Zemědělství Seznámení s živočišnou výrobou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zemědělství ČR TÉMĚR plně dokáže uspokojit potřeby obyvatel.
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Natálka C. Anžel S. 5.B PARDUBICKÝ KRAJ.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Zemědělství ČR.
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Zemědělství České republiky.
Česká republika-3 Zemědělství
ZEMĚDĚLSTVÍ ČR ZEMĚPIS 8. ročník
VY_32_INOVACE_418, 21. sada, Přírodověda
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_ČR – zemědělství AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
PŮDA, ZEMĚDĚLSTVÍ, LESNICTVÍ
Jihomoravský kraj.
Oblast: Západní Evropa Belgie
ZEMĚDĚLSTVÍ.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.51 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
-Blansko Brno-město Brno-venkov Břeclav Hodonín Vyškov Znojmo
Moravské kraje Zopakování názvů krajů a krajských měst
Nizozemí Eliška Pokorná.
Jihomoravský kraj.
Jihomoravský kraj.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zem ě d ě lství a potraviná ř ský pr ů mysl Č R Adéla Svejkovská 3.C.
Zemědělství.
Zemědělství ČR Název školy
Zemědělství – živočišná výroba
Autor: Mgr. Miluše Šafářová
Kraje ČR - shrnutí Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?!
Doprava a spoje Skončíme také tak? také tak? Pro automobilovou dopravu je důležité dobře zaparkovat.
Primární sektor hospodářství
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
GEOGAFIE ZEMĚDĚLSTVÍ PARDUBICKÉHO KRAJE
Jihomoravský kraj.
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
NEROSTNÉ BOHATSTVÍ, PRŮMYSL, ZEMĚDĚLSTVÍ A SLUŽBY ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_14_Střední a jižní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3420 NázevPůdy a zemědělství ČR Téma hodinyZemědělství ČR PředmětVlastivěda.
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Mgr. Andrea Filípková Název : VY_32_INOVACE_12/14_Střědní Evropa Téma: Státy střední Evropy.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Martin Klepl Autor: Martin Klepl Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_ZEMĚPIS TEMA: ÚRODNÉ KRAJINY ČR ČÍSLO PROJEKTU:
Svítá na lepší časy ? 2. května 2017 palác Žofín
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_JIHOMORAVSKY_KRAJ.
Česko - zemědělství AUTOR: Mgr. Aleš Skála
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_13_Severní Morava
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Polsko Autor: Mgr. Marta Samlerová Název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Iva Drgáčová NÁZEV: VY-32-INOVACE-05-Zlínský kraj-zemědělství.
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
zpracovaný v rámci projektu
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Liberecký kraj Název školy: ZŠ Salvátor
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AGROCENZUS 2010 Strukturální šetření v zemědělství
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
RUMUNSKO BULHARSKO SRBSKO MAKEDONIE.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Rakousko Autor: Mgr. Marta Samlerová Název.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_III.Vu_PĚSTOVÁNÍ.
VY_32_INOVACE_07_Olomoucký kraj
Transkript prezentace:

Zemědělství Seznámení s živočišnou výrobou 2. Seznámení s rostlinnou výrobou a využitím půdy u nás 3. Charakteristika zemědělských oblastí /práce ve skupinách/ Souvislost s rozmístěním potravinářského průmyslu /nákres mapky z dodaného textu/ Zápis otázek na zkoušení Společné řešení křížovek

Zemědělství nejsme soběstační nutný dovoz – jižní ovoce, zelenina, bavlna, vlna, krmiva vývoz – chmel, pivo, sladovnický ječmen, méně maso, mléčné výrobky Převažuje živočišná výroba chov skotu (mléko, maso) – po celém území největší intenzita chovu ve východních Čechách, na Hané chov prasat (maso) – tam,kde je dostatek krmného obilí velkovýkrmny v nížinách – Polabí, úvaly chov drůbeže (vejce, maso) – velké farmy u velkých měst chov ovcí (vlna nižší kvality, méně maso, mléčné výrobky) v horských oblastech – Beskydy, Drahanská vrchovina chov koz (zdravotně kvalitní mléko) – v horských oblastech, hlavně drobní chovatelé

Různé způsoby chovu skotu

Chov ovcí a koz

chov koní – sportovní charakter chovu myslivost – pouze 1\3 na vnitřní trh zajíci, bažanti, srnčí, jelení a černá zvěř chov ryb – jižní Čechy Půda a pěstování plodin úbytek zemědělské půdy – stejný vývoj po celé Evropě Podíl hlavních plodin

Využití půdy

pšenice – převažuje, hlavně na mouku hlavně v níže položených oblastech ječmen – na krmení, k výrobě sladu kvalitní ječmen v Polabí a na Hané žito a oves – pahorkatiny a podhůří kukuřice – na zrno dozrává jen v nejteplejších oblastech na jižní Moravě - silážní kukuřice se pěstuje ve všech oblastech brambory – soustředění na Českomoravské vrchovině cukrovka – nížiny řepka – velký nárůst plochy okresy Třebíč, Benešov a Znojmo zelenina – jižní Morava, rychlená ve sklenících u velkých měst ovoce – drobní pěstitelé velké ovocné sady na Kolínsku, v Českém středohoří, v Dolnomoravském úvalu

Pěstování pšenice

Pěstování kukuřice

Brambory Sklizeň cukrovky

Sladovnický ječmen Oves Pěstování ovoce, vinice

Slunečnice Pěstování zeleniny ve sklenících

Zemědělské oblasti Charakterizuj jednotlivé zemědělské oblasti podle zadaného textu /práce ve skupinách/ Urči, kde se nachází a co se tam pěstuje a co chová Potravinářský průmysl rovnoměrně rozmístěný – nakresli mapku

Pekárny Pivovary

Pivovary Plzeň – Prazdroj, Gambrinus Stock Plzeň

Otázky na zkoušení Jaký obor zemědělské výroby převažuje? Co je rozhodujícím chovem v živočišné výrobě? Kde je největší intenzita chovu skotu? Kde je hlavní oblast pěstování brambor? Kde je hlavní oblast pěstování zeleniny? Kde je hlavní oblast pěstování ovoce? Kde se pěstuje pšenice?

Řešení: Živočišná výroba Chov skotu Východní Čechy, Haná Českomoravská vrchovina Jižní Morava, velká města Střední Čechy – Kolínsko, České středohoří, Dolnomoravský úval 7. Nížiny – Polabí, úvaly

Křížovka – živočišná výroba 1. 1 x 7 Jaký charakter má dnes chov koní? 2. x 2 V Jižních Čechách má význam chov… 3. 1 x 2 Kde je soustředěn chov skotu? 4. 2 x 5 Ve vyšších polohách převládá … chov skotu 5. 1 x 4 Chov drůbeže je většinou soustředěn na …. 6. 3 x 1 Rozhodující postavení má chov … 7. 1 x 2 Chov skotu na … převládá v nížinách

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Řešení: SPORTOVNÍ RYB HANÁ PASTEVNÍ FARMÁCH SKOTU MASO

Křížovka – rostlinná výroba 1. 4 x 3 Jedna z technických plodin 2. 1 x 3 – 5 70 procent vypěstovaných obilovin slouží jako… 3. 3 x 3 Převládající plodina mezi obilninami 4. 3 x Oblast, kde se pěstuje sladovnický ječmen 5. 2 x 2 Technická plodina,která se u nás před válkou nepěstovala 6. 1 x 3 – 6 Po 2. sv. válce došlo k … … všech plodin 7. 3 x 1 Ječmen slouží také k výrobě … 8. 2 x 5 Plodina Českomoravské vrchoviny

1. - - - - - - - - 2. - - - - - / - - - - - 3. - - - - - - - 4. - - - - 5. - - - - - 6. - - - - - / - - - - - - 7. - - - - - 8. - - - - - - - -

Řešení : 1. CUKROVKA 2. KRMNÉ OBILÍ 3. PŠENICE 4. HANÁ 5. ŘEPKA 6. RŮSTU VÝNOSŮ 7. SLADU 8. BRAMBORY

Křížovka – zemědělské oblasti x 5 V nížinách je největší intenzita chovu … 3 x 7 Zemědělská oblast 3 x 5 K erozi přispělo … malých pozemků 1 x 5 V podhorských oblastech roste plocha … 7 x 5 … se budují u velkých měst 4 x – 6 Největší potravinářské továrny byly vybudovány na …

1. - - - - - - 2. - - - - - - - - - - - 3. - - - - - - - - - 4. - - - - - - - 5. - - - - - - - - - - - - - 6. - - - - - / - - - - - -

ŘEŠENÍ: 1. PRASAT 2. PAHORKATINY 3. ZCELOVÁNÍ 4. PASTVIN 5. MASOKOMBINÁTY 6. JIŽNÍ MORAVĚ

ODKAZY: www.agroturistika.cz www.chovkoz.kvalitne.cz www.aktualne.centrum.cz www.stockphotos.cz www.zlinsky.denik.cz www.financninoviny.cz www.zena-in.cz www.zahrady-fotogalerie.cz www.zea.cz www.chovatelka.cz www.hobby.idnes.cz www.olomoucky.denik.cz www.denik.cz www.ireceptar.cz www.ekonomika.idnes.cz www.gambrinus.cz www.milanbartl.cz www.vinarnikem.cz www.cspas.cz www.regionplzen.cz www.bydleni.denik.cz www.severofrukt.cz www.prazdroj.cz Učebnice Z – 8.r. Fortuna Atlas ČR

Autor: Mgr. Vlasta Hulcová Zpracováno: duben 2007