PŘÍPRAVA SOLÍ SOLI JE MOŽNO PŘIPRAVIT SEDMI ZPŮSOBY, např.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

17.1 Soli - jejich vznik a názvosloví
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Prvky I.A skupiny - alkalické kovy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Významné soli Mgr. Helena Roubalová
Anorganická chemie S O L I VY_32_INOVACE_20 - SOLI.
SOLI RZ
Soli Rozdělení solí Charakteristika solí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Soli Názvosloví, vznik a použití solí, hydrogensoli a hydráty solí, hnojiva, použití solí ve stavebnictví Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NÁZVOSLOVÍ ANORGANICKÝCH LÁTEK.
KYSLÍKATÉ KYSELINY OBECNÝ VZOREC : H X O
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Neutralizace.
I. A (1.) skupina Vodík a alkalické kovy
I.A skupina.
Alkalické kovy Obecná charakteristika + I
CHEMIE 9. ROČNÍK VÝSKYT A VYUŽITÍ SOLÍ
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
HYDROXIDY tříprvkové sloučeniny, které obsahují hydroxidové anionty OH- vázané na kationty kovu K I (OH) -I hydroxid draselný Na I (OH) -I.
VY_32_INOVACE_CH.8.12 – SOLI- prezentace
Neutralizace Vznik solí
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 24 Autor: Lenka Poláková
Zopakuj si vzorce a názvy
Vznik solí Soli vznikají reakcemi různých látek:
18.1 Výskyt, použití a vlastnosti vybraných solí
Jak vznikají soli.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. SULFIDY - sulphur.
Chemické vlastnosti nerostů závisí na chemickém složení a krystalové struktuře slouží k určování a technické praxi Odolnost vůči vodě ve vodě rozpustné.
Názvosloví - opakování I.
Soli Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Soli Richard Horký. BarvaNázvosloví 2Názvosloví 1SůlKoncovky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Halogeny Jsou prvky 7.A skupiny – mají 7 valenčních elektronů a podobné vlastnosti Tvoří dvouatomové molekuly F2, Cl2, Br2, I2 Ve sloučeninách tvoří halogenidové.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Významné soli kyslíkatých kyselin
ZŠ Benešov,Jiráskova 888 CHEMIE 9. ročník
Významné soli. Bezkyslíkaté soli NaCl – chlorid sodný –bílá krystalická látka –v přírodě se vyskytuje jako sůl kamenná (halit) –ve velké míře se nahází.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Kyseliny, hydroxidy a soli Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alexandra Hoňková Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Soli (zástupci) Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Které prvky ji tvoří? Jaký mají vzhled? Lithium Sodík Draslík Cesium.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Minerály – přehled Použité zdroje a materiály.
Název DUMu: VY_52_INOVACE_19 _4_RISKUJ_SOLI Číslo skupiny: 2 Autor: Ing. Stanislava Kolářová Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / CHEMIE.
Využití solí Chemie 9. třída.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Názvosloví solí. Soli 1.) Bezkyslíkatých kyselin 2.) Kyslíkatých kyselin.
ALKALICKÉ KOVY „PŘIŘAZOVAČKA“ K pojmům přiřaď vzorce. 1) Glauberova sůl 2) soda 3) jedlá soda 4) chilský ledek 5) potaš 6) halit 7) sylvín 8) karnalit.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jitka Malíčková NÁZEV: Význam a použití solí TÉMATICKÝ CELEK: Anorganické.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Úvod do názvosloví.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Soli nad zlato Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-18
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Zásady.
11 prvky, sloučeniny- souhrnné opakování
Soli.
SLOUČENINY.
VY_52_INOVACE_16 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová Využití.
Názvosloví anorganické chemie
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Prvky I.A skupiny - alkalické kovy, vodík
Alkalické kovy.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Názvosloví sulfidů (sirníků)
Transkript prezentace:

PŘÍPRAVA SOLÍ SOLI JE MOŽNO PŘIPRAVIT SEDMI ZPŮSOBY, např. 1.Reakce kov+nekov = sůl. 2.Kov+kyselina= sůl+ vodík 3.Neutralizace = kyselina+hydroxid=sůl+voda 4.Sůl +sůl = jiná sůl+jiná sůl HYDRÁTY SOLÍ: SOLI, OBSAHUJÍCÍ V KRYSTALECH VÁZANOU VODU! Hydrát= voda, předpona určí počet jejích molekul(mono,di,tri,tetra,penta,hexa,hepta,okta,nona,deka) Pentahydrát síranu měďnatého = modrá skalice Heptahydrát síranu zinečnatého = bílá skalice Heptahydrát síranu železnatého = zelená skalice

DUSIČNANY: =ledky(NO3-)NaNO3 – chilský ledek, hnojivo POUŽITÍ SOLÍ: HALOGENIDY:( F-, Cl-, I-, Br-) NaCl – kuchyňská sůl, potravina, solení cest NH4Cl – salmiak, náplň ploché baterie, KCl – sylvín, hnojivo, surovina na výrobu žíravého louhu SULFIDY: (S –II) PbS – galenit, surovina pro výrobu olova, FeS2 – pyrit, kočičí zlato, výskyt v hnědém uhlí DUSIČNANY: =ledky(NO3-)NaNO3 – chilský ledek, hnojivo KNO3 –draselný ledek, výbušniny SÍRANY: (SO4-2 )CuSO4 * 5H2O –modrá skalice, bazény, postřiky proti plísním, výroba barev UHLIČITANY: (CO3-2 )Na2CO3 – soda, výroba skla, prací prášky NaHCO3 – jedlá soda,hydrogenuhličitan sodný prášek do pečiva, kypří těsto K2CO3 – uhličitan draselný-potaš, sklo, tekutá mýdla

CaCO3 – vápenec,uhličitan vápenatý, stavební materiál, na výrobu páleného vápna (CaO) SOLI JSOU VELMI VÝZNAMNÉ CHEMICKÉ SLOUČENINY = VÝZNAM V ZEMĚDĚLSTVÍ, LÉKAŘSTVÍ, PRŮMYSLU….