Názvosloví Hydroxidů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se tvoří názvy kyselin
Advertisements

NÁZVOSLOVÍ HALOGENIDŮ
Názvosloví anorganických sloučenin
NÁZVOSLOVÍ SOLÍ.
Názvosloví halogenidů
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Názvosloví halogenidů
HALOGENIDY.
Základy názvosloví anorganických sloučenin
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Anorganická chemie S O L I VY_32_INOVACE_20 - SOLI.
Identifikace vzdělávacího materiálu
I. NÁZVOSLOVÍ.
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Soli Rozdělení solí Charakteristika solí
NÁZVOSLOVÍ HYDROXIDŮ.
Názvosloví hydroxidů VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
Názvosloví solí.
Chemické názvosloví anorganických sloučenin 1
NÁZVOSLOVÍ ANORGANICKÝCH LÁTEK.
Hydroxidy Mgr. Helena Roubalová
Identifikace vzdělávacího materiálu
VY_32_INOVACE_3.2.Ch2N,1.11/Žž Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Pavlína Kochová CZ.1.07/1.5.00/ Autor materiálu:RNDr.
Názvosloví oxidů Mgr. Helena Roubalová
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 24 Autor: Lenka Poláková
NÁZVOSLOVÍ DVOUPRVKOVÝCH SLOUČENIN
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Chemické názvosloví halogenidy.
Vznik solí Soli vznikají reakcemi různých látek:
Názvosloví oxidů.
NÁZVOSLOVÍ HALOGENIDŮ
NÁZVOSLOVÍ KYSELIN.
Názvosloví anorganických sloučenin
OXIDY.
NÁZVOSLOVÍ ANORGANICKÝCH SLOUČENIN I
NÁZVOSLOVÍ SULFIDŮ.
Názvosloví oxidů Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G1.
Názvosloví sulfidů Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G1.
Názvosloví halogenidů Mgr. Helena Roubalová
VY_52_INOVACE_02/1/26_Chemie HALOGENIDY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace a zkvalitnění.
NÁZVOSLOVÍ KYSELIN.
Jak se tvoří názvy sulfidů
Názvosloví kyselin a hydroxidů
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_234 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Soli Chemické sloučeniny, složené z kationtu kovu nebo kationtu amonného a aniontu kyseliny pH =7, vznikají neutralizací, v přírodě se vyskytují jako KRYSTALY.
Obecný vzorec: M OH, kde M je kation kovu, H+I je vodíkový kation a O-II je kyslíkový anion. Celkový náboj OH skupiny je -1 (OH)-1. Tvorba vzorce:
Názvosloví sulfidů.
NÁZVOSLOVÍ HYDROXIDŮ.
Názvosloví Oxidů.
A opět názvosloví. Úkol 1: Rozděl sloučeniny na hydroxidy, kyseliny, soli: HClO 3, NaOH, NaClO 3, H 3 PO 4, HCl, CuCO 3, HIO 4, Ca(OH) 2, Fe(OH) 3, K.
Názvosloví Halogenidů. Halogenidy (X -I ) -1 Jsou to dvouprvkové sloučeniny halogenů (F,Cl, Br,I) s jinými prvky. Oxidační číslo atomu halogenu je -I.
Jak se tvoří názvy halogenidů
Jak se tvoří názvy hydroxidů
Chemické názvosloví anorganických sloučenin 2
8.3 Které látky jsou hydroxidy?
HYDROXIDY. Co jsou hydroxidy? Hydroxidy jsou sloučeniny, které obsahují hydroxidové anionty (OH) -1 vázané na kationty kovu. Hydroxidy a jejich roztoky.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Edita NAĎOVÁ Název prezentace 4. Chemické názvosloví Název sady: Obecná a anorganická chemie (pro 3.ročník.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Anotace: Prezentace je určena k výkladu a procvičení učiva chemické sloučeniny, hydroxidy v 8. ročníku a opakování učiva v 9. ročníku. Období: září - prosinec.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Úvod do názvosloví.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiří Hajn Hydroxidy – názvosloví
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Názvosloví halogenidů
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Halogenidy Co jsou halogenidy Koncovky
Transkript prezentace:

Názvosloví Hydroxidů

Hydroxidy Z+I(OH)-1 Jsou to sloučeniny, které obsahují zásadotvorný prvek (Z) a hydroxidovou skupinu OH, která má vždy (jako celek) náboj -1. (O-IIH+I)-1 Př. NaOH, KOH, Ca(OH)2

Název hydroxidů je tvořen podstatným jménem hydroxid a přídavným jménem utvořeným z názvu zásadotvorného prvku se zakončením podle jeho oxidačního čísla. K+I(OH)-1 – Hydroxid draselný Al+III(OH)3 – Hydroxid hlinitý

Pojmenujte vzorec KOH. Skupina OH má náboj -1. Proto musí mít draslík náboj +1, jelikož je atom draslíku jediný je náboj zároveň oxidačním číslem. Z oxidačního čísla draslíku odvodíme název kationtu – draselný (+I) KOH – hydroxid draselný

Vzorec hydroxidů Ve vzorci zapíšeme nejprve značku zásadotvorného prvku (Z) a potom skupinu (OH)-1. Pokud připadá na jeden atom zásadotvorného prvku více hydroxidových skupin, zapisujeme jejich počet pomocí závorky a dolního indexu (n), který se rovná oxidačnímu číslu Z+n(OH)n

Vzorec hydroxidů Napište vzorcem hydroxid vápenatý. Nejprve si napíšeme z jakých atomů se sloučenina bude skládat: CaOH Potom doplníme náboj a oxidační číslo, které plyne z koncovky kationtu v názvu (-natý +II): Ca+II (OH)-1

Vzorec hydroxidů Nyní už jen dorovnáme počet hydroxidových skupin (OH)-1 tak, aby byl výsledný náboj molekuly neutrální. Tedy: hydroxid vápenatý ... Ca+II(OH)2