové aktivity Cíl: Informační gramotnost žáků a studentů

Jindřichův Hradec, Situace v regionu Malé obce (Dobronín, Ostrožská Lhota) Městské části (Vyškov, Prostějov, Hanspaulka) Spolupráce ve městě (Jihlava) Školní knihovny součástí krajského systému (Strategické plány VKIS)

Jindřichův Hradec, Pomáháme si ! Spolupracujeme ? Spolupráce se školou Spíše využívání nabídek VK Pomoc a podpora VK

Jindřichův Hradec, V čem by měla být změna ? Systematická spolupráce – společný cíl a postup, jak jej naplňovat Komunikovat Poznat prostředí a možnosti

Jindřichův Hradec, Proč je to tak důležité ? (shrnutí) Společnost potřebuje informačně gramotné dospělé !!! Základy pro potřebu celoživotního vzdělávání (četby, získávání každodenních, profesních i zájmových informací)

Jindřichův Hradec, Děkuji za pozornost Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová