Ekolabeling a Green marketing Green marketing Východiska green marketingu Východiska green marketingu Vztah sociálně etického marketingu a green marketingu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ekolabeling.
Advertisements

Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MŽP Od regulace k ekoefektivnosti – nové zkušenosti a podpora pro podniky Tomáš Kažmierski
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Komora sociálních podniků Ing. Vojtěch Miler Hlavní principy sociálního podnikání obcí a MAS.
Poslední přednáška Výběr ze zbývajících kapitol. Co nám zbývá Inovace Operační management CRM.
Environmentální management. Osnova přednášek: Úvod do předmětu. Environmentální politika a environmentální strategie. Trvale udržitelný rozvoj. Makroekonomické.
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Ekologický pilíř – celkový přehled
1 M.Krčma Ircon, s.r.o. 24. května 2006, Brno Hodnocení životního cyklu a Life Cycle Thinking, vztah k EMAS.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Společenská odpovědnost organizací
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Ekolabeling a ekologicky šetrné výrobky
MARKETING.
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
Zsv. Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Označování výrobků šetrných k životnímu prostředí
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Systém řízení kvality.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
8. Marketing.
Daně Rizikem pro volný pohyb zboží může být i rozdílné zdanění Sjednocení daňových soustav - nereálné 1. Daňová diskriminace zakázána - (Případ „Whisky.
EKOINKUBÁTOR PODNIKOVÁ EKONOMIKA ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Společná obchodní politika EU (CCP) – právní rámec VŠFS seminář 2015.
PPSD Personální a poradenské družstvo Ing. Vojtěch Miler předseda družstva Hlavní principy sociálního podnikání obcí a MAS Informační seminář MAS Region.
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Seminární práce – splněná docházka
Stanovení ceny v marketingu
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Ekonomika malých a středních podniků
Presentation Title 1st September 2002
Marketing Základy a postupy..
Podnikatelské koncepce
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Ekolabeling a Green marketing

Green marketing Východiska green marketingu Východiska green marketingu Vztah sociálně etického marketingu a green marketingu Vztah sociálně etického marketingu a green marketingu Cause related marketing, Cause related licensing Cause related marketing, Cause related licensing Proč konvenční marketing nemůže fungovat Proč konvenční marketing nemůže fungovat Sedm strategií green marketingu Sedm strategií green marketingu Nové marketingové paradigma Nové marketingové paradigma

Východiska green marketingu  negativní dopad lidské činnosti na životní prostředí  obchod a životní prostředí  odpovědnost za životní prostředí a výnosnost obchodních praktik

Vztah sociálně etického marketingu a green marketingu „Sociální marketing je vytváření, zavádění a kontrola programů hledajících zvýšení přijatelnosti sociálních plánů, problémů nebo praktického využití v cílových skupinách.“ (Schoell, Guiltinan, 1993) „Green marketing je vyvíjení a zavádění marketingových programů, které jsou projektovány ke zlepšení a zdůraznění image firmy, která je zaměřena na životní prostředí.“ (Schoell, Guiltinan, 1993)

Cause related marketing, Cause related licensing „Cause-related marketing je proces formulování a zavádění marketingových aktivit, které jsou charakterizovány návrhem firem přispět upřesněnou částkou na určený problém, který zákazníci zařazují do tržbami způsobovaných změn, které uspokojují cíle organizací i jednotlivců.“ ( Schoell, Guiltinan, 1993 ) projekt „Ostrovy života“ projekt „Ostrovy života“

Proč konvenční marketing nemůže fungovat žádoucí jsou nové strategie a inovované produkty a služby žádoucí jsou nové strategie a inovované produkty a služby účely ekologického marketingu: účely ekologického marketingu: vyvíjení produktů vytváření image podniku odpovědnost za dodržování přísných standardů odpovědnost za dodržování přísných standardů

Sedm strategií green marketingu I. Pochopení otázek životního prostředí, ekonomie, politiky a společenského dění II. Vytváření nových produktů a služeb III. Seznámení spotřebitele s novým přístupem k životnímu prostředí IV. Důvěryhodnost V. Spolupráce se společnostmi zabývajícími se životním prostředím VI. Informovat veřejnost o své oddanosti a hodnotách VII. Setrvej! Průběžně usiluj o minimální dopad tvé činnosti a produkce na životní prostředí. Uč se ze svých chyb!

Nové marketingové paradigma  Jaký zvolit přístup?  Spotřebitel jako jednotlivec s nenasytnou touhou po spotřebním zboží nebo lidská bytost?

Srovnání klasického a ekologického marketingu Klasický marketing Green marketing Spotřebitelé životní styllidské bytí Produkty „cradle-to-grave“ (od kolébky do hrobu) jeden typ pro všechny produkty „cradle-to-cradle“ (od kolébky do kolébky) flexibilní služby Marketing a Komunikace orientace na prodej konečný prospěch vzdělávací hodnoty Spolupráce reagující nezávislost konkurence rozdělen do oddělení krátkodobá orientace maximalizace zisku aktivnější vzájemná závislost spolupráce holistický dlouhodobá orientace dvojitá spodní hranice

Ekolabeling pojem ekolabeling = eko – labelling = ekoetikování pojem ekolabeling = eko – labelling = ekoetikování 70.léta 20. století 70.léta 20. století růst počtu ekologicky šetrných výrobků růst počtu ekologicky šetrných výrobků certifikační ekolabelingové systém certifikační ekolabelingové systém první program = 1978 ve Spolkové republice Německo, kde byla zavedena ekoznačka „Modrý anděl“ první program = 1978 ve Spolkové republice Německo, kde byla zavedena ekoznačka „Modrý anděl“ ekolabeling jako preventivní strategie ekolabeling jako preventivní strategie využívání tržních mechanismů využívání tržních mechanismů

Výhody ekolabelingu týká se celého životního cyklu výrobku týká se celého životního cyklu výrobku působí na celý dodavatelský řetězec působí na celý dodavatelský řetězec informuje veřejnost o škodlivých vlivech na životní prostředí a tím i mění životní styl společnosti informuje veřejnost o škodlivých vlivech na životní prostředí a tím i mění životní styl společnosti

Hlavní úkoly ekolabelingu   stanovení směrnic – tj. požadavky na dané výrobky   udělování ekoznaček   kontrola výrobků, zda jejich vlastnosti odpovídají požadavkům

Ekolabeling v ČR Podnět - ministr životního prostředí a ministr hospodářství Podnět - ministr životního prostředí a ministr hospodářství „Ekologicky šetrný výrobek“ „Ekologicky šetrný výrobek“ vznik 1994 vznik 1994 soulad s programy EU a OECD soulad s programy EU a OECD

Ochranná známka chráněná značka, která je v rámci licenční smlouvy se žadatelem propůjčena tomu výrobku žadatele, jenž splňuje všechna kritéria stanovená pro ekologicky šetrný výrobek. chráněná značka, která je v rámci licenční smlouvy se žadatelem propůjčena tomu výrobku žadatele, jenž splňuje všechna kritéria stanovená pro ekologicky šetrný výrobek. vlastník = Český ekologický ústav vlastník = Český ekologický ústav registrace = Úřad průmyslového vlastnictví registrace = Úřad průmyslového vlastnictví tvoří ji stylizované písmeno „e“ s nápisem „Ekologicky šetrný výrobek“ v horní části a identifikačním čtyřmístným číslem v části spodní tvoří ji stylizované písmeno „e“ s nápisem „Ekologicky šetrný výrobek“ v horní části a identifikačním čtyřmístným číslem v části spodní

Zásady Národního programu označování výrobků orientace na výrobky spotřebního charakteru zásada pozitivnosti a šetrnosti výrobku vůči všem složkám životního prostředí zásada dobrovolnosti zásada srozumitelnosti zásada věrohodnosti zásada aplikace metody LCA - life-cycle assessment

zásada vyloučení výrobků, pro něž platí jiné specifické předpisy zásada časového omezení zásada finálnosti výrobku zásada otevřenosti zásada kontroly zásada mezinárodní harmonizace

Porovnání programu ČR s významnými zahraničními programy Charakteristické rysy NěmeckoKanadaSkandinávieJaponskoESČR rok vzniku typ systému státníXXXXXX národníXXXX nadnárodníXX zaměřen hlavně na spotřeb. zboží neXX vylučujepotravinyXX nápoje, léky XX dobrovolná účast XXXXXX otevřenýXXXXX hodnocení pozitivní XXXXXX hodnocení celého životního cyklu XXXneXX od roku založený na samofinancování XneXXXne časově omezená platnost ne udělení známky – roky 3ne3222

Děkujeme za pozornost